نمای سرامیک خشک آمار: این اعداد واقعی هستند

نمای چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاستیک علاوهبراین محصولی بوده که به طبیعت آسیب نمیرساند و از بازیافت چوب و پلاستیک با مخلوط آرد مخصوص تولید میشود. متریال چوب پلاست، یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن محافظت از ساختمان در برابر تغییر درجه دماست؛ نمای ساختمان چوبی که با پروفیل چوب پلاستیک اجرا شده است، به خوبی از نفوذ سرما یا گرما جلوگیری خواهد کرد. با توجه به تولید پروفیل چوب پلاست با محصولات ذکر شده، میتوان گفت این محصول به دلیل برخورداری از استحکام پلاستیک و چوب به طور همزمان، مقاومت بالایی داشته که از مزایای اصلی نمای چوبی ساختمان به شمار میآید. تقریباً می توان گفت این نما در صنعت ساختمان سازی در حال جایگزین شدن به جای نمای کامپوزیت می مطالب بشتر باشد. هزاران سال است که کاشی و سرامیک در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. 3- نمای ترمو وود یا همان چوب برای نمای مدرن کاربردی است.

نمای خشک سرامیک

کنج میتواند حالت عمود ۹۰ درجه، نیم دایره یا سه وجهی را داشته باشد و هر کدام میتواند تاثیرات متفاوتی را در نما بگذارد. رفتار یکپارچه و همگنی که مصالح در برابر تغییرات دما در نمای خشک و عملکرد خوب در شرایط اب و هوایی سخت نسبت به روش سنتی ملاتی و سنگ دارد همینظور یکسان بودن کیفیت بصری در جزییات سطح نما برای پوشش دادن پوسته کسترده و بزرگ نسبت به سنگ و ملات که در داخل و خارج نمای ساختمان توسط افراد غیر فنی صورت می گیرد ، با توجه به رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان و تفاوت ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط سازه و مصالح به کار رفته در پشت نما با سطح بیرونی نما و همینطور وزن بالایی که نسبت به نمای خشک دارد با گذشت زمان سطح بیرونی جدا شده و باعث افتادن سنگ میشود. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

نماسازی خشک با استفاده از ترکیب مصالحی همچون شیشه و ورقههای آلومینیوم و کامپوزیت و همچنین کاشی و آجرهای سفالی انجام میشود. از دیگر ویژگی های آن می توان به تنوع رنگ، قابلیت ارتجاع، امکان برش و استفاده پنل آن در ابعاد و طرح های گوناگون را نام برد.طریقه ساخت این صفحات اینگونه است که پنل اچ پی ال که تشکیل شده از چندین لایه کاغذ کرافت است، با روکش طرح چوب و یا طرح های دیگری، از ترکیب سلولزی و رزین های فنولیک ورقه هایی راتشکیل می دهند که در گرما و فشار بسیار بالایی(145C و 300bar) تبدیل به صفحات محکمی می شوند. در واقع ترکیب کلی نما، نظم در این تفاوت ها است. در طی سال های پیش در صنعت ساخت کاشی و سرامیک، پیشرفت های زیادی حاصل شده است. شرکت بهین نما گستر سرمد، با نام تجاری بهین نما فعالیت خود را در بخش های مشاوره، ساخت و اجرای پوسته ی خارجی ساختمان و اجزاء آن متمرکز نموده است . مصالح بومی نشان میدهد که نما مربوط به چه منطقهای است. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره مزایای استفاده از سرامیک خشک، فاکتور های قابل بررسی برای طراحی نمای سرامیک خشک، ویژگی های این نوع نما و بودجه بندی آن صحبت کنیم.

استفاده از پنجره یکسره جهت باکس راه پله ممنوع است. اگر همه این شرایط لحاظ شده باشد وجود محفظه فوائد بی چون و چرایی نظیر تبخیر آب انباشته شده در مصالح ساختمانی در طی دوره ساخت و ساز، حذف آب تبخیری در داخل ساختمان در طی فصل زمستان، سرد کردن پوسته خارجی ساختمان در فصل تابستان به دلیل حرکت به سمت بالای هوا، کاهش جریان حرارت از خارج به داخل ساختمان در فصل تابستان، ممانعت از فرار حرارت از داخل به خارج بواسطه فقدان نفوذ سرما، راه فراهم خواهد کرد. نماهای ساختمانی و دخالت های که بعد از اتمام ساختمان در نماها صورت میپذیرد، ناهنجاریهای زیادی را به وجود میآورد که مورد انتقاد همگان است. سبک طراحی ساختمان و نمای آن ویژگی هایی است که موجب زیبایی بیشتر ساختمان می گردد. برای زیبایی بیشتر نما رنگ این قطعات معمولا با رنگ سرامیک هماهنگ شود که نمای بی نظمی به ساختمان ندهد. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. بدیهی است فناوری های نوین در این زمینه روز بروز نقاط ضعف این سیستم را برطرف کرده و روشهای اجرایی آن کاملتر و مقرون بصرفه میشود .تایل سرامیک قطعه اصلی در این سیستم اجرای نمای خشک می باشد که بواسطه کلیپس فلزی بر روی سازه زیرین نصب میشود و ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی ، عدم جذب آب و تغییر رنگ ، پایداری در تغییرات دمایی بالا منجر به انتخاب و کاربرد هرچه بیشتر آن توسط معماران و سازندگان در ساختمان ها و پروژه های روز دنیا به عنوان متریال اصلی نما شده است. Th is content has  been g en erat​ed  by ᠎GS A  Co ntent ​Gene rator ​DEMO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید