نظرات برتر اجرای نما!

در اصول و ضوابط طراحی نما ساختمان اشاره کردیم که توجه به سبک ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به طراحی کامپیوتر و مدلسازی های سه بعدی با نرم افزار به شکل بسیار دقیق و تجسم طرح نهایی به شکلی بسیار ساده اشاره کرد. به طور مثال برای نمای رومی هیچ گاه نمی توان ورق آلومینیوم کامپوزیت یا دیگر موارد را به کار برد، بهترین و مناسب ترین نوع مصالح برای این نوع نما سنگ است. در مقاله بعدی، به نکات حائز اهمیت هنگام اجرای نما با مصالح گوناگون خواهیم پرداخت. در این مطلب ابتدا با عناصر با اهمیت در طراحی نما و سپس اصول طراحی نما آشنا میشویم. یکی از اصول طراحی نما ساختمان، بکارگیری نورپردازی حرفه ای است. بد نیست بدانید که سبک سنتی برای رستوران ها، خانه های ویلایی، مساجد و کلیه ساختمان های مذهبی کاربرد دارد و در ایران از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. از طرفی با پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی و رواج مدرنیته، مصالح جدیدی تولید شد امکان استفاده از آنها با روشهای سنتی و ملاتی وجود نداشت برای مثال مصالحی مانند کامپوزیت و سرامیک پرسلانی را نمیتوان به شیوه ملاتی اجرا نمود چرا که سرامیک پرسلانی جذب آب بسیار پایین و در نتیجه جسبندگی خیلی کمی با ملات و دوغاب دارد و این چسبتدگی به قدری کم است که میتوان آن را برابر صفر دانست.

واقعاً با دتایل اجرای نمای خشک چه اتفاقی می‌افتد

وزن کم شیشه باعث شده است تا این متریال به طرز عظیمی برج ها و ساختمان های بلند استفاده شود. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. هر ساختمان بنا به کاربری خود سبک طراحی خاصی را میطلبد. اما در اجرای نما خشک ساختمان به اصولی توجه میشود که هم امنیت مورد نیاز را تامین میکند و هم زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان میبخشد. اگر چه ممکن است خود به ندرت این واقعیت را تایید کنند، اما معماران اغلب بر اطلاعاتی تکیه میکنند که از تولیدکنندگان، و نیز کسانی که در فرایند نصب اجزا و اجرای ساختمان مشارکت دارند به دست آورده اند؛ گروه هایی که لزوما افراد بی طرفی هم نیستند و با این وجود، اطلاعاتی را ارائه میکنند که بر پایه درک شخصی آنها از فیزیک ساختمان، دستورالعمل ها، قوانین، و امکان ساخت و تولید محصولات حاصل شده است؛ البته بدون در نظر گرفتن مواردی که منافع تضمین شده ای را برای آنها تامین خواهد کرد. ᠎This con te nt h​as be᠎en created by behsaznama Content  G​ener ator نمای خشک در ایران DEMO .

ی جی ار سی و بتن اکسپوز را مطالعه کنید.

پنجره ها منابع اصلی تامین کننده ی نور طبیعی ساختمان هستند. چگونه استارتاپ ها می توانند از طوفان جان سالم به در ببرند؟ در طراحی نما ساختمان های بزرگ به سبک پست مدرن از حجم و اشکال هندسی مختلف مثل مکعب، هرم و استوانه کمک می گیرند. پس طبیعی است که شناخت کاربری ساختمان، بر سبک انتخابی شما بسیار موثر خواهد بود. جزئیات و ریزه کاری ها در نمای کلاسیک بسیار بیشتر است و همین عامل باعث شده تا هزینه اجرای نمای کلاسیک بسیار بیشتر از نوع مدرن باشد. نمای جی اف ارسی و بتن اکسپوز هم می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.برای اطلاعات بیشتر و قیمت این نماها میتوانید مقالات جامع نمای جی ار سی و بتن اکسپوز را مطالعه کنید. یکی از بزرگترین دلایل اشفتگی در فضای شهری عدم هماهنگی نماها با یکدیگر است.به همین دلیل لازم است که در طراحی نما، بناهای اطراف هم در نظر گرفته شوند تا از لحاظ بصری شهر را مخدوش نکند. این کار کمک می کند تا نمای ساختمان در عین سادگی زیبا هم به نظر برسد. بهتر است در انتخاب متریال، رنگ و طراحی نمای بیرونی ساختمان های مسکونی و تجاری احتیاط کنید زیرا نمای ساختمان تاثیر زیبا و جذابی بر ساختمان و نمای شهر دارد.

رنگ نما در سبک مینیمال از بین رنگ های خنثی و عموما سفید انتخاب می شود. برای اجرای نمای ساختمان باید از متریالی استفاده شود که باکیفیت، زیبا و سبک باشد. این سرامیک ها طیف گستردهای از رنگهای جذاب را ارائه میکنند که بهترین تضاد رنگی زیباییشناختی را ارائه میکنند که نمای ساختمان شما را زیبا میکند. سنگ تراورتن دره بخاری یکی از سفید ترین و جذاب ترین سنگ های ساختمانی است. یکی از معایب سنگ تراورتن دره بخاری قیمت بالای آن می باشد. به همین دلیل در مناطق گرمسیری و سردسیری برای جلوگیری از اتلاف انرژی و جذب نور خورشید از سفال تراکوتا استفاده می کنند. انسان نیاز به نور و تهویه داشت و محتاج ارتباط با طبیعت و جامعه بود. برخلاف متریال، در انتخاب رنگ می توانید تنوع به خرج دهید و لزوما هماهنگی با ساختمان های مجاور نیاز نیست. رنگ مستقیما روی جلوه بصری ساختمان اثر می گذارد و اگر به درستی انتخاب نشود زیبایی آن را از بین می برد. در ساختمای هایی که نمای ساده دارند یکی از راه ها برای افزودن جذابیت بصری، استفاده از نوارهای ال ایی دی مخفی در بالا و پایین پنجره ها است.در هنگام اجرای نما در نورپردازی نما لازم است که تمامی اصول و قواعد رعایت شوند تا ساختمان تبدیل به یک منبع برای تولید آلودگی نوری نشود.

دیدگاهتان را بنویسید