نه نمونه های خیره کننده از اجرای نمای خشک سرامیک زیبا

این نوع سبک که بر اساس سادگی در طراحی و نفی هر گونه تزئینات زائد است در ایران طرفداران زیادی ندارد. امکانات مختلفی برای طرفداران این ورزش در این پارک قرار گرفته که شامل رختکن، سکوی شروع اسکی، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و … معماری کلاسیک شامل مصالحی مانند سنگ، آجر و چوب است. به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا میباشد. بنابراین نمای خارجی که برای ساختمان ها طراحی می گردد باعث می شود تا خود بنا در مقابل مخاطراتی چون باران، هوای بسیار سرد و یا گرم و همچنین رطوبت های بالا و پایین محافظت کند. در عمارت تا مقبرههای زیبا میبینید و لذت میبرید؛ بنابراین در زمان ساخت نمای ساختمانهایتان باید به این توجه داشته باشید که در چه شهری با فرهنگی زندگی میکنید و با توجه به بافت شهرتان بهترین نما را انتخاب کنید. جالب است بدانید که حتی در زمان کنونی بسیاری از ویژگیهای کلاسیک در ساختمانها و سازههای معاصر، به ویژه در مناطق مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد. در بسیاری از مواقع نیازی به طراحی و ساخت نمای بیرونی جدید برای ساختمان نیست و میتوان با بازسازی نمای قبلی، جلوه جذابی برای نمای بیرونی ساختمان ایجاد کرد.

نمای خارجی ساختمان

نمای ساختمانی سنگی با تمامی اشکال و زاویه های مهندسی با جدید ترین متد روز، قابل اجرا بر روی نمای ساختمان است که سبب ایجاد طرح هایی خاص می شود. هنگام ورود به یک منطقه مسکونی و مشاهده ساختمان های منطقه اولین و مهم ترین چیزی که به چشم بیننده می رسد طراحی نمای آن ساختمان ها ست. چنین ویژگی را میتوان در آثار به جای مانده در دوران پیش و بعد از اسلام مشاهده کرد؛ اما در عصر امروزی نمای کلاسیک به دلیل نداشتن تعریف اصولی و استفاده تقلیدی از المانهای بیهویت، یکپارچگی خود را از دست داده است. در نمای کلاسیک انواع مختلفی از عناصر تاریخی و هنری ادغام میشوند تا ظاهر ساختمان باشکوه نشان داده شود. کالین روو(منتقد و نظریه پرداز آمریکایی/بریتانیایی) نشان میدهد که منظور از شفافیت خیلی بیشتر از آن چیزی بود که معماران نوگرای دههٔ پنجاه و شصت میلادی از آن برداشت میکردند. شیشه سکوریت شده بیشتر در این کاربردها استفاده دارد. بیشتر زیبایی طرح ویلای مدرن به دلیل ساده بودن آنها است.

با اینکه در ساختمانهای متعارف امروزی شیشهها به صورت ساده استفاده میشوند. از دیگر ویژگی های آن می توان به طراحی کامپیوتر و مدلسازی های سه بعدی با نرم افزار به شکل بسیار دقیق و تجسم طرح نهایی به شکلی بسیار ساده اشاره کرد. قسمتهای مختلفی برای بازدید در این شهر وجود دارد که از میان آنها میتوانیم به بندرگاه، خانه اعیانی، مسجد، حمام، قناتهای قدیمی، بخشهای صنعتی و کارگاهی اشاره کنیم. همانطور که در این مقاله اشاره شد، بهترین رنگ نمای ساختمان بستگی به نیاز شما، شرایط آب و هوا، نوع دیوارها و گزینههای مختلف دیگر دارد. با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۱، برخی آمار و دادههای به دست آمده از نرخ ساخت و ساز سراسری، برای اقشار مختلف جامعه میتواند کاربردی باشد. طراحی و معماری کلاسیک منحصر به فرد است زیرا از جزئیات پیچیده و تزئینی برای به حداکثر رساندن زیبایی و عملکرد بهره میبرد. در روش اول از ماله استیل استفاده میکنند که به مینرال ماله ای شناخته میشود و در روش دوم هم از یک پیستوله و نازل مخصوص استفاده میکنند که این روش نیز به مینرال پاششی معروف است. منظور معماران نوگرای نسل اول از شفافیت صرفاً «آن طرفش پیدا بودن» یک جنس، برای ایجاد رابطهٔ بصری میان درون و بیرون نبود.  A​rticle was g ener​at ed with behsaznama Conte​nt Generator DE​MO.

در این دوره طراحی، تعریف جدیدی پیدا کرد. ستونهایی که برای تحمل وزن اِسپَر یا همان پیشانیِ این معابد در نظر میگرفتند، انعطافپذیری بالایی داشتند. برای همین تمهیداتی در جهت اینکه ساکن بتواند ببیند بدون آنکه دیده شود اندیشیده شد. اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. البته به سبب تراکم بالایی که این سنگ در بافت خود دارد و همانند تراورتن ها، آب را جذب نمیکند، استفاده از آن در ارتفاع بالاتر از یک متر تنها در صورت اسکوپ کردن، مجاز است. همچنین با محیط زیست سازگار و در برابر آتشسوزی مقاوم است. این نوع نما (منظور همان نمای گرانیت ساختمان) بدلیل عبور دادن صدا و حرارت، عایق صوتی و حرارتی مناسبی نبوده و همچنین نیز به هدر رفتن انرژی ساختمان کمک می نماید. عایق صوتی: این مورد هم امروزه با رشد ساختمان سازی و متراکم شدن و به هم چسبیدن ساختمان ها و علل خصوص جادها و خیابانها باعث شده که آلودگی صوتی زیاد شود و همین امر باعث می شود که ما در طراحی نمای ساختمان به مواد که عایق صوتی هستند توجه کنیم و آنهارا مورد استفاده قرار دهیم. C᠎ontent has been generated with the  he᠎lp of behsaznama Conte᠎nt Gen erat or Dem oversion !

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید