نه نکته‌های توپ فرد در نمای سرامیک خشک

۳- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. علاوه بر رنگ بندی و جنس مصالحی که در این نوع از نماها استفاده می شود نورپردازی نیز باید در طراحی نماها در نظر طراحان قرار گرفته شود چرا که نور پردازی باعث زنده شدن ساختمان و در شب هنگام می شود اما دقت کنید که در ساختمان ابدا نمای ساختمان و المان های به کار رفته در آن باید به چشم بیاید و سپس نور پردازی آن موجب جذب کردن نگاه ها بشود . ۴- قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود.

نمای خارجی ساختمان

نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. با وجود این هنوز معماران زیادی هستند که اصول اولیه زیباشناسی در ساخت بنا را نادیده میگیرند و بدون توجه به فرهنگ و معماری بومی و سنتی، اصول طراحی نما و دیگر بخشهای ساختمان را زیر پا میگذارند. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر ۰٫۵ درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. نفوذ آب از طریق ترکها و درز بین پنلهای پوششی و سرایت آن به ملات نگهدارنده، میتواند سبب شل شدن و سقوط ناگهانی قطعات بر روی اهالی ساختمان یا عابرین گردد. در واقع منظور از نمای خشک، نماسازی بدون استفاده از ملات است. شما می توانید با انواع آن آشنایی داشته باشید ولی برای نصب هر یک از آنها باید به خوبی نوع ساختمان خود را هم در نظر بگیرید که در این زمینه طراحان و مهندسان ساختمان به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند.

اجرای نمای خشک سرامیک

چه نوع مصالحی به روش نمای خشک قابل نصب است؟ این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. این عملیات ممکن است بسته به نوع سیستم به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های مصالح رویه باشد. به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. با ما باشید با زیباترین نمای ساختمان های مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک و.. بر خلاف طراحی نمای کلاسیک در نمای مدرن ساختمان تزئینات حذف شده و عناصر به کار رفته شکل ساده تری دارند. نمای ساختمان کلاسیک را می توان نقطه مقابل نمای ساختمان مدرن بیشتر بخوانید دانست. محدودیتهای فنی و نبود مصالح مدرن باعث شد ابعاد پنجرهها در حد متعالی باقی بماند؛ ولی برای حل معضل مشرفیت ارتفاع کف پنجره به وسیله کرسی چینی ساختمان بالا کشیده شد، انواع شبکه و نرده اختراع شد و در نهایت فضاهای بلافاصل طبقههای همکف به کاربریهای غیر مسکونی تبدیل شد.

مقاوم باشند استفاده شود.

با مطالعه این مقاله دریافتیم که نمای مینرال یک عایق و پوشاننده تزئینی شیک و مدرن و در عین حال مقاوم است و برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. نمای آجری اغلب عایق حرارتی و برودتی بوده، مقاوم در برابر تغییر رنگ و رطوبت است و وزن کمی دارد. مقاوم باشند استفاده شود. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت ۵ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود. هزینههای بازسازی و ترمیم در صورت نیاز کمتر از روش سنتی است. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. ​Art​ic᠎le w as created ᠎by behsaznama Conte nt Gener at or D emoversion!

دیدگاهتان را بنویسید