نمای سرامیک خشک Gets طراحی مجدد

زیرا طراحی یک نما جذاب و زیبا می تواند ارزش هر ساختمانی را تا حد چشمگیری افزایش دهد. سنگ تراورتن (Travertine) نوعی سنگ آهکی می باشد که محل ساخت آن اطراف چشمه های معدنی آب گرم است. لوستر مناسبی برای اتاق نشیمن انتخاب شده است که نور را به خوبی منعکس کرده و اتاق را به اندازه کافی روشن مینماید. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. در کنار کیفیت و مقدار مصالح مورد استفاده در طراحی، متراژ بنا و سبک آن هم در تعیین قیمت تاثیرگذار است. برای هر یک از نماهای ساختمانی مصالح خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که شما باید بدانید برای نصب و اجرای نمای سرامیک خشک هم متریال ها و مواد خاصی به کار برده می شود. هنگامی که به یک ساختمان نگاه می کنید آنچه که برای اولین بار توجه شما را به خود جلب می کند،نمای آن است.

اجرای نمای خشک سرامیک

نمای ساختمان بخش مهمی از شخصیت یک ساختمان است. همانطور که از نام نمای خشک بر می آید، عمده تفاوت این نما با نمای معمولی در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. تکیه گاه نما و اتصال آن به سازه باید توانایی انتقال بار به سازه را داشته باشد. در این میان یکی از روش های نوین و جدید که اولین بار به منظور اجرای برج های بلند توسط مهندسین آمریکایی در دهه هفتاد میلادی مورد استفاده قرار گرفت، سیستم نمای خشک می­ باشد. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد. عایق حرارتی جداگانه و بطور مستقل با اتصالات مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می شود.

نمای خارجی ساختمان

سرامیک به عنوان یکی از بهترین روکش های ساختمانی شناخته می شود که جذب آب ندارد و بر همین اساس بار مرده ای روی ساختمان ایجاد نمی کند. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه 80 شمسی توسط مجموعه رونین پارس در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملاً مهندسی با انواع روش های ده گانه خویش طراحی و اجرا می نماید. • در قالب گیری بتن از قالب های سالم و نو استفاده شود. علم معماری و طراحی ساختمان با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای کنونی و همچنین حس زیبایی شناسی انسان طی دهه های اخیر قرن بیستم تاکنون با شتابی قابل توجه دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که نمای ساختمان ها نیز تأثیر بسزایی را از این تحولات پذیرا بوده است.

با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. مهمترین مزیت انواع سرامیک خشک نما، قابل بازیافت بودن آن است. اولین چیزی که از هر ساختمانی جلب توجه می کند و برای همه افراد قابل مشاهده است نمای خارجی ساختمان می باشد که از این رو معماران و طراحان ساختمان در انتخاب طرح و رنگ مصالح و نورپردازی نمای ساختمان توجه و وسواس زیادی به خرج می دهند. اگر ساختمان مورد نظر از لحاظ اشراف با مشکل رو به رو نباشد، شیشه می تواند به یکی از گزینه های جذاب جهت طراحی نما تبدیل شود. یکی دیگر از مزایای جی اف آر سی/ جی آر سی (GFRC/GRC) ایمنی زیاد آن نسبت به بتن معمولی می باشد. ᠎Po st was creat ed wi​th the ​help of behsaznama C onte nt Generator Demov᠎ersion!

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید