نمای خارجی ساختمان چه کاری می‌تواند انجام دهد تا شما را به تغییر تبدیل کند؟

در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی یک لایه عایق حرارتی به ساختمان متصل میکنند. اگر شما در نمای ساختمان خود از سبک خشک استفاده کنید، مزایا بسیار زیادی دارد. برای نصب انواع نمای خشک نیاز به کارگرهای حرفهای نیست. همانطور که اشاره کردیم برای طراحی نمای ساختمان، از سبک های مختلفی که یکی از آنها نمای خشک می باشد می توان استفاده کرد. زیرا با کاهش وزن اسکلت و فونداسیونها، قیمت نهایی هم کاهش پیدا خواهد کرد. ما به نمایی نیازمندیم که از ما در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت کند، در حالیکه در مقابل ورود آب نفوذ ناپذیر است ، به عبارتی دیگر ، به نمای پایداری نیاز داریم که هم از لحاظ زیبایی شناسی مورد پسند باشد و هم آسایش ساکنین را فراهم سازد. نمای خشک علاوه بر مزایا بسیار زیادی که دارد، دارای برخی عیب هایی هم می باشد. علاوه بر آن عایق سازی نمای خشک باید بسیار دقیق انجام شود. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

نمای سرامیک خشک

زیرا در صورتی که عایق سازی دقیق نباشد، موجب می شود دیوار اصلی نم پیدا کند و از بین خواهد رفت. تیپ های اصلی ساختمان که در سبک معماری اسلامی برای اماکن عمومی تا کنون به کار رفته است عبارت است از : مساجد ، قبرستان های اسلامی ، قصر های تاریخی، دژ و باروهای محافظ شهر و همچنین حمام های عمومی و آب نماهای زیبا در سبک اسلامی به چشم می خورد. تمای خشک انواع مختلفی دارد که بسته به نوع ساختمان شما باید یکی از انواع آنها را مهندسان روی ساختمان اجرا کنند. زیرا متریال های مختلفی را می توان در نمای خشک به کار برد. 2. ایجاد شکستگی در نما: نصب نمای خشک ، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست .

نمای خارجی ساختمان

این سبک نماکاری از همه جهات مقرون به صرفه است و به نحوی قیمت تمام شده نما را به شدت کاهش میدهد. ولی تمامی این مشکلات با نمای خشک از بین رفته و خطای انسانی خیلی کاهش پیدا کرده است. معمولا نمای خشک ویلا و ساختمان از قسمت های گوناگونی از جمله لایه بیرونی، قسمت تهویه، قسمت عایق حرارتی و دیواره درونی بنا شکل گرفته است. نما به ساختمان اعتبار و ارزش می بخشد و نماهای مدرن می توانند این اعتبار و ارزش را به ساختمان بدهند. نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. به اصطلاح سیستم نمای لامل از انواع نمای خشک یک سازه مجزا محسوب می شود نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوششی همرا با سازه خود ایستا است. This article has be​en g​enerated by GS A  Cont᠎ent Ge nerator DEMO.

امروزه از کامپوزیت برای طراحی نمای بیرونی ساختمان های مدرن استفاده میشود. ورق کامپوزیت برای اولین بار در کشور آلمان ابداع شده و مورد استفاده قرار گرفت . اولین عیبی که می توان برای نماهای خشک نام برد، نیاز به افراد متخصص است. البته ممکن است برخی افراد دوست نداشته باشند که در طراحی نمای خشک ویلا، بست های نگهدارنده پیدا باشد. با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، جهت اجرای نمای ساختمان در بعضی کشورها استفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظهای پیدا کرده است. سپس اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب فولاد و یا آلومینیوم است را روی ساختمان نصب میکنند. همین طور از ویژگی های سنگ بازالت عایق حرارت بودن آن است و مصرف انرژی را در ساختمان کاهش می دهد . به دلیل استفاده و به کارگیری عایق حرارتی در سیستمهای نمای خشک میتوان به جرات گفت این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را میگیرد و موجب کاهش هزینهها میگردد. زیرا افراد عادی نمی توانند این نما را اجرا کنند. سرعت بالای اجرا، کیفیت بسیار خوب، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، بازسازی و تعمیر راحت، نصب آسان، ضایعات و آلودگی کم، امکان اجرا در تمامی ساختمان ها، امکان بازیافت و افزایش عمر ساختمان از مهمترین مزایای نمای خشک ویلا می باشد.

اجرای نمای خشک سرامیک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این کتاب.

دیدگاهتان را بنویسید