نمای خشک چگونه زندگی ما را در 2023 تغییر داد

اصول طراحی نما مواردی مهمی را شامل میشود که با اطلاع از آنها به سادگی میتوان نما ساختمان اصولی را تشخیص داد. یکی از بناهای تاریخی که از دوران هخامنشیان تا کنون به جا مانده است پل دختر است که گفته می شود با آجرهای قزاقی ساخته شده است. خواص کامپوزیت ها در مجموع از هر کدام از اجزای تشکیل دهندۀ آنها بهتر است و اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می بخشند و این یکی از مزیت های کامپوزیت ها محسوب می شود، از مزایای دیگر کامپوزیت ها می توان سبک بودن، سهولت در مونتاژ، تعمیر و نگهداری را نام برد با این وجود کامپوزیت ها از نظر انعطاف پذیری در اجرا، در سطح ضعیفی عمل می کنند. نمای ساختمان می تواند به عنوان یک عایق صوتی ایده ال و مناسب عمل کند. نمای اچ پی ال (HPL) یکی از نماهای ایده آل برای طراحی نمای ساختمان است که آزادی عمل مناسبی در اختیار طراح قرار می دهد. برای اغلب مردم داشتن منزلی کاملاً شیشه ای طبیعی است چرا که شیشه یکی از زیباترین متریال های موجود است که به عنوان عنصر اصلی برای نما مورد استفاده قرار می گیرد. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمان هایی که در شهر های بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذر اصلی واقع شده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

در یک آزمایش به منظور مقایسه نمای آجری، شیشۀ یک جداره و شیشۀ دو جداره با یکدیگر از نظر ویژگی های حرارتی دمای خارج ساختمان برای هر سه نما صفر و دمای داخل در حد ۲۰ درجه حفظ شد. سنگ نما باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر این عوامل دوام بیاورد. نمای ساختمان به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی (باران، یخبندان، آفتاب و آلاینده ها) از اهمیت خاصی برخوردار است. برای نصب سیستم نمای خشک نیاز به کارگر حرفه ای نیست چرا که نصب آجر و ریلها در این سیستم، به صورت مکانیکی است بنابراین در نصب آن دغدغه ی خاصی وجود نخواهد داشت و خبری از دستمزدهای بسیار گزاف نیست. اتلاف حرارتی بسیار زیاد و مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش در نماهای شیشه ای لاجرم موجب آلودگی بیشتر هوا می گردد. این نما روی سطوح چوب، غبارآلود، ناهموار، مرطوب و همچنین مواقعی گه هوا طوفانی و دارای گردو غبار می باشد قابل اجرا نیست. کانی های مضر (کانی های آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زود رس را به وجود می آورند. در بعضی مواقع در محل سرداب در زیر کانال بادگیر چاهی حفر می شود ، تا باد به طرف آب هدایت شود و سبب خنکی شود . ​Content has ᠎be en created  wi th the ᠎help of G᠎SA  Conte᠎nt Gen erat or Demoversion!

و به دلیل داشتن شش بادگیر به همین نام شهرت پیدا کرده است. به این ترتیب مشاهده می شود که شیشۀ دوجداره علی رغم داشتن وضعیت حرارتی بهتر نسبت به یک شیشۀ یک جداره، از نظر تأمین شرایط حرارتی فضای داخل نسبت به نمای آجری مناسب نیست. اختلاف دما بین سطح داخلی و خارجی و مقایسۀ ضریب انتقال حرارت برای هر کدام از نماهای شیشه یک جداره، شیشۀ دوجداره و دیوار آجری ۲۲ سانتی متری داده شده است. نماهای تماماً شیشه در صورتی که سایبان خارجی مناسب برای آنها پیش بینی نشده باشد، دراوقات گرم و معتدل سال به علت تابش آفتاب به فضای داخل، سبب افزایش بیش از حد دمای داخل می شوند. بنابراین اگر برای گرم کردن فضای داخل، انرژی مصرف نشود، دمای سطح داخلی برای شیشۀ یک جداره ۴/۰، برای شیشۀ دوجداره ۳/۹ و برای دیوار آجری ۷/۱۲ خواهد بود. انتخاب متریال مناسب، در بهرهوری انرژی تاثیرگذار است و حتی باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز می شود.

نما خشک در مشهد

یکی از شاخصه های بسیارمهم در انتخاب نما، قیمت تمام شدۀ نما است. قیمت سنگ نما نسبت به فاکتور هایی دارای تنوع بسیار بالایی هستند. هرچه قیمت نما افزایش یابد، قدرت خرید کاهش یافته و دایرۀ مصرف کنندگان آن نما محدودتر خواهد شد. استفاده از بتن اکسپوز در ساختمان، اولین بار توسط فردی بنام ارنست لسلی در آمریکا انجام شد. بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار می رود برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید وبه دنیا عرضه شد. در صورتی که نمای سنگ خشک به درستی اجرا نشود، مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت و باعث از بین رفتن سرمایه و وقت ما خواهد شد. جالب است که بدانید تهران یکی از پنج مقصد گردشگری برتر در ایران است. شرکت ایناب به عنوان یکی از شرکت های باتجربه و با سابقه در زمینه اجرای نمای کامپوزیت با استفاده از افراد متخصص و با تجربه آمادگی اجرای نمای کامپوزیت را در هر سطح و متراژی را در سراسر کشور دارد.نمای کامپوزیت برای ساختمان های با کاربری های مختلف در سراسر کشور و همچنین دنیااستفاده می شود. قاعده ای که در سبک معماری یک کشور و در مقیاس کوچکتر در یک شهر استفاده می شود، شامل باورها و اعتقادات آن سرزمین می باشد.

آنچه کارشناسان درباره نحوه اجرای نمای خشک ساختمان نمی گویند و چگونه بر شما تأثیر می گذارد

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید