نوع نمای خشک

با اجرای این نما به جای نماهای سنتی، وزن کلی ساختمان تا حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. اجرا با مصالح بنایی و ماسه و سیمان تا حد زیادی جای خود را به مصالح نوینی داده است که در عین داشتن نمایی زیبا و هم رده با نماهای سنتی، مزایای بسیاری در مقایسه با آنها دارند. شرکت کارابین راپل بیش از دو دهه است که در زمینه خدمات کار در ارتفاع در حال ارائه خدمت به مشتریان خود در سراسر کشور می باشند و از آغاز سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را به صورت اینترنتی شروع کرده اند و و از زمان شروع فعالیت تا به حال توانسته اند رضایت درصد قابل توجهی از کاربران را به دست بیاورند. این نماها با توجه به طراحی قابل کنترل میتوانند زیبایی خاص خود را به بیننده تقدیم کنند. نمای سرامیک خشک با توجه به طرح های قابل کنترل میتواند زیبایی خاص را به بیننده منتقل نماید. پروفیل های آلومینیومی با مقاطع خاص که پس از نقشه برداری های دقیق از نمای ساختمان بر روی نما نصب می گردند، دارای شیارهایی بوده که تایل های سرامیک توسط گیره هایی در آن شیار مهار می گردند. در گذشته معماران راه حل هایی را برای آوردن آب به فضای داخلی خانه می یافتند تا به کمک آن بتوانند مقداری به تعدیل دمای هوا کمک کنند. Th is conte᠎nt was c reated with t​he help  of G᠎SA Con​te nt Generator D emov᠎ersion​.

تاریخچه نمای خشک

سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد تولید می شوند. همان طوری که بیان کردیم پیچ و رولپلاک نمای ساختمان برای محکم سازی نما استفاده می شود و به طبع عوامل زیادی هم در قیمت و همچنین هزینه پیچ و رولپلاک نما تأثیرگذار هستند. استفاده از سنگ به دلیل ظاهری که به فضا می دهد از محبویت بیشتری برخوردار است. بیشترین مصالحی که در حال حاضر برای نما استفاده میشود آجر، سیمان و سنگ نما است، همچنین در رابطه با آب بندی سطوح هم استفاده های ویژه ای از این مواد میشود که در ادامه به صورت کامل، به آن میپردازیم. در گذشته استفاده از سنگ رواج بسیاری داشت و دلیل آن مقاوم تر بودن سنگ نسبت به کاشی هاو سرامیک های دست ساخته بشر بوده است. حال با توجه به تقسیم بندی انجام شده و در نظر داشتن شرایط آب و هوای منطقه خود، میتوانید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک

در این روش با استفاده از پروفیل های آلومینیومی ، شرایط برای نصب قطعات آماده میشود. در مناطق سردسیر و با رطوبت بالا از سرامیک های پرسلانی فول بادی مونوکالر که دارای مقاومت بیشتری در برابر کنده شدن و خراب شدن هستند استفاده شود. سرامیک ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث حفظ جذابیت و زیبایی ساختمان در گذر زمان می شود.. در مقایسه با سنگ طبیعی، کاشی پرسلانی از یکنواختی بالایی برخوردار است و در برابر مواد شیمیایی مثل اسیدها و بازها مقاومت بهتری دارند، هم چنین به دلیل ضخامت کمتر نسبت به سنگ نصب آن راحت تر است و بار مرده کمتری به ساختمان تحمیل مينماید و روش نصب آن هم از نوع ریلی و بدون ملات است، بنابراین آسیبهاي احتمالی کمتر ميشود و نصب آسان و سریعی دارد. سراميك خشك نماي پرسلاني، به دليل تنوع توليد آن و استفاده از دستگاههاي پيشرفته، كه موجب ورقهنمودن سراميك به ضخامت يك سانتيمتر ميگردد، باعث تنوع و پيشرفت در نما گرديده است. نظر به اینکه انتقال صدا،از طریق ارتعاش صورت میپذیرد ، و لایه هوای موجود بین دیوار و سرامیک (با ضخامت 3 تا 5 سانتیمتر) فرسایش دهنده ارتعاش است نوعی عایق بندی صدا نیز خواهد بود. باید بدانید که انتخاب نمای ساختمان کاری سخت است و سازندگان ساختمان باید بین گزینه های موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

آنچه در تصویر می بینید ساختمانی با نمای سرامیکی در اصفهان است که توسط گروه معماری آینه طراحی و اجرا شده است. در سرامیک های سایز متوسط و بزرگ ، این بند ها را حداقل در فاصله 7 – 6 میلی متری از هم قرار میدهند تا اجازه حرکت بیشتری به پوشش نما بدهد. از بندهای ضد آب در نمای سرامیکی استفاده شود. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. همچنین به دلیل پولیش بودن روشنایی زیادی به نظر بیننده منتقل می کند که احساس خوبی در او ایجاد نمی کند. منظور از نمای خشک که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، نمایی است که در اجرای آن از دوغاب و ملات سیمانی استفاده نمی شود. در این مناطق استفاده از کولر ها و فن ها می تواند باعث خنک شدن هوا شود، اما با توجه به تنوع زیاد رنگ در نماهای ساختمان می توان از همان ابتدا از گرم شدن بیش از حد هوای داخل ساختمان جلوگیری کرد. ولی در ساختمانهای دارای نمای دو پوسته شفاف به ویژه در روزهای آفتابی، به دلیل اختلاف دمای بین گرمای به دام افتاده در داخل حفرهی بین دو پوسته و دمای هوای خارج، نیروی شناوری پدیدهی غالب است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هزینه اجرای نمای خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید