نمی دانید چگونه اجرای نما راک خود را بسازید؟ این را بخوان!

در این روش اجرای نما بر خلاف روش سنتی مصالح با دیواره اصلی ساختمان فاصله دارند و به آن نمیچسبند. دمای بین 700 تا 1000 برای آن مناسب است. عموما سعی می شود از دو نوع مصالح برای نمای ساختمان استفاده شود که رنگ آن ها نیز از 0.2 تا 07 است، یعنی رنگ هایی روشن و ملایم مثل سفید، کرم و شیری، در ضوابط طراحی نما استفاده از رنگ های تند توصیه نمی شود. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه میگردد، که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتیمتری و یا فولبادی نیز گفته میشود. تجهیزات متحرک میتوانند داخل یا خارج سطح صیقلی قرار گرفته و نقش بارزی در کاهش دما ایفا کنند که میتوان از جمله به کرکره، پرده و سایبان اشاره کرد. نکته : درختی که به عنوان سایبان مورد استفاده قرار می گیردد هنگام کاشتن باید توجه شود که ارتفاع آن پس از گذشت چندین سال به 5/4 الی 6 متر برسد . قابلیت اجرای آن با ملات های چسبنده، چسب و به صورت خشک فراهم است. ​Data has be᠎en cre᠎ated  by behsaznama Content  G​enerator​ D em​over sion.

انواع نمای خشک

4- ‘Baan pomphet‘ توسط استودیوی خلاق ML chittawadi chitrabongs طراحی شده است، رستوران و هتلی جدید است که با آجر نسوز در کنار قلعه ای تاریخی در آیوتایای پایتخت قدیمی تایلند ساخته شده است. استفاده از این بتن هزینه های نازک کاری در نما را کاهش می دهد. با این وجود اگر در انتخاب مصالح مناسب و ساخت دقت نشود می تواند هزینه تمام شده هر متر مربع را بالا ببرد. هزینه ی پایین ساخت و ساز و غیره. از سوی دیگر نامگذاری این طرح به عنوان مبهم «طرح انتقال آب از سرشاخههای دز به قم» و همچنین نامگذاری پروژه ساخت و اجرای این طرح با نام پروژه قمرود باعث واکنشهایی در میان مردم شد. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. این عایق بودن، امنیت ساختمان را افزایش داده و باعث آرامش خاطر ساکنان ساختمان میشود. این نوع فر دارای فن کانوکشن و سیستم افزایش دمای سریع است و میتواند تا ۱۰ برنامهی پخت غذا را پشتیبانی کند.

اتصالات نمای خشک

بهتر است در همان ساعت های اولیه ی روز کار رنگ نما را به اتمام برسانید تا زودتر خشک شوند چرا که در صورت بروز حتی باران های خفیف و نسیم ملایم می تواند آلودگی ها و گرد و غبار زیادی روی نمای مرطوب از رنگ بنشینند و ظاهر ساختمان را خراب کنند. همچنین، در صورت استفاد از سیستم گرمایش کف، برای انتقال حرارت و گرم کردن فضای داخلی مناسب است. این زمان، برای لایه روبی سیمان از سطح بتن و مشخص کردن سنگ دانه ها، کافی می باشد. پر کاربرد ترین نوع نیزبرای استفاده از رنگدانه ها، پودر خشک است که می تواند مستقیماً با بتن تازه و یا مخلوط شده با سیمان، ترکیب شود. از نوع صیقلی آن، در تمامی کاربردها می توان استفاده کرد. معایب اجرای نمای خشک در مقایسه با روش سنتی آنقدر ناچیز است که می توان از آن چشم پوشی نمود. می توان به صورت خشتی، حصیری و ساده از آن ها استفاده کرد.

همانطور که اشاره شد، یکی از قابلیت های این بتن، امکان استفاده از رنگ دانه در آن می باشد. این درزها بین یک ورق دو سانتی واحد طول عرض وجود دارند و یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان، نماهای فریم زبان می باشد که زیبایی، آب بندی مناسب، آرمان مركب ساده دلانه و بر گذاری مناسب را به ليست یکجا ارائه می دهد. در ادامه به توضیح این دو نوع خواهیم پرداخت. قطعا یکی از رایجترین و شاید معتبرترین روشها برای اجرا کردن طراحی آجری هر نوع ساختمانی، روش خشکه چینی آجر است. تیم طراحی اکوآرک ، پس از تهیه نقشه شاپ دراوینگ و مشخص کردن جزئیات طراحی ، در اجرای هرچه بهتر و بدون نقص تر نمای سرامیک خشک پروژه آزادی نقش مهمی را اجرا کرده اند. دلیل استفاده از این واژه برای این مصالح آن است که به عنوان فینیشینگ استفاده میشود و پس از آن لایه ی دیگری اجرا نمیشود. امکان اجرا در تمام فصول سال و در شرایط آب و هوایی مختلف.

 Th​is article was do᠎ne ᠎with the help  of behsaznama C ontent G​en erat or Demov​ersion.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید