نمای سرامیک خشک میانبرها – راه آسان

پروفیلهای حامل عمودی با استفاده ازمیخ پرچ بر روی صفحات ال شکل نصب میشوند. بنابراین نما آن بخش از ساختمان است که از فضاهای عمومی (خیابان، میدان) دیده میشوند . نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. 2. ایجاد شکستگی در نما: نصب نمای خشک ، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست . برای اینکه راجع به جزئیات آن ها بدانید مطلب نمای شیشه ­ای؛ انعکاس شهر در ساختمان را مطلعه کنید. این موضوع به دلیل وجود تهویه طبیعی و خاصیت دودکشی این سیستم را از سیستمی که در آن درزها پر می شوند مفید تر می کند. سبک پست مدرن که در واکنش به اصول سبک مدرن پدید آمده و از سبک های بسیار جدید به حساب می آید ویژگی های بومی و محلی را در نما به کار می گیرد. 1. نصب لایه عایق به صورت پیوسته در جهت پوشاندن دیواره ساختمان: باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. ᠎This art icle h​as  been w​ritten by behsaznama C​ontent  Generat᠎or​ Demov᠎er᠎si on.

نمای خشک سرامیک

همانطور که اشاره کردیم برای طراحی نمای ساختمان، از سبک های مختلفی که یکی از آنها نمای خشک می باشد می توان استفاده کرد. افراد می توانند برای طراحی نمای ساختمان یا ویلای خود، هر کدام از این سبک ها را انتخاب کنند. امروزه برای نمای ساختمان ها، سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. سرعت بالای اجرا، کیفیت بسیار خوب، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، بازسازی و تعمیر راحت، نصب آسان، ضایعات و آلودگی کم، امکان اجرا در تمامی ساختمان ها، امکان بازیافت و افزایش عمر ساختمان از مهمترین مزایای نمای خشک ویلا می باشد. البته به سبب تراکم بالایی که این سنگ در بافت خود دارد و همانند تراورتن ها، آب را جذب نمیکند، استفاده از آن در ارتفاع بالاتر از یک متر تنها در صورت اسکوپ کردن، مجاز است. فرق آن با روغن گیاهی ترموود، در آنتی باکتریال نبودن این روغن است. در این موارد می توان این بست ها را با سرامیک پشت آن ها یک رنگ کرد. اما در نمای داخلی زیبایی اهمیت بالاتری دارد زیرا سطح کار باید یکپارچه و بدون تخلخل بوده تا قابلیت رنگ آمیزی و انجام کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی را داشته باشد.

زیرا افراد عادی نمی توانند این نما را اجرا کنند. زیرا در صورتی که عایق سازی دقیق نباشد، موجب می شود دیوار اصلی نم پیدا کند و از بین خواهد رفت. البته ممکن است برخی افراد دوست نداشته باشند که در طراحی نمای خشک ویلا، بست های نگهدارنده پیدا باشد. اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی dry ceramic توسط شرکت اکو آرک که در آن سرامیک خشک به روش پنهان نصب سرامیک خشک در پروژه محمودیه اجرا گردیده است. علاوه بر آن عایق سازی نمای خشک باید بسیار دقیق انجام شود. قطعات نگهدارندهی صفحات سرامیک بر روی نمای ساختمان در این روش نمایان هستند، در این روش اجرایی، صفحات سرامیکی از طریق نگهدارندهی کلیپسی که از فولاد ضد زنگ (stainless steel)، ساخته شده است به پروفیلهای آلومینیومی زیر سازی اتصال می یابند. نمای خشک همراه با گردش جریان هوا یک سیستم ساختمانی است که در کشورهای اروپای شمالی در طی دوران تکمیل شده و استحکام یافته است و تنها در دهه های اخیر در دیگر کشورها به خاطر بهینه سازی مصرف انرژی درحال استفاده روزافزون قرار گرفته است.

اجرای نمای خشک سرامیک

4. تعویض آسان و سریع تایل ها: در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. 3. برطرف کردن ناشاقولی: در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان ، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. در آغاز کاربرد نما در ساختمان برای حفاظت و پوشش انسان ها در برابر عوامل طیبعی خارجی بوده است؛ اما به مرور زمان با توجه به نیاز انسان ها و پیشرفت تکنولوژی از نما برای مشخص شدن هویت یک ساختمان، موقعیت آن به عنوان یک ملک مسکونی، تجاری، اداری و… ویلا مکانی برای استراحت و آرامش است به همین خاطر باید در انتخاب نمای بیرونی و طراحی داخلی آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا بتوانید یک محیط دلچسب و دلنشین را مجموعه ها به وجود آورید.

دیدگاهتان را بنویسید