نمی دانید چگونه نمای سنگ خشکه چینی راک خود را بسازید؟ این را بخوان!

بتن اکسپوز در برخی از پروژه ها، به عنوان یکی از اولین انتخاب ها برای پوشش نما است. به طور کلی بتن اکسپوز برای اهداف مختلفی در متریال های مختلف نیز قابل استفاده است. سبک بودن آنها به این دلیل است که قالب گذاری انها با دیگر انواع بتن متفاوت است. استفاده از بتن اکسپوز برای نماسازی ساختمان باعث می شود نیازی به استفاده از مصالح دیگر برای پوشش کار نباشد و هزینه های نماکاری به صورت چشمگیری پایین بیاید. تاریخچه بتن اکسپوز از چه زمانی به ثبت رسیده است؟ استفاده از انواع مکمل بتن اکسپوز در فرآیند تولید سبب کاهش آب و افزایش مقاومت آن می گردد. باید در بتن های اکسپوز از روان کننده یا افزودنی های متراکم کننده استفاده کنیم. در این مقاله، سعی خواهیم کرد تا شما را با انواع پرایمر هایی که به عنوان رنگ نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا کنیم و همچنین به ارائه نکاتی مهم درباره اجرای این رنگ ها، بپردازیم.

زیرسازی نمای سرامیک خشک

​C᠎onte​nt was c reated by behsaznama  Content G​enerat​or D emoversion!

استفاده از این روش باعث میشود نمای ساختمان استحکام بیشتری پیدا کند و مقاومت ساختمان را بالا ببرد. این نما از دو جداره شیشهای تشکیل شده است که در وسط دو جداره یک فضا وجود دارد که برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده میشود. سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند. بتن اکسپوز در نمای داخلی یا خارجی ساختمان باید با ماهیت دیگر وسایل و تزئینات محل همخوانی داشته باشد. قالب های بتن اکسپوز باید با استفاده از بولت و رامکا مهارسازی شوند. برای نماسازی و یا طراحی معماری فضاهای داخلی از روش خشک برای اتصال بتن اکسپوز استفاده می شود. قالب های بتن اکسپوز باید به صورت استاندارد درزبندی شوند.

بتن اکسپوز یا نما چه کاربردی دارد؟ بتن های اکسپوز به دلیل داشتن سطح صیقلی در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شوند. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ مصالح و سنگ برای نمای ساختمان دقت و وسواس زیادی به خرج داد. از طرف دیگر، از آنجایی که نمای کلاسیک دارای محفظه هوا یا عایق کاری نیست، عایق حرارتی و صوتی کمتری را ارائه میدهد، که این به معنی صرفه جویی کمتر در انرژی است. در سال 1963 میلادی (1342 شمسی) بتن اکسپوز برای اولین بار توانست به صورت درجا در مرکز هنرهای بصری کارپنتر اجرا شود. بتن های اکسپوز وزن سبکی دارند. همچنین میزان مصرف بتن اکسپوز در هر متر مربع، 40 کیلوگرم است. بتن اکسپوز سطحی براق و نیمه صیقلی دارد. بتن های اکسپوز، در برابر حریق و یا یخ زدگی مقاومت بالایی از خود به نمایش می گذارند. زمان اتمام این نوع از پروژه ها کم است و نتیجه را می توان سریع تر به نمایش گذاشت.

بتن اکسپوز در برابر شرایط جوی مانند تغییرات شدید دمایی و رطوبت مقاومت قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند. بتن اکسپوز بدون تخلخل است و حفره ندارد و نمی تواند آب را جذب کند. در پروژه های بزرگ که در حیطه ی ساخت و ساز هستند، برای اینکه نمایی یکپارچه بتنی داشته باشند، از بتن های اکسپوز استفاده می کنند. در این روش که کاملاً مکانیکی است و از دوغاب یا هیچ چسبی استفاده نمیشود، نیاز به منتظر بودن برای خشک شدن ملات نیست و این شیوه نصب پنل بتن اکسپوز کاملاً تمیز است و کثیفی هایی که ممکن است دوغاب یا چسب به همراه داشته باشد را به همراه ندارد. پنل های بتن اکسپوز، در ابعاد مختلفی تولید می شوند و در تمام فصول سال میتوان از آنها استفاده کرد. آجرهای نسوز در ابعاد مختلف و همچنین دلخواه، رنگ های متنوع و با ضخامت های مختلفی تولید و عرضه می شوند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید