نکات ظالمانه نمای سرامیک خشک

بی شک نمی توان تاثیر زیبایی سنگ تراورتن را در تزئینات خانه بی اثر دانست. اما امروزه با رشد دو رشته مهم معماری و مهندسی برق، شاهد برق کاری نمای بسیاری از منازل مسکونی و خانه های شخصی هستیم. بنای آرامگاه از بیرون به شکل مکعبی دیده میشود اما در داخل هشت ضلعی است با دیوارهایی از جنس مرمر و گنبدی لاجوردی. در ابتدای ساخت، سربازان و درجهداران در این مکان حضور داشتهاند؛ اما پس از داستانهای ترسناک و صداهایی که در شب به گوش آنها میرسید، مجبور به ترکش شدند. بنایی که در زمان کریمخان ساخته شده بود تا سال ۱۳۲۷ ه.ش برپا بود. اجرای نمای سرامیک خشک باعث کاهش وزن نما و درکل وزن ساختمان و بعبارتی سبک سازی سازه می شود و همین موضوع باعث افزایش مقاومت ساختمان دربرابر نیروهایی مثل زلزله شده بصورتی که در زمان زلزله حرکت نما و قطعات آن بطور جداگانه انجام شده و خسارت و تلفات جانی و مالی ناشی ازسقوط قطعات را بطور چشمگیری کاهش می دهد. استفاده از چسب بتن اپوکسی علاوه بر بالا بردن دوام بتن، مقاومت مکانیکی آن را نیز بالاتر میبرد. هر چه کلسیت ثانویه در فضاهای منفذ اصلی بیشتر دچار تبلور شود مقدار تخلخل سنگ نیز کمتر می شود. Article was generated with t he ​help of behsaznama C​ontent​ G enerator D emover᠎si​on .

نمای خشک سرامیک

مقدار حفره ها و تخلخل سنگ تراورتن به سن سنگ نیز بستگی دارد. هرچه تراورتن جوان تر باشد مقدار حفره های آن بیشتر است. سنگ تراورتن (Travertine) نوعی سنگ آهکی می باشد که محل ساخت آن اطراف چشمه های معدنی آب گرم است. قسمت غربی راهرو نیز موازی قسمت شرقی، شامل دو اتاق میشد، که بعدها شوریده شیرازی “فصیح الملک” شاعر نابینای شیرازی در اتاق غربی این قسمت به خاک سپرده شد. بنا در سمت چپ به رواقی متصل میشود که در آن هفت طاق وجود دارد که با کفسازی سیاه رنگ به آرامگاه شوریده شیرازی پیوند میخورد. از جمله مهمترینهای آن میتوان شوریده شیرازی را نام برد که آرامگاهش به وسیله رواق به آرامگاه سعدی متصل شدهاست. نما در لغتنامه دهخدا به شرح زیر تعریف شده است: «صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون دیده میشود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت». رنگ های سنگ تراورتن به خاطر ترکیباتی که در حین شکل گیری آن وجود داشته است، ثابت بوده و به مرور زمان و حتی بر اثر تابش نور خورشید از بین نمی رود و کمرنگ نمی شود.

نمای خارجی ساختمان

آسیاب غلتکی عمودی برنامه های کاربردی برای صنایع مختلف صرف زمان و هزینه های زیادی است و از آنجا این برنامه .. . علاوه بر این به دلیل صیقلی بودن، سنگ ها گرد و غبار را جذب نمیکنند و در گذر زمان رنگ و کیفیت آنها تغییر نمیکند. این نوع فرآوری سنگ تراورتن که بیشتر در فضاهای داخلی استفاده می شود دارای سطحی صیقلی و براق بوده به طوری که بافت شیشه مانند آن می تواند نور را انعکاس دهد. • سطح صیقلی و زیبای بتن اکسپوز باعث شده از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده شود. اگر در سطح شهر بخصوص در مناطق آپارتمان نشین، یک گشت کوتاه بزنیم، متوجه می شویم اکثر آپارتمان ها دارای یک سبک نما می باشند با تفاوتی در جزییات. 4- سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات ان تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. بر اساس روایت محمدتقی بهروزی در اوایل دوران قاجار، یکی از علمای شیراز به دلیل انتساب سعدی به مذهب اهل تسنن، دستور تخریب و شکستن سنگ آرامگاه او را میدهد و این سبب میشود که مدتی بعد علیاکبرخان قوامالملک شیرازی نسبت به تهیه و نصب سنگ کنونی اقدام کند، و بخشی از اشعار سعدی برگرفته از بوستان را که در ستایش پیامبر اسلام سروده شدهاند، با اندکی تغییر روی آن حک کند.

اتصالات نمای خشک

سال ۱۳۲۴ شعبهٔ انجمن آثار ملی در شیراز با عضویت و دبیری استاد علی سامی تشکیل شد که یکی از ایدههای اولیهٔ آن، احیای مجموعهٔ سعدیه بود. آرامگاه سعدی معروف به سعدیه مکان خاکسپاری سعدی، شاعر پارسیگوی است.این آرامگاه در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا در دامنهٔ کوه در شمال شرق شیراز قرار دارد. به گزارش اول فارس در این گزارش ، عکسی قدیمی از جمعی از مردم شیراز در جوار آرامگاه سعدی در شیراز دوران قاجار را می بینید. بنا به گزارش ابن بطوطه، “که ۵۷ سال پس از درگذشت سعدی نوشته شده و قدیمیترین گزارش موجود از آرامگاه سعدی است” مردم بازدیدکننده از آرامگاه سعدی، جامه خود را در حوضچههایی مرمرین میشستند.به باور مردم شیراز “که از قبل از سعدی و شاید قبل از اسلام وجود داشته”، شستشو در این آب، شفابخش بودهاست. پس آنچه در بازسازی ساختمان اداری یا بازسازی منازل مسکونی اهمیت دارد، اجرای یک طرح خاص در نمای بیرونی بنا است. پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید. استفاده از یک سبک مشخص: برای حفظ زیبایی ساختمان علاوه بر سلیقه شخصی به اصول معماری و طراحی توجه داشته باشید و از یک ریتم یکنواخت و یک سبک مشخص برای کل ساختمان استفاده کنید تا هماهنگی ساختمان از بین نرود.

اجرای نمای خشک سرامیک

Post h᠎as  been gener᠎ated  with behsaznama Conten᠎t Ge᠎ne​rato᠎r DE MO!

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با منبع وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید