نمای خشک بدترین دشمن شماست. 10 روش برای شکست دادن آن

برای این که بتوانیم مفهوم بتن نما را بهتر درک کنیم، ابتدا باید در مورد بتن اطلاعاتی را کسب کنیم. بازشوها باید از مصالحی ساخته شوند که به سادگی قابلیت باز و بسته شدن و عبور هوا و نور را دارا باشند. در ادامه برخی از مصالحی که در نمای خشک از آن استفاده می شود را معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید. از اینرو، استفاده از پنلها و تایلهای بتن اکسپوز به عنوان نمای خارجی ساختمانهای موجود در شرایط آب و هوایی بسیار متغیر مناسب نیست. مدلهای مختلف بتن اکسپوز با ابعاد و رنگهای بسیار متنوع، اجرای این پوشش بر روی سطح خارجی و داخلی هر سازهای را امکانپذیر میکند. در یک سازه بتنی علاوه بر استجکام زیبایی نیز اهمیت دارد که بستگی به طراحی نمای داخلی و یا خارجی دارد و پنلهای بتنی اکسپوز نیاز مهندسان معمار و طراح را در زمینه های ایجاد نماهای مدرن روز فراهم می آورد . دقت داشته باشید برای اجرای رنگ نما از افراد ماهر کمک بگیرید تا علاوه بر ارائه خروجی مطلوب بهترین قیمت اجرای رنگ نما ساختمان را هم به شما ارائه دهند. در صورتی که از نمای سرامیک خشک با دقت نگهداری کنید، سال های زیادی سالم باقی خواهد ماند.

قیمت سنگ نمای خشک

بتن اکسپوز را میتوان با قلوه سنگ رودخانه ای و واش بتن نیز به صورت ترکیبی به کار برد. به طور مثال برای نمای رومی هیچ گاه نمی توان ورق آلومینیوم کامپوزیت یا دیگر موارد را به کار برد، بهترین و مناسب ترین نوع مصالح برای این نوع نما سنگ است. بتن اکسپوز (بتن نما) که برخی آن را بتون اکسپوز نیز مینویسند، محصولی بتنی است که استفاده از آن به تازگی مرسوم شده است. به علاوه، این المانها برای ایجاد عایق حرارتی و صدا قابل استفاده هستند. در هر صورت، به کارگیری بتن اکسپوز برای کف، نیازمند بررسیهای زیاد و رعایت ملاحظات سازهای است. فرشهای قم با طرحهای سنتی و ابتکاری خاص قم، اغلب از جنس ابریشم در ابعاد کوچک – که برگرفته از ویژگی خاص قم به عنوان شهری زیارتی است – بافته شده و از آنجا که هر دار قالی توسط یک نفر قالیباف اداره میشود، دارای بافتی یک دست و یک نواخت است. برای استفاده از تکنیک اکسپوز، جنس شیشه ها یا لمینتی است و یا سکریتی.

مثلا از نظر جنس سرامیک های پرسلانی مجوف و توپر (فول بادی) هستند یا از نظر طرح سرامیک های طرح سنگ، طرح آنتیک و… نمای سرامیک خشک پرسلانی در دو نوع سوراخ دار و تو پر تولید شده و در بازار مورد عرضه قرار می گیرد. قیمت اجرای سرامیک نمای خشک پرسلانی چیست: در کل حدوداً ۸ روش نصب سرامیک خشک داریم که هر کدام بسته به نوع ساختمان شما انتخاب می شود و باید محاسبه و سپس قیمت دقیق مشخص شود. به همین دلیل از ابتدا باید مورد بررسی قرار گرفته و بعد از مشخص شدن مقدار حدودی آن به برنامه ریزی برای صرف آن در طراحی و خرید متریال ها و تجهیزات لازم پرداخته شود . از اینرو، پرداخت مجدد، مشکلی را برای ظاهر تایلهای رنگی به وجود نمیآورد. ۱. صورت و ظاهر چیزی. هر کسی که قصد خرید خانه ای را دارد مطمئنا برایش ظاهر آن ساختمان هم مهم است؛ انسان­ها از نظر ذاتی همیشه به دنبال زیبایی بوده اند و به زیبایی جذب می­شوند. با بررسی معماری سنتی موجود در مناطق مختلف کشور، می توان دریافت که معماران از دیرباز “معماری پایدار” را اصل کار خود قرار داده اند. این در حالی که در مناطق کوهستانی کشور مانند شمال غربی کمتر این اتفاق می افتد و تعداد پنجره ها اصولا کم می باشد تا هوای سرد به داخل نیاید .

کاربردهای واش بتن نیز مانند دیگر انواع بتنهای اکسپوز است. ولی از طرفی اگر بخواهیم این روش را با دیگر روش های اجرایی مقایسه کنیم باید بگوییم که استفاده از این روش باعث افزایش سرعت اجرا می شود. تمام مراحلی که سرامیک نما طی می کند تا در نهایت امکان استفاده از آن وجود داشته باشد اهمیت زیادی دارد. اگر دمای محیط ساختمان مستقر گرم و آفتابی و بین ۳۰ تا ۴۰ درجه باشد می توان زمان مذکور را حتی ۳ تا ۴ هفته نیز کاهش داد. کشیدن سنباده نرم بر روی سطح، لایه تازهای از بتن را نمایان میکند. با درزبندی مناسب بتن اکسپوز، تمیزکاری آن فقط با کشیدن دستمال بر روی سطح امکانپذیر خواهد بود. در صورت درزبندی و پرداخت مناسب سطح تایلها و پنلها، کشیدن دستمال بر روی سطح و حذف گرد و غبار از روی آن کافی خواهد بود. محل نصب بتن اکسپوز در ساختمان و مواد مورد استفاده برای پرداخت سطح آن، تاثیر زیادی بر روی طول عمر این پوشش دارد. از مزیتهای اصلی بتن اکسپوز معماری میتوان به دوام بالا، تعمیر و نگهداری راحت، تنوع زیاد، کاربری انعطافپذیر و امکان پرداخت مجدد موارد زیر اشاره کرد. This ​post h as ​be en w​ritten by behsaznama Conte᠎nt G​en erator Demov᠎er​si on .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سنگ خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید