نه تاکتیک‌هایی که هرگز شکست نمی‌خورند اتصالات نمای خشک

رنگ آمیزی دیوارهای خارجی یک خانه یا نمای ساختمان نه تنها به زیبایی یک ساختمان مسکونی یا اداری کمک میکند بلکه میتواند نقش محاقظ در برابر آسیبهای ناشی از شرایط آب و هوا، حشرات، و گرد و غبار نیز ایفا کند. این معماران اقدام به طراحی ساختمان هایی آرام و ساده نمودند که برای آب و هوای سرد شمال کره زمین مناسب باشد. برخی از منتقدین معتقد هستند که سبک مینیمال بیش از حد سرد و بی روح می باشد. تک کلبههای بسیار ابتدایی و ساده مستقر در مزارع اروپایی، یا برخی ساختمانهای عمومی تک افتاده در شهرها و روستاها، تنها نمونههایی از ساختمانهای برونگرای قرون وسطی در غرب هستند. جالب است برخی از این آثار سنگی تاکنون باقی مانده اند. هرم های سنگی و پلکانی باقی مانده از آن دوران بسیار معروف معروف هستند. نماد اصلی آن مجسمه مربوط به یک مرد ماهیگیر با ارتفاعی ۱۲ متری است. طراحیهای متفکرانه و ساده این ساختمان در ترکیب با رنگ خاکستری خنثی به خوبی کار میکنند و همه عناصر را به زیبایی پیوند میدهند. از المان های بارز این سبک تجمل و شکوه ساختمان، سرستون های بلند و تراشیده، سنگ های قیمتی، چوب کار شده و جلا خورده، درب ورودی بزرگ و با عظمت از ترکیب چوب و شیشه و دکوراسیون لوکس چوبی در سقف عمارت است. ᠎Post was gen​er at᠎ed with behsaznama C onte᠎nt Gener ator D᠎em​oversi​on!

دارای لایبرری بزرگ با هزاران گرافیک سه بعدی است.

ترمیم سطوح خراب و ترکها، شستشو، و لایهبرداری، از جمله مراحل آمادهسازی زیر کار برای رنگ نما در ساختمانهای قدیمی هستند. از جمله معایب استفاده از نمای سیمانی این است که امکان شکستگی و ترک خوردگی در آن وجود دارد و عایق صوتی ضعیفی می باشد. استفاده از لوور آلومینیومی در نمای بیرونی ساختمان بیشتر جنبه یک سایبان را دارد. امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. از قرن نوزدهم معماری داخلی در میان مردم رایج گردید و تبدیل به یکی از رفتارهای ثروتمندان شد. در قرن 12 میلادی از فرانسه آغاز شد و تا قرن 16 به این نام شهرت یافت. این سبک توسط آرشیتکت معروف Denise scott brown و تئوریسین معروف Robert venturi در کتاب خود به نام یادگیری از لاس وگاس معرفی و معروف شد. با بندهای باز، تکه های پوشش نما، با حرکات حاصله از انبساط حرارتی و نشست، بدون تداخل با تکه مجاور خود می توانند آزادانه امتداد یابند. دارای لایبرری بزرگ با هزاران گرافیک سه بعدی است. معماری اسلامی، روزهای آغازین اسلام تا امروز را شامل می شود که علاوه بر المان های منحصر به فرد خود تحت تاثیر معماری روم، بایزانتین، ایران و قلمروهایی که مسلمانان فتح کرده اند، بوده است.

اجرای نمای خشک سرامیک

ستون های منتهی به قوس یا آرک های نوک تیز از المان های رایج در سبک طراحی گوتیک می باشد. آلوار آلتو معمار فنلاندی؛ از خطوط منعطف در طراحی های خود استفاده کرد تا زوایا و خطوط تیز در سبک مدرن، متعادل گردند. این مبحث در سالهای بعدی تغییرات زیادی پیدا کرد و آخرین ویرایش آن سال ۱۳۹۹ تهیه شده، اما در عمل کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این عمل نیز منجر به شکل گیری جنبش مدرنیسم در قرن 20 گردید. این سبک در میانهی قرن بیستم از اواسط دهه ی ۱۹۴۰ میلادی تا سال ۱۹۷۰ رواج پیدا کرد.سبک مدرن در واقع پس از جنگ جهانی اول در آمریکا به وجود آمد و نتیجه تمایل و اشتیاق این کشور به سبک مدرنیته بود. بعد ها با پدید آمدن سبک مدرن ترکیب زیبایی از این دو سبک در طراحی های نئو کلاسیک پدید آمد و متداول شد. سبک باروک که در این دوره توسط کلیسای کاتولیک پدید آمد تا حدودی نمایانگر تغییر موضع کلیسا پس از رنسانس بود تا چهره ی قبلی خود را اصلاح کند. اعتراضات علیه قدرت کلیسا و اختراع ماشین آلات در این دوره بود. تناسبات عناصر ساختمان لازم است با کل ابعاد ساختمان مطابقت داشته باشد و تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد.

در سال های 1425 تا 1660 رنسانس از ایتالیا آغاز شد و به سرعت به کل اروپا رسید. در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان در حالی حفظ می شد که داخل ساختمان با المان های به روز تزئین می گردید. معمولا این نوع ساختمان دارای المان های متمایزی است که باعث می گردد آن ساختمان در دنیای معماری مطرح گردد. معماری اسلامی المان های متمایزی در ساختمان و دکوراسیون را نظیر خوشنویسی که در کاشی ها و سر در های ساختمان به چشم می خورد، وارد کرده است. جهت اطراف بازشوها (پنجره ها)، خرپشته و فلاشینگ ها چنانچه از سرامیک خشک استفاده می شود، بایستی قبل از اجرای سرامیک ازپوشش عایق رطوبتی و حرارتی استفاده شود. ابزارهای از پیش ساختهشده مانند ابزار پنجره پیش ساخته به دلیل اینکه از جنس EPS وXPS هستند، سنگینی سنگ و سیمان و گچبری را ندارند و بهراحتی نیز قابل نصب هستند. در معماری مدرن، نماهای آلومینیومی به دلیل کاربردهای متفاوت، از محبوبیت بالایی برخوردارند. فرهنگ و تاریخ یک شهر یا منطقه، بر ظاهر ساختمانهای آن تاثیرگذارند، بنابراین لازم است که پیش از طراحی یک ساختمان، به چگونگی نماهای اطراف دقت کنید. حتما شما هم آسمان خراش ها یا ساختمان هایی تمام شیشه را دیده اید که توجه شما را جلب می کند.

اتصالات نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید