نمای سرامیک خشک و اثر مل گیبسون

درب های خارجی امنیت و مقاومت در برابر آب و هوا را ایجاد می کنند و شامل درب های جلو و عقب ، درهای کشویی شیشه ای ، درب های شیشه ای دو لنگه و درهای پاسیو می شوند. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید. اما خود ساختمان ها با توجه به کاربری آنها طراحی های نمای ویژه ای می طلبد که به ذکر آنها خواهیم پرداخت. در طراحی نمای ساختمان های 3 طبقه ، 4 طبقه و بالاتر باید به جنبه های زیبایی شناختی در کنار نمای قابل رویت از سطح خیابان توجه ادامه مطلب شود. در طراحی نمای ویلا یا طراحی نمای ساختمان یک طبقه از ترکیب دو یا چند رنگ ، طرح و مصالح مختلف استفاده می شود. نماهای ترکیبی تلفیقی از چند نوع از مصالح مختلف هستند. نوع کاربری ساختمان در طراحی نما به شیوه مدرن بسیار تاثیر گذار است.به طور مثال اگر کاربری ساختمان اداری باشد برای دیده شدن بیشتر، نمای کامپوزیت پیشنهاد میشود.متریال کامپوزیت این امکان را به شما میدهد که برجستگی ها و فرورفتگی های مناسبی در نما خلق کنید که به زیبایی نما کمک شایانی می کند.

اجرای نمای خشک سرامیک

همچنین بهتر است با توجه به نوع بخش اداری، و اگر برای ارگانهای خاصی ساختمان طراحی می شود به گونهای باشد که نوع کاربری ساختمان را به خوبی نشان دهد. اکثر کارشناسان توصیه میکنند که با توجه به کاربری و شرایط منطقه سبک مناسب با ساختمان را انتخاب کنید. سبک طراحی نما در این گونه ساختمان ها نوعی مخصوص به خود است که کاربری این ساختمان ها را نشان می دهد. رنگ های نما اغلب برای رنگ آمیزی سطوح خارجی و نمای بیرونی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند. کامپوزیت های پلیمری تقویت شده با الیاف (FRP): برای تقویت و ترمیم سازه های بتنی استفاده می شود. استفاده از مصالح سبکی مانند ورق آلومینیوم ، چوب، اچ پی ال و همچنین سرامیک پرسلانی ، سنگ های صنعتی و فایبرسمنت ، در کدام وزن های متفاوتی به نمای ساختمان می دهند. در این سبک نما می توان از آجر، سنگ ، گرانیت، چوب، کامپوزیت ، بتن اکسپوز و سایر مصالح ساختمانی استفاده کرد. ضریب انتقال حرارتی بالا، بدلیل طبیعت شیشه، این ماده در برابر عبور گرما و سرما ضعیف ترین سطوح ساختمانی است که منجر به موارد ذیل می شود. متریال آجر دارای ضریب انتقال حرارتی پایین است و در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری میکند. Th᠎is c᠎onte᠎nt was gen​er ated with t he he lp ​of behsaznama Con te​nt Gener​ator Dem᠎ov​ersion!

اتصالات نمای خشک

تغییرات در نمای ساختمان علاوهبر بهبود و بهروز شدن شرایط ظاهری، از تخریب و ریزش نما نیز پیشگیری میکند. برای ساختمان های اداری مستقر در گذرهای اصلی نمای مدرن پیشنهاد میشود. توجه داشته باشید که نمای بیرونی ساختمان اگر بدرستی انجام شود باعث افزایش کیفیت و درجه مادی ساختمان می شود و علاوه بر این نمای ساختمان اگر زیبا و خاص باشد در ذهن هر بیننده ای به صورت اثری به یاد ماندنی ثبت می شود بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب نما برای ساختمان مسکونی توجه لازم را به خرج دهید. توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از مهمترین اصولی است که باید در طراحی معماری ساختمان به آن توجه شود. هنگام طراحی نما باید از متریال و مصالح با کیفیت استفاده شود و همچنین به تناسب رنگها و سبک معماری ساختمان توجه شود. در این راستا بسیار مهم است که در تناسب و هماهنگی را رعایت کنید و در رنگ آمیزی ساختمان و مصالح نامتعارف استفاده نکنید. برای دارا بودن یک ساختمان با این گونه طراحی می توانید از مشاورین طراحی نمای ساختمان با تجربه و حرفه ای در استودیو قاف بهره مند شوید. همان گونه که در بالا ذکر شد طراحی نمای ساختمان تنوع بسیاری دارد اما برای این که شما در طراحی نمای ساختمان خود دچار مشکل و پرداخت هزینه های گزاف برطرف نمودن مشکلات نشوید لازم است که این کار را به افراد با تجربه و حرفه ای در این زمینه بسپارید.

امروزه در نماهای مدرن استفاده از پنل های بتنی پیش ساخته در طرح های متنوع ،کاربرد بسیاری دارد و در میان معماران سبک مدرن طرفداران بیشماری بدست آورده است. ساخت قطعات بتنی مسلح با طرح و اندازه مورد نظر در کارخانه به صورت پیش ساخته انجام میگیرد. تعادل : تعادل عبارت است از رابطه بصری بین قسمت های یک خانه ( چیدمان ، اندازه ، شکل اجزای مختلف خانه ) وقتی تعادل وجود داشته باشد ، تعادلی بین عناصر متضاد وجود دارد. در آشپرخانه تمامی الگوهای چیدمان و وسایل آشپرخانه در اختیار شماست . یه بزرگواری میگفت من هنوز انقد پولدار نشدم که وسایل ارزون بخرم! بایرامیکس نوعی از ملات تزیینی است که در نمای ساختمان های ویلایی استفاده فراوانی دارد . پوشش آبگریز DN103 پایه حلال ضد جلبک، قابل استفاده روی فلزات، کاشی، سرامیک، چوب های رنگ شده و نمای چوبی، سنگ، آجر نسوز نما و تمامی قسمت های نما و سطوحی که جذب آب ندارند، مانند نمای سنگی کاربرد دارد. پس باید در شرایط متغیر جوی، از سازه در برابر تنش های آب و هوایی محافظت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید