نمای سرامیک خشک ارائه‌دهندگان – نکاتی در مورد نحوه انجام آن مناسب

نمای خشک ساختمان یکی از روشهای رایج است که امروزه برای نماسازی ساختمانها استفاده میشود. مزیتهایی که این روش نسبت به روشهای دیگر دارد، موجب شده تا بیشتر از سایر روشها مورد استفاده قرار گیرد. چرا استفاده از نمای خشک آجری همچنان در حال افزایش است و این روش چه تأثیرات مثبتی روی روند کار خواهد داشت. شاید به نظر برخی، نمای بیرونی ساختمان به اندازه نما و امکانات داخلی مهم نباشد. یک نمای خارجی که خوب طراحی شده باشد، آسایش آکوستیک را برای ساکنین فراهم میکند در حالی که یک نمای خارجی مرسوم شاید این گونه نباشد. باتوجهبه مواردی که در بالا اعلام کردیم، استفاده از یک سیستم نما خوب که از خطرات نام برده حفاظت کند باید در اولویت شما قرار گیرد، البته همین مورد در عین حال حفاظت از ساختمان باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینههای جانبی ساختمان نیز میشود. یک مشاور خوب با بررسی تمام جوانب و با در نظر گرفتن نیازها و سلیقه شما بهترین طرح را انتخاب میکند و اگر نقص یا معایبی وجود داشته باشد، این معایب را با شما در میان میگذارد تا با شناخت و آگاهی کامل، بهترین مصالح را انتخاب کنید و به درستی برای طراحی نما تصمیم بگیرید.

نمای خشک سرامیک

پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. مصالح نمای خشک ساختمان: معمولاً از سنگ، ورق کامپوزیت، سرامیک خشک، شیشه، کاشی و آجر سفالی استفاده میشود. استفاده از نمای خشک آجری موجب میشود تا نمای ساختمان استحکام بیشتری در برابر آتشسوزی داشته باشد و از طرفی معمولاً هزینه اجرای نمای خشک آجر نسبت به روشهای دیگر کمتر است. اما این روش چه مزیتهایی نسبت به روشهای قدیمی دارد؟ در این روش سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که درپشت سرامیک شیار ایجاد شده قرار میگیرد . در واقع نمای بیرونی نمای خشک از دیواره ساختمان جدا است و به همین دلیل باد و باران و آفتاب به طور مستقیم با دیوار ساختمان برخورد نمیکند.

بیشتر بدانید روش های سیمانکاری نمای ساختمان چیست؟

لایه سوم متعلق به فضای بین نما و عایق است و در لایه چهارم چهارچوب و دیواره داخلی ساختمان است که اتصالات لازم برای زیرسازی در آن نصب خواهند شد. این روش برای اولین بار در دهه هفتاد میلادی در کشور آمریکا و برای ساخت برجهایی بلند استفاده شد. بیشتر بدانید روش های سیمانکاری نمای ساختمان چیست؟ از این روش علاوه بر نمای ساختمان در نماسازی حمام و شومینه نیز استفاده میشود. امکان اجرای سریع و آسان برای ساختمانهای بلند و برجهای مرتفع یکی دیگر از مزیتهای استفاده از نمای خشک ساختمان است. به همین دلیل اجرای نمای خشک ساختمان معمولاً ضایعات و زبالههای زیادی ندارد. وزن نمای خشک ساختمان به نسبت سایر انواع نماسازیها کمتر است و این موضوع موجب ایمنی بیشتر در برابر زلزله میشود. اجرای نمای سنگ خشک خود به دو صورت نمایان و غیر نمایان امکان پذیر است. نمای خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم میشود. Th is post has been g ener at᠎ed by behsaznama Con᠎te nt G᠎enerat or  D em ov​er sion​!

تنوع متریال برای اجرای نمای خشک بسیار گسترده است و از مصالحی مانند: انواع سنگ, آجر, چوب,فلز, بیشتر بخوانید کامپوزیت,شیشه و موارد دیگر می توان استفاده نمود. این رزین اصلاح شده مادهای بسیار مناسب برای بالا بردن چسبندگی بتن و یا چسباندن هر نوع مصالحی روی سطح بتنی است. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سلیکات کلسیم، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … چهارچوب نگهدارنده: برای این امر از مصالحی همچون چوب، فولاد یا آلومینیوم استفاده میشود و طراحی آن باید به گونهای باشد که مقاومت خوبی در برابر باد و باران داشته باشد. از طرفی قیمت تجهیزات نما خشک و مصالحی که برای سطح کار استفاده میشود، شکل معماری و ارتفاع، نوع سازه و موقعیت جغرافیایی پروژه بر قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر خواهد بود. آیا تا به حال درباره نمای خشک ساختمان چیزی شنیدهاید؟ سرامیک خشک یا همان سرامیک پرسلانی که جزء سرامیکهای پیشرفته محسوب میشود ، با دستهبندیهای مختلف همچون سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخدار) و سرامیک خشک نما به حالت پر (فول بادی) و به مدد فناوریهای پیچیده تولید میگردد که تمامی این تلاشها در جهت پایین آوردن هزینههای اجرای نما و نگهداری و مصرف انرژی است.

دیدگاهتان را بنویسید