نمای خشک مشاوره – چه هک است؟

در چند سال اخیر طراحی های مدرن تمایل به استفاده از این محصول در تمامی عناصر ساختمانی دارد؛ تا جایی که حتی وسایل خانه مثل میز بتنی ، روشنایی، صندلی اپن ،گلدان و سایر عناصر با بتن اکسپوز نما یا همان بتن اکسپوز ساخته شده است. مقاوم در برابر تغییر شکل و رنگ در برابر عوامل محیطی مثل تابش آفتاب. رنگ سرد بتن در کنار مصالح گرم، کنتراست زیبایی ایجاد میکند. ۳-موزائیک و یا کفپوش مورد نظر را در کنار یکدیگر به اندازه یک متر مربع بچینید. در کنار مزایای زیادی که نماي فلزی ساختمان دارد، معایبی شرکت طراح و مجری نما نیز وجود دارد. اول میزانی از سیمان سفید در مخلوط بتن ترمیم استفاده میشود، دوم دانه بندی ملات ترمیمی و پرداخت و ساب سطح نهایی است. ۲-در موارد بتن اکسپوز کف می توان روی سطح بتن پهن شده را با استفاده از دوغاب پودر سنگ و سیمان با نسبت ۱:۲ به ضخامت ۲ الی ۵ میلیمتر بپاشید تا لایه ای از دوغاب روی سطح بتن نیمه خشک ایجاد گردد. طراحی بتن اکسپوز تنها برای تایل های آماده و از پیش ساخته نیست که در دیوار های ساختمان استفاده میشود، بلکه این تایل های در کف و پله بتنی هم مورد استفاده قرار میگیرند.

نمای خشک به انگلیسی

از آن جایی که تایل بتن اکسپوز دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و جذب آب دارند، از افزودنی های خاصی در بتن اکسپوز سبک استفاده میشود. علاوه بر استحکام ، از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و دمای متغیر جوی نیز برخوردار هست. از آن جایی که مواد اولیه بتن اکسپوز همان مواد اولیه بتن هستند، از این رو طول عمر بالایی دارند. از آن جایی که فضای مدرن و سرد مورد پسند همگان نیست، توصیه میکنیم پیش از اجرا، حتماً مدل سازی سه بعدی انجام شود. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. لازم است برای این کار با کارشناسان فنی مشورت شود. اما در نمای داخلی زیبایی اهمیت بالاتری دارد زیرا سطح کار باید یکپارچه و بدون زدگی بوده تا قابلیت رنگآمیزی و انجام کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی را داشته باشد. ۴-توسط چکش پلاستیکی روی سطح موزائیک یا کفپوش را ضربه بزنید تا دوغاب کلیه خلل و فرج های زیر محصول را پوشانده و مازاد آن از درز بین موزائیک ها نمایان شود.

این محصول به دسته های صاف و صیقلی یا داراری پست و بلندی تقسیم میشود. برای نصب تر، از ملات و چسب استفاده میشود که از میان این دو نصب با چسب برای تایل های بتنی اولویت دارد، زیرا ممکن است نصب ملاتی سطح کار را کثیف و زیبایی نهایی را کم کند. اگر از ملات برای نصب تایل های استفاده میشود، بهتر است از تایل بتن اکسپوز با سطح پشتی شن پاشی شده همراه با سیم اسکوپ استفاده شود. در صورتی که مواد نسوز اغلب به شکل پودر تهیه می گردد و برای نصب به صورت ریختن ، ماله کردن ، لرزش و تزریق یا گلوله زدن به شکل پودر در می آیند. روش دیگر نصب خشک استفاده از پیچ تایل ها از جای رول بولت های روی تایل برای پیچ کردن به دیوار یا شاسی کشی پشت است. بعلاوه سرعت اجرای این محصول بالا است و زمان کمتری نسبت به دیگر مصالح میگیرد و میتوان با ملاتتر یا اتصالات خشک آن را نصب کرد. از دیگر ویژگی های ظاهری بتن میتوان به سطح براق و نیمه صیقلی و سه طیف رنگی کم رنگ، متوسط و پر رنگ اشاره کرد.

متخصص طراحی و اجرای نمای خشک

نورپردازی باید بر اساس طرح ظاهری ساختمان اجرا شود و ملایم و چشمنواز باشد. تنوع ظاهری و قابلیت ساخت و تولید بتن اکسپوز در ابعاد مختلف این امکان را به طراحان، مهندسان و مالکان میدهد تا انتخاب مناسب داشته باشند. مجموعه ي مهندسی نمای خشک شابلون با بهره گيری از علم و توانايی خود و استفاده از مدرنترين تكنولوژی های دنيای معماری و ساختمان و تامين نياز جامعه از سال ١٣٩٧ كارخانه ی توليد قطعات و اتصالات نمای خشک ساختمان را تاسيس نمود و هم اكنون در توليد تحهيزات انواع نما نيز پيشتاز است. چراکه در نمای سرامیکی که آب کمتری جذب ساختمان م شود. برای اجرای خشک هم میتوان در تایل ها پینگذاری انجام داد و سپس تایل را به شاسی کشی پشت کار پیچ کرد. اجرا و پیاده سازی این محصول به ظرافت و دقت زیادی نیاز داد و لازم است تا برای رسیدن به سطحی صاف و صیقلی از مصالح با کیفیت استفاده و کار اجرا به درستی انجام شود. ​Th᠎is art icle has ᠎be en  do ne with behsaznama Con te nt G enerat᠎or D​emov ersion​!

دیدگاهتان را بنویسید