نمای خشک آجری یک به‌طور باورنکردنی روشن روش که برای همه کار می‌کند

محبوب ترین تکنیک برای طراحی و نما ساختمان استفاده از سنگ خشک است. این چسبندگی باعث می شود احتمال سقوط تراورتن پس از سنگ کاری کم شود. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. موقع اجرای آجر با ملات شاهد ریخته شدن دوغاب سیمان روی آجر هستیم، که بعد از آن باید پس از گذشتن یک روز ، سطح آجر را پاک کنیم که برجستگی ملات بر روی آجر نماند . به دلیل اهمیت سنگ کاری نمای ساختمان، در این مقاله قصد داریم شما رو با مراحل سنگ کاری نمای ساختمان ها، انواع سنگ های نما، ویژگی های اون ها و دیگر موارد مرتبط آشنا کنیم. 1 سرعت نصب نما در این روش بالا است . از مشکلات قابل توجه این روش بود. میتوانید دیواری را که کابینت بر روی آن نصب نشده است را با استفاده از این نوع آجرها بپوشانید یا فقط قسمتی از آن را تزئین نمایید. سیستم نمای خشک با پانل رسی این امکان را ایجاد می کند که دیوار عایق صوتی بهتری باشد. ۳- استفاده از سیمان، عیبهای سطح دیوار را پوشش میدهد و نمای ساختمان را یکدست می کند کلیک .

۳- همچنین این روش نخاله ساختمانی زیادی ایجاد میکند .

در اصل نمای ساختمان توجه و نگاه زیادی از افراد را به سمت خود کشیده و ویترین یک ساختمان است. این عایق های مناسب در برابر گرما و سرما و صدا را بیشتر نموده و در حدر رفت انرژی بسیار موثر خواهند بود. ۳- همچنین این روش نخاله ساختمانی زیادی ایجاد میکند . همچنین میتوانید تمام نمای ساختمان را با استفاده از آن بپوشانید. بنابراین بایستی به قوانینی که برای طراحی نما وضع شده احترام گذاشت و برای اخذ تاییدیه نما تمام ضوابط آن را رعایت کرد. 3- در صورت آسیب دیدگی : بر اثر حادثه نیز ، تعمیر ، اصلاح و تعویض پنل ها بسیار آسان و حتی پس از اتمام عمر ساختمان می توان از تمام زیر سازی ها و مصالح نمای ساختمان در صورت پایدار بودن در محل دیگر مجدد استفاده کرد و یا آن را بازیافت کرد که صرفه جویی بسیار مناسبی در هزینه ها محسوب می گردد و به این معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما برمیگردد. برقراری تعادل بین همه این عوامل به گونه ای که هر یک از آنها را در بهترین شرایط خود حفظ کند در حقیقت هنر یک معمار است.

استفاده درست از آجر نما در بسیاری از ساختمان ها باعث میشود تا این نما به عنوان یکی از نماهای خاص مورد توجه قرار گیرد . اين حفرههاي خالي از نفوذ سرما و گرما از بدنه جلوگيري ميكنند كه باعث حفظ انرژي در درون ساختمان ميگردد. نحوه اجرا و قيمت نماي سراميك خشك به روز محاسبه ميگردد. ۲- وجود سیمان، دوغاب و ملاتی که به کار میرود ، ممکن است در صورت عدم دقت باعث کثیف شدن نمای ساختمان گردد . در اجرای نمای خشک هیچگونه ملاتی استفاده نمیشود چون در نمای آجر با استفاده از تجهیزات و قطعات فلزی مثل ریل و پیچ روی ساختمون نصب میگردد . در شب هوای سرد مجاور پشت بام بطرف پائین حرکت کرده و در داخل حیاط و جسم دیوارها میماند و به این ترتیب باعث افت حداکثر دمای هوای داخل حیاط در روز میشود در نتیجه در روز هنگامیکه دمای هوای خارجی و شدت تابش آفتاب به حداکثر میرسند هوای داخل ساختمان نسبتاً معتدل خواهد ماند.شهر هایی در ایران مانند: کاشان ، یزد ، شیراز که دارای این نوع آب و هوا هستند با معماری ایرانی در طی سال ها توانسته اند خانه ها و مراکز خود را با این نوع آب و هوا سازگار کنند همانطور که میدانید تعداد خیلی زیادی از بناها باسبک های معماری ایرانی هنوز پا برجا هستند و افتخار هنر و معماری ایران می باشند.

فشار بخار هوای داخلی : اگر ساختمان به صورت طبیعی و تهویه بشود فشار بخار هوای داخل برابر فشار بخار هوای خارج است. 2. اتاق خواب : باید شرایط تهویه ی طبیعی و عبور جریان هوا با سرعت مطلوب در ارتفاع تخت ها فراهم شود . همین شاهکار الهام بخش طراحان کولر ها و وسایل تهویه و خنک کننده ای که امروزه مرسوم هست بوده است. بخش اصلی خانه برای استفاده بیشتر از تابش خورشید در شمال حیاط و رو به قبله ساخته شده است. با استفاده از این آجرها یک دیوار خاطره بسازید. بهطوریکه میتوانید دیوار خاصی را که مدنظر دارید؛ مانند دیوار تزئینی، خاطره و غیره را با این آجرهای تزئین نمایید. آجر گوتیک بهخوبی میتواند با متریالهایی مانند سنگ (تراورتن و غیره)، چوب، سفال و سایر مصالح نما بهخوبی ترکیب و هماهنگ گردد. اجرای نمای آجری با استفاده از چسب : اولین مرحله انتخاب چسب مناسب است که خصوصیات فنی آن با نمای آجری هماهنگ باشد . ۴ شهریور ۱۳۹۲. بایگانیشده از اصلی در ۲۴ اوت ۲۰۱۳. This was cre​ated wi th the ​he᠎lp ᠎of G​SA C onte nt Generat or Dem oversi​on!

دیدگاهتان را بنویسید