نمای خشک آجر ارزیابی

به همین دلیل ریسک جدا شدن و ترک خوردن آنها بسیار پایین بوده، چرا که به خوبی بر روی دیوار نما نصب شده اند. در مناطق سرد و کوهستانی نیاز به تعبیه سایبان نیست زیرا شدت آفتاب کمتر می باشد و به دلیل وجود هوای سرد بهتر است که آفتاب به داخل ساختمان نفوذ کند. در واقع به سبب اینکه نوسانات دما روزانه در این اقلیم بسیار کم است، نیازی به ذخیره حرارت در داخل ساختمان نیست و بهتر است از مصالح سنگین و ضخیم که تهویه و کوران را کاهش می­دهند، استفاده نشود. اما اگر پوشش سقف از کاهگل باشد برف سبب نفوذ رطوبت به داخل ساختمان خواهد شد و باید آن را از روی سقف پارو کرد. در این اقلیم برای پوشش سقف از کاهگل و چوب استفاده میشود. اما به دلیل بارندگی زیاد نمیتوان در این اقلیم از کاهگل استفاده کرد چون مقاومت آن در برابر رطوبت بسیار کم است. اما متریال نمای خشک ساختمان، به دلیل زیرسازی آلومینیومی که دارد، بر روی نمای نصب می شود. نیز ساخته می شود. نمای خشک آجری در برابر انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. آنچه در تصویر می بینید ساختمانی با نمای سرامیکی در اصفهان است که توسط گروه معماری آینه طراحی و اجرا شده است.

آداب روش های نمای خشک

استفاده از مصالح نوین مانند فایبر سمنت برد و پانل سیمانی و پانل بوردکس وارداتی از ترکیه نسبت به مصالح سنتی از نظر زمان شرکت بهساز نما اجرا برتری دارند. قیمت سنگ نمای ساختمان با توجه به نوع سنگ و نیز عواملی مانند طرح و ابعاد متغیر است. در واقع خود بتن مانند سنگ های مورد استفاده در نماکاری یکدست و یکپارچه است و نیاز نیست پوشش دیگری روی آن اجرا شود. سقف باید بهصورت مسطح اجرا شود تا برف مدتزمان بیشتری روی آن بماند به علت اینکه برف بهعنوان عایق عمل میکند. ولی اگر کار اجرای این نما به افراد متفرقه و بدون سابقه اجرایی واگذار شود و کار نصب و اجرا و آب بندی به درستی انجام نشود، نمای ساختمان دچار مشکلاتت عدیده خواهد شد. امروزه نیز با گسترش تکنولوژی و مواد و مصالح جدید که به بازار عرضه می­شوند، این امکان برای افراد فراهم شده است تا متناسب با آب و هوایی که در آن زندگی می­کنند، ساختمان خود را پیاده سازی نمایند. این کارخانه ها با استفاده از قالب های پرکاربرد اقدام به آماده سازی بتن ها بر اساس استاندارهای لازم می کنند.

انواع نمای خشک سرامیک

زیرا پنجرههایی که در جهت غرب قرار دارند چون در تابستان شدت آفتاب زیاد است نوری که میتابد سرطانزا می باشد. با این اختلاف که برای بدست آوردن سطح صاف و صیقلی تر، استفاده از مواد پر کننده که باعث لغزندگی بیشتر اندازه شن و ماسه و سیمان می گردد ضروری است. لاستیک پلی آمیدی که بین دو فریم با استفاده از پانچ محکم شده است، مانع از انتقال حرارتی بین دو فریم می شود. منظور از سایه بان های طبیعی درختان هستند که در اطراف ساختمانها کاشته میشوند؛ که علاوه بر ارضای نیاز غریزی در امان بودن، تأثیر فراوانی در محیط فیزیکی بر جای میگذارد که عامل مؤثری در ایجاد فضاهای خصوصی و کاهش شدت نور آزاردهنده و جذب گردوغبار هوا و تمیز نگهداشتن هوا و کاهش صدا است. نکته: مهمترین و سودمندترین ویژگی درختان در معماری، تأثیر آنها در وضعیت حرارتی ساختمان است. تأثیر سایهبان: ایجاد سایه بر روی پنجرهها یا دیوارهای شیشهای، مانع تابش مستقیم آفتاب به سطح شیشه میشود و درنتیجه، حرارت ایجادشده ناشی از تابش آفتاب در فضای پشت شیشه بهشدت کاهش مییابد، این مقدار کاهش به محل سایهی ایجادشده بستگی دارد.

مصالح استفادهشده در این اقلیم بهتر است از چوب درختان منطقه یا آلومینیوم تیره باشد که در برابر رطوبت دچار پوسیدگی نشود. نکته: از راههای افزایش کارایی سایهبانها: تیره کردن رنگ آنها و بستن پنجرهها را میتوان نام برد. طراحی بازشوها در این اقلیم باید به این صورت قرار بگیرد، بدین منظور پهنا شیشهای بازشوها کاهشیافته و قابهای پنجره باید به رنگ تیره انتخاب شود. ارتفاع و ابعاد پنجره باید متناسب با اقلیم موردنظر طراحی شود. همانند اقلیم معتدل و مرطوب در این مناطق نیز استفاده از چوب گزینه خوبی می­باشد. برخی از مناطق در ایران سرد و کوهستانی، برخی دیگر گرم و شرجی، بسیاری از مناطق گرم و کویری و قسمتهایی معتدل و شهرهایی هم بارانی و مرطوب هستند. در این منطقه شدت تابش آفتاب بالا میباشد و تابستان ها بسیار گرم و مرطوب و زمستان ها معتدل است. این اقلیم سواحل جنوبی ایران را شامل می­شود که دارای رطوبت بالا در تمامی فصول سال بوده و از اختلاف درجه حرارت کم شب و روز برخوردار است. در اقلیم گرم و خشک، اختلاف دمای زیادی بین شب و روز وجود دارد و هوا عموما خشک است. در این قسمت سعی داریم در خصوص اقلیم گرم و خشک و چرایی استفاده از آجر نما نسوز در نمای ساختمان های این مناطق توضیحاتی ارائه دهیم. Th​is data was ​do ne wi​th behsaznama Content Gener ator ​DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید