نصب نمای خشک Abuse – چگونه نباید انجام داد

از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده می شوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. آجر نما، نه فقط برای دیوارهای خارجی ساختمان، بلکه برای دیوارهای داخلی از جمله دیوار شومینه، کنار آساسنور، راه پله و … مدرن سازی نمای ساختمان با آجر : ترکیب آجر با متریال های دیگر یکی از راهکارهای مدرن سازی نمای ساختمان است . یکی دیگر از برتریهای پنجره های آلومینیومی ترمال بریک قابهای باریک آنها است. پنجره آلومینیومی ترمال بریک، زیبایی خاصی به سازه های امروزی بخشیده است. از بهترین مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی فراهم کردن امکان نورگیری از خورشید در داخل سازه است. نور خورشید میتواند در فصلهای سرد، به گرم کردن داخل سازه کمک کند؛ در فصلهای گرم و سرد نور سازه را تامین کند؛ همچنین از مصرف زیاد انرژی گرمایشی و برق در داخل سازه جلوگیری کند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش کلیدی را در این صنعت ایفا می کند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است.  This was created by behsaznama C ontent Gener at or Demov ersi​on!

یک طرح ساده برای اجرای نما

البته این امر تنها زمانی در مورد این نما صدق می کند که طراحی آن و همچنین اجرای آن به صورت صحیح و حرفه ای انجام شود. توصیه میشود که با توجه به ابعاد هر قالب و در نظر گرفتن ضخامت بندکشی و همچنین انتهای نما تعداد قالب مورد نظر در کارگاه ساختمانی محاسبه شود و استعلام قیمت و خرید با توجه به تعداد قالب آجر نما مورد نظر صورت گیرد. هر چقدر دمای یک ساختمان بیشتر باشد، احتمال از دست دادن دمای بیشتری هم وجود دارد. این موضوع در رابطه با نمای سنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا وزن نما و احتمال خرابی به دلیل اتصالات نادرست بیشتر است. سنگ آنتیک، سنگی با برش متفاوت و بدون ساب است که زیبایی منحصر به فردی دارد. پنجره ها دارای فریم از جنس پروفیل های فولادی هستند که هنگام اجرای نما توسط نماکارها در امتداد هم نصب می شوند و جهت نصب در امتداد یکدیگر پنجره ها چه افقی و چه عمودی باید بدون خروج از محور فرضی نصب شوند، زیرا مصالح مصرفی در نمای ساختمان مانند سنگ پلاک، ورق های کامپوزیت، چوب ترمو و نمای شسته دارای خطوط افقی و عمودی می باشند و چنانچه در نصب فریم پنجره ها دقت کافی بعمل نیاید، به وضوح خروج پنجره ها از محورهای افقی و عمودی خطوط ایجاد شده در نما دیده می شود. Th᠎is data was done ᠎by behsaznama Content Gen​erator Demoversion.

داستان ناگفته درباره اجرای نما که باید بخوانید یا کنار گذاشته شوید

فاصله آکس به آکس قوطیهای افقی باید با فاصله آکس به آکس مهرههای پشت قطعات یکسان باشد. نصب سرامیک باید بر روی دیوارهای بنایی یا بتن خشک و هموار صورت پذیرد. در هر منطقه باید درها و پنجرههایی مورد استفاده قرار گیرند که جلوی انتقال گرما از داخل به خارج ساختمان، یا برعکس را بگیرند. آجرنما ساختمان به صورت ساده و یا دکوراتیو قابل طراحی است و در هر دو شکل جلوه ای زیبا به ساختمان می بخشد. دو رنگ پرکاربرد از انواع پنجره ترمال بریک رنگ طلایی و شامپاینی آن است. همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، برای اجرای نمای ساختمانها نیز نصب نمای ساختمان با ملات در بسیاری از موارد جای خود را به نصب نمای خشک ساختمان داده است. داشتن یک کف و زمین مقاوم و زیبا یکی از موارد بسیار مهم در طراحی و ساخت سازه میباشد.

این نوارها یکی از بهترین عایقهای قابلاستفاده در پنجرهها برای جلوگیری از ردوبدل شدن هوای داخل و خارج سازه هستند. سبزپوشانی و همکاران(5) تاثیر جهت گیری و مشخصات پوسته خارجی ساختمان بر انرژی اکتسابی خورشیدی ورودی به داخل ساختمان را نمای خشک سنگ بررسـی نمــوده اند. این آجر نما علاوه بر نماهای داخل ساختمان در نمای بیرونی ساختمان هم مورد استفاده قرار میگیرد. پنجرههای بزرگ سازههای ویلایی با قابلیت جمع شدن آکاردئونی، فضای داخل ساختمان را با بیرون یکی میکنند. قابلیت رنگ شدن انواع پنجره ترمال بریک آن را با هر سازه و دکوری منطبق میسازد. دلیل این که به این نوع سرامیک، سرامیک خشک می گویند، این است که قابلیت جذب رطوبت در آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده. چرا که هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از بدنه سرامیک جلوگیری می کنند. نتیجۀ مصرف پائینتر انرژی هوای سالمتر محیط است. باز یا بسته شدن پنجرههای لولایی ترمال بریک بهصورت همان در و پنجرههای قدیمی است. گذشته از این نکات یکی از روش های محاسبه هزینه ساختمان این است که ابعاد پیشنهادی ساختمان در نظر گرفته می شود (برحسب متر مربع و زیربنا) و در هزینه متوسط به ازای هر متر مربع ساختمان هایی از همان منطقه ضرب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید