نمای خشک سرامیک و اثر مل گیبسون

در بخش قبلی در رابطه با اینکه نمای بتن اکسپوز چیست صحبت کردیم اما اینکه فقط برای نما کاربرد دارد یا خیر در این قسمت بررسی خواهیم کرد. بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود. اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. اولین نکته که قبل از ادامه بحث باید به آن اشاره کنیم این است که در گروه تولیدی روماپن، هر دو محصول پنجره دوجداره UPVC و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دوجداره با بالاترین کیفیت ساخته میشود. همین باعث دفورمه شدن و تغییر شکل تیغه pvc می شود که در نتیجه آن از دوخت کنده می شود و از پروفیل آلومینیوم جدا می شود. گنبدخانه: گنبدخانه مهم ترین بخش از تکیه بیگلربیگی به حساب می آید که در بخش غربی آن قرار گرفته و شامل ایوان نسبتا بزرگی است که از طریق پلکانی سنگی به حیاط راه دارد.

چگونه در 5 قدم‌های ساده در مورد اجرای نما دریابیم

علاوه بر این عموما به دلیل قیمت بالای چوب آن را به صورت انفرادی در نماها استفاده نمیکنند. یکی از اجزای بسیار مهم این پروفیل ها تیغه عایقی است که به نام تیغه پلی آمید شناخته می شود و از مقطع طولی این پروفیل ها عبور می کند. در طراحی ساختمان، نما مهمترین بخش به شمار میرود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص میکند. بدین منظور از یک لایه از جنس پلی آمید که عایق دما است مابین پروفیل آلومینیوم استفاده میشود که ارتباط دمایی و صوتی را میان دو فضای داخل و خارج تا حد بسیار زیادی قطع میکند. برای دو جداره کردن درب و پنجره های آلومینیوم از تیغه های پلی آمید استفاده می شود. به این درب و پنجره ها به اصطاح پنجره آلومینیوم دوجداره ترمال بریک گفته می شود. نحوه عملکرد عایق پنجره دوجداره آلومینیومی ؟ از این شکست حرارتی به منظور عایق کردن پروفیل های آلومینیومی که در صنعت ساخت پنجره آلومینیومی دوجداره استفاده می شود بهره می برند. یکی از سریعترین روش های اجرای نمای سنگ خشک می باشد. شرکت جهان فرود متخصص در اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان میباشد که با استفاده از ابزار و مصالح روز دنیا و مرغوب کار مهار و تثبیت سنگ نما را انجام میدهد.

Thermal Break یا همان ترمال بریک از ریشه کلمه Thermal می آید و در زبان اصلی آن به معنی شکست حرارتی است. قبل از اینکه عایق رنگ خشک شود توری نازک تهیه شده روی آن قرار گیرد و با برس صاف شود تا به خوبی به سطح بچسبد. این آجر نسوز می تواند تا سالها ماندگاری داشته باشد و البته در این بین کیفیت متریال مورد استفاده در تولید این نوع آجر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چوب ترمو را به این دلیل حرارت می دهند که مقاومت و استحکام آن در برابر شرایط جوی و باران و برف و آفتاب و حشرات بالا رود و خواص ناپایداربودن و فروپاشی آن از بین رود و به یک چوب بسیار با کیفیت تبدیل شود. فرمولاسیون پروفیل ویستابست بصورتی است که توانسته است استاندارد RAL آلمان را کسب نماید در شرایط آب و هوایی گرم و خشک بسیار مقاوم می باشد و نه زرد می شود و نه دفرمگی در آن ایجاد می گردد. پانل بوردکس در کشور ترکیه و تحت لیسانس و استاندارد کشور فرانسه تولید میشود و به بازار ایران به صورت مستقیم وارد شرکتهای نمای خشک میشود. از این رو، برای تست و حصول اطمینان از دوخت صحیح تیغه پلی آمید از استاندارد EN14024 استفاده شود.

در طراحی پنجره جهت تولید حتماً باید با توجه به وزن لنگه و عرض و ارتفاع بازشو از پروفیل های مخصوص و استاندارد استفاده گردد. درصورتی که دوخت کامل نباشد تیغه پلی آمید شل شده و ممکن است از برخی نقاط اتصال تیغه پلی آمید با آلومینیوم قطع شود. پلی آمید تا دمای ۲۵۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و محدودیتی در طی عملیات رنگ کوره ای جهت پروفیل ایجاد نمی کند چون پروفیل آلومینیوم پس از دوخت پلی امید جهت رنگ کوره ای ارسال می گردد. در استفاده از هر روش نباید میخ از سطح چوب برآمدگی و همچنین تو رفتگی داشته باشد. هر نوع یراقی که در پنجره های UPVC مورد استفاده قرار می گیرد نیز در پنجره های ترمال بریک مصرف می گردد. پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک در زمستان از اتلاف حرارت و در تابستان از اتلاف برودت تا حد زیادی جلوگیری می کنند و در نتیجه باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تاسیسات زیرساختی اولیه شده و به میزان قابل توجهی مانع از آلودگی صوتی می شوند. در گروه تولیدی روماپن، بعد از صحبت های اولیه، کارشناسان روماپن در اولین فرصت با حضور در محل ضمن دریافت نیازهای شما، با ارائه پیشنهادات تخصصی، علاوه بر کاهش هزینه های خرید پنجره آلومینیومی، بهترین انتخاب در تمام زمینه ها را خدمت شما ارائه می دهند.

شیدر آلومینیومی

 Th is da ta was gener​ated by G SA  Content G enerat or  Demoversion!

دیدگاهتان را بنویسید