نمای خشک ساخته شده آسان – حتی کودکان شما هم می توانند این کار را انجام دهند

متریال های مختلفی برای نما با توجه به سبک معماری آن در نظر گرفته می شود که در ادامه قصد داریم در مورد طراحی نمای کامپوزیت صحبت کنیم. در پرداخت بتن اکسپوز، چسب روی آن شسته می شود تا سنگدانه های آن نمایان شود. امروزه سنگ های متعدد و متفاوتی برای اجرا در نمای ساختمان وجود دارد اما از آنجایی که سنگ تراورتن به دلیل داشتن طرح و رنگ های مختلف و متفاوت در میان سایر سنگ ها در اجرای نمای ساختمان محبوبیت بسیاری کسب کرده و اغلب از این سنگ استفاده می شود. در اجرای بتن اکسپوز به صورت پیچی سنگ درون ریل هایی که روی نما نصب شده اند، قرار گرفته و با پیچ روی این بستر محکم می شوند. به همین صورت ادامه سطح با بتون اکسپوز، پوشانده می شود. بتون اکسپوز به طور کلی به دو روش خشک و با استفاده از ملات قابل اجرا می باشد.

اجرای نما خشک در مشهد

This data w as c​reated wi​th behsaznama  C᠎on​te nt Generator DEMO.

در این روش، برای نصب پنل های بتون اکسپوز از ملات ماسه و سیمان و چسب بتن استفاده می شود. در این روش بهتر است از سیمان سفید استفاده شود، تا میزان اختلاف رنگی با سطح کار به حداقل برسد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید. اما در این روش امکان آسیب رسیدن به سنگ دانه ها نیز سرامیک نمای خشک شدید تر است.

مهندسی نمای خشک

تهیه طرح مخلوط بتن روش های گوناگونی دارد. پس از چند بار استفاده از قالب ها، از قالب های نو و سالم استفاده شود. کاشی های سرامیکی در طیف وسیعی از رنگ ها، قالب ها و اشکال در بازار ارائه می شود. به طور کلی الزام خاصی در تهیه طرح اختلاط بتن وجود ندارد و بسته به شرایط منطقه می توان از طرح های گوناگونی بهره برد. در واقع می توان گفت تفاوت اصلی بتن نما و بتن معمولی در همین مواد افزودنی می باشد. بنابراین ویژگی های بتن اکسپوز، مشابه با بتن معمولی می باشد. بتن نما همانند بتن معمولی است، اگرچه ذکر این نکته نیز ضروری است که در طرح اختلاط آن از مواد افزودنی به منظور بهبود برخی از خواص آن، استفاده شده است. همانطور که گفته شد، با شستن سطح بتن، سنگدانه های آن نمایان شده و بتن واش به دست می آید. هر کدام از این گزینه ها میتواند تضمین مناسبی برای معماری محسوب شود که در تیم طراحی خود از این دست افراد متخصص بهره گرفته و خود نیز مسئولیت غیرمستقیم خطاها و سهل انگاری های آنها را بر عهده میگیرد. از همین رو باید متذکر شد که آجر نما نسوز در حقیقت آجری مدرن و دکوراتیو است که امروزه به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در بسیاری از محیطها مورد استفاده قرار میگیرد.

طراحی و اجرای سقف شیشه ای اسکای لایت

This conte᠎nt was created  by behsaznama  Con᠎te nt Generat or ᠎DE MO!

گوگل کسب و کار خود را حول موفق ترین محصولش یعنی موتور جست وجو ساخته که ممکن است به زودی با یک بحران روبه رو شود. به طور کلی نمای ساختمان به نحوی طراحی شود که با یک نگاه ، کاربری آن ساختمان حدس زده شود . روش اجرا به این صورت است که ابتدا شکاف هایی در پشت پنل ها ایجاد می شود و با استفاده از سیم های مفتولی که از پشت پنل ها بیرون زده است، قطعات را کنار هم چیده و سپس پشت آن ها ملات (به ضخامت 3 الی 5 سانت) ریخته می شود. البته در بسیاری از طراحی ها، از بتن اکسپوز پیش ساخته هم استفاده می شود که دارای ابعاد، اشکال و محصولات متنوعی هستند. In-register Paper-Backed Vinyl : این نوع کاغذ دیواری هم از لامینیت کردن ورقه ای از وینیل جامد روی زیر لایه کاغذی ساخته می شود منتها برای برجسته کردن نقوش و افزودن کیفیت نمای آن، لایه دکوراتیو بوسیله حرارت داغ زده (embossed) می شود. به صورت کلی از مواد مختلفی برای ایجاد نمای خشک می توان استفاده کرد و بسته به شرایط آب و هوایی و همچنین بودجه در دسترس می توان یکی از مواد زیر را استفاده کرد، باید توجه داشت در ابتدا باید یک بستر مناسب ایجاد کرد و سپس مواد مورد نظر را بر روی آن قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید