نقد برای نمای خشک

استفاده از نمای خشک سنگ مرسوم ترین روش در طراحی نما و اجرای آن می باشد. در این مطلب از دکوراسیون، شما می توانید تصاویری از نمای ساختمان ۲۰۱۹ که توسط مهندسان معماری مجرب در سبک های زیبا و مطابق متدهای روز دنیا طراحی شده اند را مشاهده نمایید. در توضیح به اقلیمهای آب و هوایی متفاوت سرزمینمان، باید گفت آب و هوای معتدل و مرطوب یکی از این اقلیمها را تشکیل میدهد که شامل دو نوع منطقه است. در پاسخ به این سوال باید گفت که هدف انتخاب یک سنگ خاص نیست بلکه انتخاب سنگی مناسب و منطبق با شرایط اقلیمی هر منطقه است یا اینکه این سنگ را برای استفاده در چه قسمت از نما میخواهیم. برای رسیدن به بهترین انتخاب برای نمای داخلی و خارجی، در قدم اول باید شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه را درنظر داشت تا با انتخابی عاقلانه، در وقت و هزینه صرفهجویی کرده و زیبایی را به ساختمان خود ببخشیم. به شدت کاهش خواهد یافت و لذا تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت خواهد داشت. وجود سایبان های خارجی می تواند به این موضوع کمک بسیار زیادی بکند. در این مناطق چون بارش بسیار است، طبیعی است که باید لغزندگی سطح را برای انتخاب سنگ کفپوش و راهپله درنظر بگیریم که پیشنهاد ما سنگهای تیشهای و چکشی است.

اجرای نما خشک در مشهد

This art ic᠎le w᠎as done wi th t he help  of G SA ​Content Ge ne᠎rator ᠎DE MO᠎.

9 روز تا بهبود بهترین راه شما اجرای نما

به طور مثال قیمت سنگ عباس آباد از سنگ طرق یا اصفهان همیشه بیشتر است چون هم سفید تر بوده و هم کیفیت بهتری دارد و قدمت معدن نیز تاثیر گذار است. ویژگی های دیگر این بنا در قسمت به اصطلاح شاه نشین وجود یک ایوان دوستونه و دو ردیف پله در طرفین و “درداخل سکو” و استفاده از همین راه پله “ورودی” به عنوان ورودی مشترک بین شاه نشین و فضای مسکونی واقع در طرفین آن می باشد. با اجرای نمای شیشهای میتوانید حداکثر نور را وارد فضای داخلی ساختمان کنیم و همچنین بیشترین و بهترین دید را از داخل به مناظر بیرون داشته باشیم. نمای ساختمان معمولا به یک ضلع یا چند ضلع ساختمان که جلوی ظاهری بنا است گویند؛ نماهای ساختمانی و آپارتمانی یکی از مواردی است که از طراحی کلی سازه جداناپذیر است و در آن میشود هنر و خلاقیت یک معمار را مشاهده کرد همچنین همین موضوع، معیاری جهت اهمیت دادن و زیبایی شناختی نمای ساختمان است که از دید خریداران ایرانی حائز اهمیت است. لازم به تذکر است که جهت دستیابی راحت به آب قنات، حیاط در سطحی پایین قرار گرفته و دالان از یک طرف امکان دستیابی به سطحی پایین تر را فراهم می کند و از طرف دیگر دید مستقیم به حیاط را قطع می نماید.

دتایل اجرای نمای خشک

6. تا حد امکان از رنگ های نامتعارف و تند در نمای ساختمان استفاده نشود. اختلاف سطح بیرون و حیاط از طرسق دالانی طولانی انجام می گیرد. ورودی متشکل از چند بند است که بند نخست آن مجزا شدن از گذر عمومی است، بند بعدی هشتی (مفصل تقسیم) و بند بعدی دالان و سپس حیاط سامل بدنه های مربوطه می باشد. شکل این ورودی تبلور کاملی است از فلسفه ورودی در معماری ایران که با عقب نشینی، خود را از معبر عمومی مجزا می گرداند. برای پی بردن به تاثیر شرایط گرمایی (دمای هوا و شدت تابش خورشیدی) بر شکل و هندسه ساختمان های هر منطقه، باید اهمیت هریک از عوامل یاد شده مشخص شوند. علی رقم شکل گیری تدریجی بنا الحاقات دوره های بعد هماهنگی کامل با بخش نخستین دارند و علت این امر را بایستی در سنت ساخت و فرهنگ استمرار جستجو کرد. سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند.

برای نمای جنوبی که رو به جنوب است میوه های حامل گیاهان مانند انگور را نیز می توان در نظر گرفت. علاوه بر چراغهایی که بالای درب ورودی و پارکینگ نصب میشوند، باید از چراغهای دیگری نیز در نمای ساختمان استفاده شود. بنابراین پیشنهاد می شود در این مناطق از متریال و مصالحی برای طراحی نمای ساختمان استفاده کنید ، که دارای مقاومت حرارتی بالا و عایق حرارتی باشد تا به این ترتیب حرارت داخل بنا حفظ شود و سرمای بیرون به داخل ساختمان نفوذ نکند اتصالات نمای خشک . 4. به تناسب و توازن ریتم خطوط افقی و عمودی توجه شود. 2. در انتخاب دقیق سبک نما، به موقعیت مکانی آن نیز توجه شود. به عنوان مثال، در مورد ساختمانهای اداری که تابلو خور بودن نما اهمیت دارد و قبل از اخذ جواز لازم است به این موارد توجه شود. در این خانه حمام دارای یکیش ورودی، یک سربینه به صورت هشتی با تزیینات و ستون های سنگی و یک حوض است. سطح پشتی که با ملات و دوغاب به خوبی پرمیشود اما برای اینکه بگوییم این سنگ مناسب مناطق مرطوب است باید منافذ سطح رویی آن را نیز پر کنیم که این کار به وسیله رزین صورت میگیرد. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید