نمای سرامیک خشک.

2- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا ( cladding ) می گردد. پوشش های سنگ در داخل و یا خارج ساختمان کاربرد دارد ، اما با توجه به نیاز های ویژه در کاربرد های بیرونی ، مانند داشتن خاصیت ضد آب ، برای استفاده در نمای ساختمان مناسب تر هستند. با بندهای باز، تکه های پوشش نما، با حرکات حاصله از انبساط حرارتی و نشست، بدون تداخل با تکه مجاور خود می توانند آزادانه امتداد یابند. در انواع نما که از مصالح متعدد با ضریب انبساط و انقباض متفاوت استفاده میشود، احتمال جدا شدن مصالح رویه نما از سطح زیرین وجود دارد که خطرات جبرانناپذیری را در صورت سقوط در پی خواهد داشت. پس از آماده سازی مواد ، پاکسازی سطح دیوار از خاک و گرد وغبار انجام می گیرد. پس از نصب پروفیلهای عمودی، پروفیلهای افقی را که در حقیقت نگهدارنده اصلی سنگ و یا سرامیک می باشد، بوسیله پیچ و یا پرچ روی پروفیلهای عمودی نصب می کنند. با استفاده از نانو سنگ نما می توانید از مواد نانو برای نمای ساختمان استفاده کنید.

نمای سرامیک خشک

Th᠎is content was cre᠎at​ed ​by behsaznama Content G enerator  DE MO!

نمای خشک سنگ ، تکنیکی مدرن است که با حذف ملات به کار گرفته شده در نصب تر ، موجب دوام بیشتر سنگ های مورد استفاده در نما شده است. ابعاد بست های دیوارکوب سنگ نما و میخ آن ها بستگی به نوع آن ها دارد. • قیمت این بتن ها در مقایسه با مصالحی که برای کفپوش راه ها و پیاده روها استفاده می شود پایین تر است و هزینه آن از نظر اقتصادی در پروژه های بزرگ بصرفه تر می باشد. شیشه نور را منعکس میکند و در ساختمانهای مسکونی و تجاری جلوه زیبایی را به وجود میآورد. ساختمانهای اداری کمی سادهتر از سایر ساختمانها طراحی میشوند و در حد به سزایی بیانگر کاربری آن به مراجعین هستند. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد. همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است.

اجرای نمای خشک سرامیک

این مدل در طراحی و اجرا پیچیدههای خاص خودش را دارد و البته برای پیادهسازی باید هزینه بیشتری هم بپردازید. شاید برایتان جالب باشد اما بهتر است بدانید که این نوع از سرامیک به دلیل داشتن سوراخهایی در سطح خودش، عایق مناسبی به شمار میرود. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. اسکوپ سنگ همچنین می تواند برای نصب سنگ نما روی هر زیر لایه مانند دیوار بتنی ، چوبی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. موجب میشود تا نتیجه مطلوب حاصل نشود و در نهایت آلودگیها بر روی همدیگر تلمبار شده و ظاهر زشت و نازیبایی را به همراه داشته باشد. آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. نمای خشک به نماهایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نشود.

نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از چارچوب های نگهدارنده استفاده می کنند. اولین سنگ طبیعی را جاگذاری می کنند و پیچ ها و میخ را محکم می کنند. شما باید به خوبی بدانید که که این نما قیمت کمتری نسبت به دیگر نما دارد و همین مسئله موجب می شود که برخی از افراد این نما را انتخاب کنند. مثلا در طراحی یک آسمان خراش استفاده از سبک کلاسیک انتخاب خوبی نمیباشد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. در قرن 12 میلادی از فرانسه آغاز شد و تا قرن 16 به این نام شهرت یافت.

نمای خارجی ساختمان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجموعه ها.

دیدگاهتان را بنویسید