نظرات برتر نمای خشک!

اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. یکی از مراحل مهم اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب قطعات اتصال، متناسب با نوع و ابعاد سنگ و همچنین ایجاد شکاف مناسب در سنگ جهت قرارگیری و در مرحله بعد آماده سازی دیوار زیرین نما و نصب قطعات پانل سنگی نما می باشد. مراحل اجرای نمای سنگ خشک شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است. ابعاد بست های دیوارکوب سنگ نما و میخ آن ها بستگی به نوع آن ها دارد. ایجاد زیبایی منحصر به فرد نما: رنگ های بافت دار این قابلیت را دارند که بعد از اجرابا ایجاد افکت نماهای مختلف که می توان خلق کرد ، ضمن اینکه ناصافی سطح زیر کار را پوشش میدهند، یک نمای زیبا و متفاوت با دیگر نما را شاهد باشیم.

نمای خشک ساختمانی

پنجره ها در کنار دیگر اعضای تعیین کننده فرم نما با ابعاد و طرح خود تأثیر بسزایی در ایجاد یک تصویر زیبا در نگاه بیننده دارند. مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … نمای سنگ به دو صورت تر (بوسیله ملات) و خشک (بدون استفاده ملات) در نمای ساختمان اجرا میگردد. امروزه و با رواج مدرنیته، ساخت نماهای ساختمانی با فرم ساده رواج پیدا کرده است و یکی از گزینه های مناسب برای اجرای نمای این ساختمان ها استفاده از نمای سرامیک خشک می باشد. تکنیک اجرای نمای سنگ خشک در بازسازی دیوار های شکاف دار موجود و یا در ساخت نما های جدید به کار می رود. بعد از مطمئن بودن از تراز بودن سنگ نما ، محافظ پلاستیکی به کار رفته شده برای جلوگیری از ایجاد ترک در سنگ برداشته می شود.

از فولاد ضد زنگ ساخته شود.

اجرای نمای سنگ خشک ، تکنیکی مدرن است که با حذف ملات به کار گرفته شده در نصب تر ، موجب دوام بیشتر سنگ های مورد استفاده در نما شده است. یراق آلات به عنوان رسانه ارتباطی دیوار و نمای مورد استفاده عمل می کنند. این نوع بتن در برخی از پروژه های بزرگ به عنوان اولین انتخاب برای نماکاری محسوب می شود و به دلیل پایین بودن هزینه های بتن اکسپوز نسبت به سایر مصالح, سازندگان ترجیح می دهند از آن استفاده نمایند. استفاده از علائم و نمادهایی که اشاعه دهنده تفکرات ضد دینی و ضد فرهنگی است، ممنوع است. بست سنگ نما باید از فولاد ضد زنگ ساخته شود. 120و ابعاد بزرگتر از این می تواند باشد . ابعاد پنجره ها و تناسب طول و ارتفاع آن ها هم در زیبایی نمای خارجی ساختمان و هم در نمای فضاهای داخلی تأثیرگذار است. اما عامل اصلی جدا شدن سنگ از دوغاب وجود دو ضریب انبساط طولی متفاوت برای دو متریال دوغاب سیمان مقاوم شده و سنگ پلاک میباشد، که هنگام انبساط و انقباض به یک اندازه طول آنها کم و زیاد نمیشود و باعث جدا شدن سنگ از نمای ساختمان میگردد. ​This  post has  been gen er ated with G​SA C᠎ontent G enerat or DEMO᠎.

اجرای نمای خشک سنگ

از آنجا که سنگیک مصالح مقاوم در برابر ضربه است، لذا مصرف سنگ در دیوار پارکینگهابه همین منظور صورت میپذیرد، تا هنگام ضربات غیر عمدی اتومبیلها به دیوار در پارکینگها، دیوارها صدمه نبینند. رزینها پس از خشک شدن و ساب خوردن مانند سنگ صیقلی شده و مقاومت خوبی را از خود در مقابل شرایط جوی نشان میدهند، اما پشت سنگ که با دوغاب سیمان در تماس خواهد بود نیز دارای خلل و فرج میباشد که هنگام دوغابریزی، دوغاب سیمان در خلل و فرج پشت سنگ نفوذ کرده و عامل پیوند بین دوغاب و سنگ میگردد و این پدیده در سنگهای تراورتن مانع جدا شدن سنگ از دوغاب میگردد. برای رفع شوره سنگ از ساب زدن سنگ و واتر جت نیز استفاده میشود. پرطرفدارترین نوع مصالح مورد استفاده در نما، سنگ طبیعی یا سنگ پلاک میباشد. بر اساس جدول زیست-اقلیمی ارائه شده در کتاب اقلیم و معماری کسمایی، دمای آسایش در نظر گرفته شده در حدود 26 درجه میباشد که در فصلهای سرد پاییز و زمستان میتوان با استفاده از مصالح متناسب با اقلیم در گرمایش ساختمان، دمای آسایش را به 15 درجه رساند. این مرحله از اجرای نبشی کشی نما، به نوع مصالح استفاده شده در نما بستگی دارد که اگر به عنوان مثال در نما از سیمان استفاده شده باشد، نیاز به ملات برای اتصال بهتر نما به نبشی ها ضروری خواهد بود.

عالی مفید نکات برای بهبود نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد این مطلب لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید