نمای خشک: این است کاری که حرفه ای ها انجام می دهند

معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. در گذشته مصالحی مختلف زیادی وجود نداشت اما امروزه با پیشرفت های موجود از موادی مثل ورق آلومینیوم کامپوزیت، چوب، اچ پی ال و… رنگهای اپوکسی : این نوع رنگ، یکی دیگر از رنگ نما هایی است که دارای کاربرد های فراوان، خصوصا در مراکز اداری و منازل مسکونی به عنوان کف پوش می باشد. زیرا می توانند ببینند کشورهای صاحب سبک در معماری، ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند. زیرا نصب انواع سنگ نما و آجر و ریلها به صورت مکانیکی انجام میشود؛. از لحاظ متریال، انواع نمای خشک ساختمان به دستههای مختلفی تقسیم میشود: نمای خشک آجری (که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد)، نمای سنگ خشک، نمای سرامیک خشک، شیشه، ترمووود، کامپوزیت، نمای خشک فلزی و غیره. نمای خشک آجری یکی از محبوبترین گزینهها برای اجرای نمای خشک ساختمان و در شرکتهای نمای خشک است. فایبر سمنت یا سمنت برد متشکل از الیاف سلولوز و بافتی از سیلیکات و سیمان می باشد که در محیط های با رطوبت بالا بسیار کاربردی است.

های شیشه ای، سنگ و …

اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. هدف این افراد از طراحی و اجرای نمای خشک سنگ افزایش مقاومت نمای ساختمان در برابر بادهای شدید بود. رعایت ایمنی در اجرای نمای ساختمان حائز اهمیت است و از زمان طراحی نمای ساختمان باید بحث ایمنی را مد نظر قرار داد. از نظر اتصالات نیز میتوان انواع نمای خشک ساختمان را به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم کرد. نصب آجر به روش خشک از حالت دو بعدی و روتین خود تغییر کرده و به حالت های سه بعدی و طرح های هندسی مدرن قابل اجرا می باشد. این یکی از شیک ترین طرح های نما است که در یک قرنیز جذاب و بهترین رنگ ها موجود است. در گذشته برای نصب نماهای ساختمان صرفاً از از روشهای ملاتی متشکل از سیمان و ماسه و آب استفاده می شد، اما سنگ یک موجود زنده است و حیات دارد . مصالح و اتصالات: مصالحی که قابلیت نصب به صورت خشک را دارند مثل کامپوزیت، سرامیک، نماهای شیشه ای، سنگ و … این نما ساختاری خود ایستا دارد، وزن بالای شیشه بر روی لامل های مربوطه سنگینی می کند و بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و …

این مزیت نمای خشک ساختمان آجری در مواقع زلزله و حوادث طبیعی بسیار اهمیت دارد و نخاله کمتری را تولید میکند، به طوری که در هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم از وزن نمای ساختمان کم میشود. سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. سرعت اجرائی بسیار بالا؛ به نحوی که هر تیم اجرایی دونفره در این سیستم قابلیت اتصال واجرای حداقل ۳۰ الی ۴۵ مترمربع اجرای عملیات سنگ کاری را دارا می باشند. بنابراین انجام این روش نیاز به مهارت و توجه ویژه دارد. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم. این پیشرفتها ریسک پایین آمدن کارایی عملکرد را با خود به همراه آورده و در مقابل، طراحان را با چالشهای بیشتری مواجه میکنند که در نتیجه دو عامل است: فرمی که پاسخگوی عوامل تاثیرگذار نیست، و تولید منحصر به فرد و انفرادی. ᠎Con᠎tent was gen erated by behsaznama ​Content Gene ra to r DEMO!

هزینه اجرای نمای خشک

میتوان برای اجرای نمای آجری استفاده کرد که هر کدام مزایای خودشان را به همراه دارند. اگر در را به عنوان نگین خانه در نظر بگیرید؛ پس رنگش می تواند کمی درخشان تر از بقیه قسمت های نما باشد. یک انتخاب ایده آل از این سرامیک ها می تواند ظاهر بیرونی خانه شما را چندین جذاب تر کند. هنگام استفاده از سرامیک های تزئینی، مانند نمای خشک سرایک طرح دار، بر خلاف سرامیک های ساده، سنگ طبیعی یا مرمر، می توانید به طیف وسیعی از ایده ها، طرح ها و سبک های الهام گرفته از طراحی داخلی دست پیدا کنید که کل خانه، یک اتاق یا یک پروژه منزل شما را متحول می کند. این روش نصب نما، راه حل ساختاری چند لایه است که امکان نصب خشک “روکش یا پوسته نما” را فراهم می کند و زیبایی ظاهری بسیار خوبی را فراهم می کند. نمای اجرا شده به این شکل باعث دو پوسته شدن ساختمان شده که فضای خالی ما بین ساختمان ونما امکان ایجاد عایق های مختلف را فراهم می کند هم چنین می توان بسته به شرایط جوی و آب و هوای منطقه مورد نظر امکان تهویه یا عدم تهویه این محدوده را فراهم کرد.

سرامیک خشک نمای ساختمان

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت اجرای نمای سرامیک خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید