نیاز دارید نقد بیشتر؟ شروع نمای خشک

بافت شن نما و زبر از جمله بافتهای استفاده شده در بتن اکسپوز میباشد. این بتن میتواند بافتهای متفاوتی داشته باشد. بافت چوبی از دیگر بافتهای پرطرفدار میباشد. به عبارت دیگر نمای ساختمان اولین سد دفاعی در برابر رطوبت و حرارت است. اجرای نمای خشک با توجه به نوع پروژه معمولا اولین انتخاب معماران برای طراحی و اجرای نمای خانه ها و ساختمان های مسکونی می باشد. برای اجرای نمای سرامیک خشک در مرحله اول لازم است که تیم اجرایی کار برداشت از نما را انجام دهند. این صحن را میرزا علی اصغر خان امین السلطان صدر اعظم، در دوران برکناری خود که در قم اقامت داشت بنا نمودهاست. در واقع در این مدل از کالای پخت و پز، همواره یک سیستم گریل در بخش کوچکتر فر وجود خواهد داشت که در مدلهایی با مشخصات پیشرفتهتر، گاهی گریل در فر اصلی سرامیک پرسلانی پیادهسازی شده است. ایجاد یک بافت پارچهای در سالن اصلی یا یکی از اتاق خواب ها میتواند انتخاب خوبی باشد. درمناطق سرد هدف اصلی حفظ حرارت در داخل ساختمان است و عمده ترین عامل در این مورد، مقاومت حرارتی دیوارهای جانبی ساختمان است. Data has  been creat᠎ed with behsaznama C᠎on᠎te᠎nt ​Ge​ne​rator ​DEMO .

نصب نمای خشک

۶- در مناطق سرد، برای ثابت نگه داشتن شرایط مطلوب فضای داخلی ساختمان باید مقاوم حرارتی مصالح را افزایش داد و دیوارهای غربی و قسمت های داخلی ساختمان را با مصالح سنگین بنا کرد. شرایط اقلیمی و آب هوایی، تاثیر مستقیمی بر ایجاد حس آسایش در هر فضای معماری دارد. همینطور از دیگر موارد مثبت روش خشک که تأثیر زیادی بر زمان اتمام پروژه ها دارد امکان شروع نما بلافاصله بعد از تکمیل اسکلت ساختمان میباشد که این مورد در پروژه های انبوه سازی و بلند مرتبه سازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم. طبیعی است که توجه بهنما در رأس کار قرار میگیرد همانطور که میدانیم نما بهترین معرف یک ساختمان است.

بهتر است از مصالحی به رنگ روشن در این مناطق استفاده شود. ۱ – در مناطق مرطوب استوایی بهتر است مصالح ساختمانی مورد استفاده از نوع سبک بوده،مقاومت حرارتی کمی داشته باشد. ۳- در مناطق گرم و مرطوب که میزان نوسان دمای روزانه ی هوا کم است، مصالحی با مقاومت حرارتی زیاد و بدون ظرفیت حرارتی، مناسب ترین نوع مصالح ساختمانی است. ۲ اگرچه نماهای جنوب شرقی و جنوب غربی آفتاب را بطور یکنواخت تر دریافت می کنند، ولی در تابستان گرم تر و در زمستان سردتر ازنمای جنوبی می شوند. یعنی اگر مقدارحرارت انتقال یافته از اضلاع یک ساختمان با اندازه اضلاع آن رابطه معکوس داشته باشد،فر م ساختمان مطلوب خواهد بود به عبارت ساده تر،در یک فرم مطلوب،اضلاعی که بیشتر در معرض تاثیرتابش آفتاب و دمای هوا قراردارند،کوچک ترند. سردی هوا باعث فشردگی فرم ساختمان و شدت زیاد تابش آفتاب باعث کشیدگی آن در جهت محورشرقی – غربی می شود.

نما خشک در مشهد

برعکس،ساختمان های که پنجره های تقریبا کوچکی دارندیا کاملا در سایه هستند،نیاز کمتری به کشیدگی در طول محور شرقی – غربی دارند. در مناطقی که در طول سال فقط یک فصل بحرانی وجود دارد و شرایط حرارتی هوای سایر فصل ها در محدوده ی منطقه آسایش است، ویژگی مصالح باید براساس فصل بحرانی تعیین شود.ولی وقتی در منطقه ای دو فصل بحرانی وجود دارد ( مثلا زمستان های بسیارسرد و تابستان های بسیارگرم)، مقاومت وظرفیت حرارتی مصالح باید بگونه ای باشدکه نیازهای هر دو فصل راتامین کند. ۷- در مناطق بسیار سرد، استفاده از دیوارهای سنگین برای برقراری تعادل حرارتی هوای داخلی ضروری است استفاده از عایق حرارتی در سطوح خارجی دیوارهای جانبی نیز،برای جلوگیری از انتقال حرارت از داخل ساختمان به خارج آن لازم است. شکل و هندسه ساختمان میتواند تاثیر مهمی در هماهنگ نمودن ساختمان و اقلیم و همچنین در انتقال شرایط بحرانی هوای خارج به داخل ساختمان داشته باشد. سنگ کاری ساختمان معمولا در داخل و خارج ساختمان انجام می شود. معمولا در اکثریت ساختمان ها به جهت بالا رفتن کیفیت کار و تمیزی بهتر از هر دو روش استفاده می شود یعنی در مرحله اول کلیه سطوح با دستگاه واترجت شستشو داده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید