نصب نمای خشک برای کسب و کار شما حیاتی است. یاد بگیرید چرا!

پس از اتمام نصب پانل آجر نما و به منظور زیبایی بیشتر مابین آجر نما توسط پودر مخصوص بندکشی پر میشود. در روش خشک از شاسی کشی فولادی استفاده میشود اما در روش دوغابی از مخلوط سیمان و آب استفاده میشود و در نهایت با پودر مخصوص بندکشی میشود. حالا که اصول و ضوابط و همچنین مراحل اجرای شاسی کشی ساختمان را دانستیم خوب است به چند نکته اجرایی به هنگام نصب شاسی کشی و اجرای نما توجه داشته باشیم. اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش و حذف ملات استوار است .به دلیل نچسبیدن مستقیم پوشش به سازه ساختمان ،تکه های پوشش نما برای حرکت بر طبق ضریب انبساط خود و مستقل از حرکات سازه ساختمان آزاد ، و از پیروی کردن از ارتعاشات و نشست بار ساختمان به واسطه الاستیسیته بست ها رها می باشند . چنانچه در اجرای زیرسازی، از ملات و دوغاب برای نگهداری نما استفاده نشود، روش یادشده زیرسازی خشک نامیده میشود. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، می بایست از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود.

نمای خشک مدرن

Th᠎is content h​as  been c reat ed by behsaznama C​ontent G ener ator ᠎DEMO!

طراحی خوب و اصولی در آن است.

به دلیل عدم وجود فضای خالی در ساختار سرامیک خشک، این ماده در مقابل نفوذ عوامل خارجی به خصوص رطوبت مقاوم است. 1. در نماهای بتنی، سیمانی که در آن ها از بتن استفاده می شود باید مقاومت در برابر حملات مواد شیمیایی، تغییر درجه حرارت و رطوبت در نظر گرفته شود. یکی از مواردی که در مورد نقاشی نمای ساختمان سیمانی باید در نظر داشت این است که الزاماً باید از رنگ مخصوص نمای ساختمان در این شرایط استفاده شود. چنین ویژگی را میتوان در آثار به جای مانده در دوران پیش و بعد از اسلام مشاهده کرد؛ اما در عصر امروزی نمای کلاسیک به دلیل نداشتن تعریف اصولی و استفاده تقلیدی از المانهای بیهویت، یکپارچگی خود را از دست داده است. طرح های منحنی و با جزئیات زیاد در نما نتیجه طراحی خوب و اصولی در آن است. در نتیجه با این رشد سریع ساخت و سازها، ضروریست که نماهای شهری توسط مسئولان و صاحبنظران مورد بررسی قرار بگیرند.

اگر امروز هیچ چیز دیگری نمی خوانید، این گزارش را در اجرای نما بخوانید

به منظور طراحی نما ابتدا باید ویژگیهای اثربخش هر ساختمان را مورد توجه قرار داد و سپس شروع به کار کرد. این مرحله نیز بسیار حائز اهمیت است و قبل از شروع به اجرای نما می بایست تمامی کنترل های لازم جهت اطمینان حاصل کردن از استحکام شاسی کشی انجام شود. به منظور مقابله با حمله سولفات ها و جلوگیری از آسیب دیدگی و تخریب نما در نماهای بتنی، سیمانی و آجری، استفاده از سیمان ضد سولفات در نما لازم می باشد. استفاده از نور، رنگ و سایه روش، در سطح نما، به نحوی که بر جذابیت بصری تاکید گردد. در این مرحله بستر زیرین نما آماده شده و نما بر روی آن سوار میشود. از این نوع نما، تحت عنوان نمای ترموود نیز یاد میشود و یکی از زیباترین نماهای مورداستفاده در ساختمانها است. در حال حاضر نیز یک نوع جدید از پانل گچ برگ اصلاح شده و مقاوم در برابر آب برای اجرای نمای ساختمان در ایران از مبدا کشور ترکیه وارد میشود که با برند بوردکس در ایران به فروش میرسد. مصالح به کار برده شده در نمای ساختمان از لحاظ تنوع حداکثر 4 نوع باشد . مزایای نمای خشک چیست ? بیشتر بخوانید: سقف تیرچه بلوک چیست و چگونه اجرا می شود؟ Post w​as cre at ed by G​SA Con te nt Generat or Dem​oversion᠎!

در نظر بگیرید اجرای نما. حالا یک اجرای نما بکشید. من شرط می‌بندم می‌توانید اشتباهی را که اکثر افراد انجام می‌دهند، مرتکب می‌شوید.

در شرایطی که از هبلکس برای دیوارکشی استفاده میشود میتوان به صورت مستقیم از لایه سیمان سفید به منظور اجرای نمای سیمانی استفاده کرد که این مسئله منجر به کاهش هزینه های اجرا ساختمان میشود و از این نظر برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است. قابلیت رنگ پذیری نمای سیمانی استفاده از آن را در بین اکثر کارفرمایان محبوب کرده است. نمای رومی باعث می شود ساختمان ها در زمستان زودتر سرد و در تابستان فوری گرم شوند و این بدین معنی است که هر چقدر ساختمان زودتر گرم شود شهر زودتر گرم می شود و در فصل زمستان بالعکس و این امر تعادل آب و هوای فصلی را برهم می زند. در صورتی که شرایط آب و هوایی به صورت گرم و مرطوب باشد، با باز گذاشتن این محفظه امکان تهویه بیشتر فراهم میشود و در صورتی که شرایط آب و هوایی سرد و خشک باشد، با بستن این محفظه یک عایق گرمایی برای ساختمان میتوان به وجود آورد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. در اینحالت و پس از اتمام جوشکاری ها یک لایه پوشش ضد زنگ به آن ها زده می شود تا از پوسیدگی احتمالی آن ها جلوگیری شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای خشک ساختمان لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید