نمای خشک آجر منابع: google.com (وب‌سایت)

مزیت اجرای خشک نسبت به دوغابی این است که در روش قبل، دوغاب از لابه لای درزها بیرون می آید و باعث تغییر رنگ و در نهایت 2 رنگ شدن نما می شود. به دلیل این خاصیت می توان از آن در شهرهای مرطوب شمالی استفاده کرد. از جمله مصالح دیگری که در ساخت ساختمان بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است، میتوانیم به موادی مانند اسکای لایت، سالید آلومینیوم، استرچ متال و آلومینیوم کامپوزیت اشاره کنیم. در گذشته، سنگ نما و آجر معمولی، بیشتر در نمای ساختمان ها به کار می رفت. سرامیک فول بادی هم مانند نوع پرسلان با درجه حرارت بالا تولید می شود و مقاومت بالایی دارد. به دلیل وجود همین حفره های هوا، این سرامیک وزن کمتری نسبت به بقیه مدل ها دارد. این فرایند بسته به نوع چوب، حجم و رطوبت اولیه آن بین ۴۸ تا ۹۶ ساعت به طول میانجامد. رنگ مستقیما روی جلوه بصری ساختمان اثر می گذارد و اگر به درستی انتخاب نشود زیبایی آن را از بین می برد. نمای سرامیکی مزایای زیادی دارد که آن را جز پرکاربردترین انواع نما کرده است.  This has be en cre at​ed by behsaznama​ Content G en er᠎ator Demover sion !

روش های اجرای نمای خشک

بتن اکسپوز یا نام دیگر آن پنل های بتنی، سازه ای است که دارای سطحی صاف و یکدست است و برای نماسازی بخش بیرونی و درونی ساختمان توام با هم کاربرد دارد. برای دسترسی به این منطقه گردشگری و پیمایش در طبیعت زیبای آن با خودروی شخصی یا اتوبوس خود را به گرگان برسانید. این سرامیک را می توان طبق ابعاد مورد نظر برش داد. چرا که چیدمان هم در این سبک بسیار تاثیر گذار است، جالب است که بدانید در زمانی که قرار است یک ویلا طراحی شود، در ابتدا به نمای ساختمان نگاه می شود، ولی در کنار آن هم باید به کف محیط و نیز اکسسوری های مختلف در فضای داخلی اهمیت داده شود. در شهرهایی که بافت سنتی و تاریخی دارند نمی توان از نمای شیشه ای استفاده کرد و در این گونه شهرها استفاده از این نوع نما ممنوع است. بنابراین برای نصب آن باید از چسب سرامیک پرسلان استفاده کرد. این سرامیک برای ساختمان های معمولی یا بلند مرتبه، کاربرد زیادی دارد. همچنین سیستم ترمال بریک قابلیت استفاده از شیشه دوجداره یا چندجداره را نیز دارد.

نما های خشک

با وجود دوام بالای این المانها، استفاده از مواد درزبند بر روی سطح، طول عمر آنها را افزایش میدهد. در روش اول با استفاده از گیره های مخصوص که زبانه چوب نما در داخل آن قرار می گیرد می توان عملیات نازک کاری نهایی را اجرا نمود و در روش دیگر می توان با استفاده از پروفیلهای چوبی و یا آلومینیومی و عمود بر جهت ترمووود نما، بستر مناسب جهت نصب چوب نما را فراهم آورد. مزار امامزاده حمزه که آن را خاک حمزه فرزند امام هفتم شیعه میدانند بنایی است متعلق به نیمه نخستین سده دهم ه.ق. از جمله ویژگی های اصلی ترمووود میتوان به خالص و طبیعی بودن آن ، ثبات در ابعاد ،وزن بسیار کم در مقایسه با سایر المان های نمای ساختمان و همچنین ماندگاری و دوام بالا در انواع آب و هوای محیطی اشاره کرد. شرایط محل اجرای پروژه به لحاظ این­ که کار در چه ارتفاعی انجام می شود و نیاز به نصب داربست جهت دسترسی به نما داریم یا خیر، قیمت روز مواد مورد استفاده در تهیه بتون و … این امر معمولا با توجه به نوع معماری و مصالح مورد استفاده نما متفاوت خواهد بود. ولی با تولید سرامیک های جدید نما، این سرامیک ها به سرعت جایگزین مصالح قبلی شدند.

نمای خشک مشهد

ولی این سرامیک به دلیل حفره هایی که دارد، جذب رطوبت بیشتری دارد. نکته حائز اهمیت این است که اجرای یک زیرسازی خوب و بی نقص، نمای ساختمان را از رطوبت و زلزله در امان نگاه می دارد. به طور کلی خدمات مختلف نماکاری و اجرای نمای ساختمان شیراز را می توان شامل اجرای نمای سنگی ، اجرای نمای آجری ، شیشه ای ، سیمانی ، اجرای نمای ترکیبی ، اجرای نمای فلزی، چوبی ، اجرای نمای سرامیکی ، نمای ترکیبی/مدرن و لوور دانست. این سرامیک ها با قرار گرفتن در دما و فشار بالا، مقاومت و سختی زیادی بدست می آورند. سرامیک پرسلان نمای ساختمان، مزیت های زیادی نسبت به دیگر مصالح نما دارد. کیفیت و همچنین استاندارد های بالا های ترمووود باعث استفاده از آن در همه مکان ها نظیر استخر ، فضا های روز باز در که معرض تابش مستقیم نور خورشید یا باراش باران و آلودگی هوا قرار دارد و یا نمای ساختمان میشود. یکی از مصالح مورد استفاده برای نمای ساختمان ها، سرامیک است. نمای خشک آجری یکی از محبوبترین گزینهها برای اجرای نمای خشک ساختمان و در شرکتهای نمای خشک است. این سرامیک ها در مقایسه با دیگر مصالح نما به صرفه تر هستند و سرعت اجرای بالاتری دارند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کلیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید