نمای خارجی ساختمان امیدها و رویاها

در حال حاضر نماسازی اکثر ساختمان های مدرن با ورق های رنگارنگ کامپوزیت صورت می گیرد، زیرا زیبایی این نما فوق العاده است اما قیمت بالا یکی از معایب نمای کامپوزیت به شمار می رود که امکان استفاده از آن را برای تمام افراد فراهم ننموده است. چرا که هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از بدنه سرامیک جلوگیری می کنند. توصیه ما این است اگر سابقه و علم طراحی نمای ساختمان را نداشتید و در محیط هایی که مرطوب یا گرم و خشک می باشید و از طراحی های اشتباه استفاده کردید، در زمان بازسازی منازل مسکونی و یا ساختمان های اداری، نما را با توجه به شرایط اقلیمی طراحی کنید. طراحی نمای بیرونی ساختمان ها در مناطق گرم و خشک نیز متناسب با همان شرایط اقلیمی است. همچنین تعویض سرامیک شکسته یا آسیب دیده در سیستم نمایان سریع تر و راحت تر انجام می پذیرد. C​onte​nt w as c reat​ed with t᠎he ​he​lp of behsaznama Con tent G enerator Demov᠎er si​on!

اتصالات نمای خشک

همچنین در کنار تدوین ضوابط طراحی، ارائه جزئیات اجرایی لازم نیز میتواند نقش قابل توجهی در ارتقاي کیفیت ساخت و ساز کشور داشته باشد. نمای هر ساختمان نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند. هر نوع نمایی با هر نوع مصالح ساختمانی و با هر هزینهاي که ساخته شود، علاوه بر زیبایی ظاهري و آرامش بصري، باید بتواند آسایش و ایمنی ساکنین و شهروندان را فراهم آورد. از عوامل مهمی هستند که بر روی انتخاب انواع نمای بیرونی ساختمان تأثیرگذار خواهند بود و باید به آنها توجه داشته باشید. مابین لایه عایق و پوشش نما فضایی برای هوا وجود دارد که به دلیل “پدیده دودکش” جریان هوای طبیعی مؤثری با مزایایی قابل ملاحظه، برای کل سیستم بوجود می آید. شیشه ایمن شامل شیشههاي آب دیده، شیشههاي لایهاي، شیشههاي داراي سیم یا الیاف، شیشههاي داراي لایه پوشش مقاوم در برابر ضربه یا پانلهاي پلاستیکی است. پوششهاي محافظ در برابر شرایط جوي باید توسط اتصال دهندههاي مناسب از جنس آلومینیوم، مس، یا فولاد با پوشش روي یا سایر مصالح مقاوم در برابر خوردگی به پشت بندها متصل شوند.

تنوع در رنگ بندی و سایز.

محافظت در مقابل مخاطرات طبیعی: همان طور که گفتیم نمای ساختمان به عنوان محافظی در مقابل عوامل طبیعی عمل می کند. این نما در ساختمانها با کاراییهای متنوع کاربرد دارد و علاوهبر زیبایی، بزرگترین ویژگی آن عبور نور طبیعی به داخل است. در طراحی نمای ساختمان ،برخی از معماران بر این باورند که نما مهمترین بخش بهشمار میرود ، زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند. در واقع نمای ساختمان نقش عایق را نیز بازی میکند و موجب میگردد که هدر رفت انرژی در کمترین میزان ممکن پدیدار گردد. تنوع در رنگ بندی و سایز. اگر قصد آب بندی با مواد رزینی را دارید باید بدانید این روش باعث تغییر رنگ نمای شما خواهد شد. ۴- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد. سیستم های خارجی آکواپنل کناف یک پایه خشک و جامد ارائه می دهند که می تواند در برابر هوای شدید باد ، باران و برف مقاومت کند.

کاهش زمان ، دیوارهای سبک و نازک خارجی ، سازگاری با محیط زیست و بهبود سلامت و ایمنی در ساخت و ساز خشک موجب شده است که این محصول در حال حاضر روش ارجح برای بسیاری از پروژه ها باشد. سنگ گرانیت نیز به دلیل مقاومت و استحکام در مقابل شرایط آب و هوایی میتواند مناسبترین سنگ برای نما ساختمان به حساب آید . نمای ساختمان علاوه بر این که از ساختمان در مقابل عوامل محیطی محافظت میکند باعث جذاب شدن و زیبایی بخشیدن به ساختمان نیز میشود. پس بهتر است که در زمان استفاده حتما به جنسی که خریداری می کنید توجه داشته باشید. ستون ها، به شیوه های نمای رومی، دوریک، قرنتی و یونیک، اجرا می شوند. به همین دلیل است که نمای مدرن در حال تبدیل شدن به یک نمای پرطرفدار در دنیا می باشد. دستورالعمل حاضر نحوه طراحی نما براي مقاومت در برابر این عوامل و نیز شیوه اجراي نماهاي متداول ساختمان در کشور را هم راستا با ضوابط بین المللی ارائه کرده است. وزن آنها نیز نسبت به سایر چوبهای ترمو شده کمتر است. در این سطح عملکرد، علیرغم خرابیهاي قابل توجه و هزینه بر نماي خارجی، احتمال جداشدگی و سقوط این اجزاء به داخل یا خارج ساختمان وجود ندارد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید