نمای خشک Abuse – چگونه نه انجام داد

استفاده کرد. استفاده از این نما در زمینه معماری بسیار کاربردی است. این روزها با تغییراتی که در سبک معماری مدرن به وجود آمده استفاده از بتن و پنل های پیش ساخته بتنی در نما رواج پیدا کرده است. از دیگر نکات مهم در معماری اقلیم گرم و خشک توجه به تابش آفتاب است. با این وجود که در طراحی ویلا ، بازشوها و پنجره های عریض آن را از سایر ساختمان های مسکونی متمایز ساخته است اما برای طراحی ویلا پایدار در این اقلیم ، بازشو ها و سطوح شفاف باید کنترل شده و در ابعاد محدود طراحی و اجرا شوند . این مصالح با ذخیره گرما در روز، درطول شب هوای گرم را به محیط منتقل میکند و علت این امر اختلاف دمای آن اقلیم است. فارغ از اینکه نمای خشک از چه جنسی می باشد و یا روش نصب این نما به چه صورتی انجام می گیرد، همه ی آن ها دارای اجزای اصلی مشترکی می باشند. علی رغم اینکه بتن دست ساز بشر است این محصول طبیعی است و مانند همه متریال های طبیعی دیگر مانند سنگ و چوب ویژگی های مخصوص به خود را دارد. Th᠎is a​rticle w as written wi​th GSA Conte᠎nt Gen er ator DEMO​!

حقیقت غیرقابل انکار در مورد اجرای نما که هیچکس به شما نمی گوید

با توجه به جدید بودن محصولات سنگ خارا و به دلیل قدرت چسبندگی بالا و طرح دار بودن سطح محصول ، انواع محصولات این گروه تولیدی می بایست به طریق استاندارد نصب گردند. نمای ساختمان در ظاهر و زیباسازی شهرها اهمیت زیادی دارد.با توجه به اینکه اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمانی از طریق نمای خارجی آن شکل می گیرد، طراحی نمای ساختمان تأثیر بسزایی در تلقی و برداشت افراد از کیفیت و نوع ساخت پروژه شما دارد. شرکتهای زیادی هستند که کار اجرای نما به روش نمای خشک را به صورت حرفهای انجام میدهند. سرامیک خشک نما از یکنواختی بالائی نسبت به انواع سنگ برخوردار است،سنگ ها در محیط های اسیدی واکنش نشان میدهند لیکن سرامیک خشک پرسلانی مقاوم به مواد شیمیایی(اسیدها و بازها)و حتی قابل استفاده در مخازن اسیدی میباشد. نمای رومی در واقع به نماهایی گفته می شود که در آن از جزییات و المان های متعددی مانند ستون ها، صراحی، قرنیز های رومی و قوس های گرد و عریض استفاده شده است.

نما خشک سرامیک

امید است که این مطلب درمورد طراحی نمای ساختمان مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اجرای نمای سرامیک نامرئی به دو روش شیار زنی و با تجهیزات گیره مکانیکی انجام می شود که در روش شیار زنی با دستگاه شیار زنی در پشت قطعات سرامیکی شیار 45 درجه ایجاد می شود و براکت ها داخل این شیارها قرار می گیرند و به پروفیل های آلومینیومی در روشی دیگر با تجهیزات مکانیکی و جزئیات اجرایی خود به پروفیل های آلومینیومی متصل می شود که مخصوص نماهای توخالی سرامیکی یا منبع سفالی می باشد. اجرای سرامیک نمای بیرونی ساختمان به صورت پولک، پنج ضلعی، شش ضلعی و پانل با طرح های سنگ، چوب و فلز تولید و مورد استقبال طراحان و معماران قرار گرفت. نمای خارجی سرامیک ظاهری زیبا و بادوام دارد. سرامیک های به کار رفته در نما از سرامیک های خشک یا سبوس دار هستند که علاوه بر زیبایی، دوام بالایی نیز دارند.

در بازسازی ساختمان پیش از آغاز سنگ کاری کف پله ها، باید روی بدنه راه پله حداقل یک سنگ اجرا گردد تا سنگ کف پله به صورت کامل به سنگ بدنه چسبیده و ظاهر خوبی به کار بدهد. جهت نصب آن هم می توان بروش خشک استفاده کرد، و هم می توان از چسب مخصوص و نصب سرامیکهای پرسلان در نما استفاده نمود، توجه بفرمایید که نصب انواع سنگهای طبیعی که جذب آب کمی دارند، (مثل گرانیتها)و نصب سرامیک پرسلان با ملات ماسه و سیمان موجب سقوط و افتادن سرامیک از بدنه ساختمان خواهد شد. روکشهای سرامیکی که کاملاً از مواد طبیعی ساخته شدهاند، میتوانند به گونهای طراحی شوند که ظاهری معاصر یا سنتیتر ارائه دهند که زیبایی و ظاهر طبیعی سنگهایی مانند گرانیت یا مرمر را به نمایش بگذارد. قابل استفاده هستند، سرامیک ها خود انواع گوناگونی دارند که هر کدام داری ویژگی خاصی می باشند، سرامیک پرسلانی یکی از انواع سرامیک است که مقاومت بالاتری دارد و از نماهای خشک محسوب می شود، استفاده از این نوع سرامیک به دلیل دوام و مقاومتی که دارد بسیار رایج است زیرا پس از گذشت سال ها آسیب نمی بیند و همچنان پوششی زیبا دارد. This ᠎post has be en creat ed by behsaznama Con​te nt Gener᠎ator Dem ov᠎er​si on​.

دیدگاهتان را بنویسید