هرگز مصائب از اجرای نمای خشک یک بار دیگر

این قطعات نیز، با توجه به نوع اتصال سنگ و سرامیک متفاوت خواهد بود. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی ما باید سعی کنیم که بتوانیم از زمان حداکثر استفاده را بکنیم.استفاده از نما خشک این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که تا ۵۰ درصد در زمان صرفه حویی کنیم. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه ۷۰ شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند.

لایه اول شامل پوسته خارجی و نمای بیرونی ساختمان است.

در ساختمان های بزرگ که سطح نمای آنها زیاد است, نمی توان از سنگ های کوچک استفاده کرد. از معایب استفاده از نمای خشک آجری میتوان به دو مورد اشاره کرد. اتصالات نامشهود به اتصالاتی گفته میشوند که بعد از نصب قابل مشاهده نیستند. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. شامل چندین لایه است که پوسته بیرونی,فضای داخلی تهویه پذیر, مطالب بشتر لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان را تشکیل می دهند. لایه اول شامل پوسته خارجی و نمای بیرونی ساختمان است. خصوصیت اصلی این سرامیک فرج و خلل بسیار پایین است، چرا که این ویژگی سطح استحکام ساختمان را بالاتر می برد.

اجرای نمای خشک

کاهش هزینه ترمیم، افزایش عمر مفید و امکان بازیافت مصالح توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . نمای خشک آجری نسبت به آجر معمولی وزن کمتر و طرح و رنگ بیشتری دارد. نمای خشک آجری نسبت به آجر معمولی وزن کمتری دارد و در طرحها و رنگهای متنوعی وجود دارد. از معایب اجرای نمای سنگ خشک میتوان به دو مورد اشاره کرد. برای پوشاندن این بستها میتوان از رنگ استفاده کرد و با لایه ای از رنگ آن را پوشاند. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از ۱۵ سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. This art​icle w᠎as ᠎done  with G SA C​ontent  Generator  Dem​ov er si on!

وزن و حجم فوندانسیون را پایین می آورد. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. فایبرسمنت ایرانی کنامیت، نسبت به باقی متریالهای نماسازی ارزانترین و مناسبترین است. از این روش در نماسازی حمام و شومینه استفاده میشود. یکی از رایج ترین روشهای نمای خشک ساختمان، استفاده از نمای خشک آجری میباشد. مورد اول عایق حرارتی است که یکی از اجزای اصلی سیستم نمای خشک محسوب میشود که به زیر کار وصل میشود. مورد اول این است که به دلیل انجام سوراخ کاری احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد و همچنین اجرای نمای سنگ خشک به نیروی کاربلد نیازمند است.نمای خشک آجری چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید