هفت افسانه درباره نمای خشک

از آن جایی که بتن اکسپوزهای مخصوص نما روی سطح پایانی کار، نصب می شوند و نیازی به استفاده از مصالح دیگر برای پوشش کار نیست؛ کیفیت و سطح آن از اهمیت زیادی برخوردار است و وجود تخلخل و برآمدگی، کرموشدگی و یا پله در بتن باعث از بین رفتن کیفیت نهایی کار خواهد شد. همانطور که از نامش مشخص است بتنی است که تسلیح آن توسط الیاف شیشه انجام گرفته که به واسطه اشتراک سیلیس در سیمان بکار رفته و الیاف، یک کریستالیزاسیون بین بتن و الیاف به وجود می آید که باعث افزایش مقاومت کششی بتن خواهد شد و در نتیجه ی آن از بوجود آمدن ترک های سطحی و عمقی در بتن تا حد مناسبی جلوگیری به عمل می آورد. علاوه بر افزایش مقاومت کششی، استفاده از الیاف شیشه در بتن باعث افزایش مقاومت سایشی، مقاومت در برابر آتش و مقاومت های مکانیکی میشود. ازآن جایی که اکثر مغازه ها و فروشگاه ها از نمای کامپوزیت استفاده می کنند، پنل های بتن اکسپوز علاوه برمقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه های اجرایی، با ایجاد نمایی خاص و منحصر به فرد میتوانند جذابیت بیشتری در نمای فروشگاه یا مغازه ها ایجاد نموده و باعث افزایش فروش و مشتریان شود.

نمای سنگ خشکه چینی

بتن اکسپوز جذابیت خاص و غیر قابل انکاری داشته که در طی سال های اخیر و در معماری مدرن مورد توجه آرشیتکت های بسیاری که به تم های مدرن، مینیمال، باوهاس و بروتالیست علاقه مند میباشند، قرار گرفته است. به علاوه، استفاده از مصالح طبیعی که حس طبیعت را به انسان منتقل می کند در الویت قرار دارد.امروزه با کوچک شدن فضاها در ساختمان ها،نیاز به بررسی و دقت بیشتر در طراحی داخلی بیش تر احساس می گردد. بتن اکسپوز یا بتنی نما به پانل پیش ساخته ای ازجنس مواد اولیه بتنی طبیعی ولیکن همراه بامواد افزودنی کهکارآمدی آنرا بالا برده ودر کارگاهاز پیش ساخته شده گفته می شود.این مواد افزودنی درکنار مراحل مختلف مانند شوک حرارتی و ضد آب بودن پانل درنهایت محصولی باسطح مقاوم رادر اختیار مصرف کننده قرار میدهد کهبه شدت محبوب درمیان کاربران خانگی و همچنین طراحان میباشد. استفاده زیاد از بتن اکسپوز با رنگ طبیعی ممکن است حس سردی و خشکی را در محیط القا میکند. در واقع با توجه به هر کاربرد، نما نیز شکل متفاوتی پیدا میکند.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

طراحی مدرن از اصول مدرن معماری پیروی میکند. در این روش ابتدا طرح کلی سازه طراحی میشود . با کمی دقت در برخی از نماهای حرفه ای کار شده با استفاده از سیمان، می توان به این نتیجه رسید که این نوع نما، نمایی فوق حرفه ای محسوب می شود. نماهای آجری مدرن نیز مانند دیگر انواع نمای آجری با روش های ملات ماسه سیمان ، استفاده از چسب یا با روش خشک قابل اجرا هستند. نما خشک آجری مقاومت خیره کننده ای در برابر حرارت و آتش سوزی دارد. بتن از سیمان, آب و سنگدانه تشکیل شده که به دلیل شکل پذیری ، مقاومت و طول عمر بالا از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز میباشد. بتن اکسپوز بهعلت نمای منحصر بهفردی کهداشته و همین طور انواع مخنلف طراحی کهدر هرقالب آنوجود دارد بسیار مورد توجه و علاقه کاربران و همچنین طراحان داخلی قرار میگیرد.شمامیتوانید باتهیه بتن اکسپوز همزمان هم به یک متریال با جنس عالی و مقاومت بالا و همین طور ظاهری زیبا دسترسی داشته باشید . به طور کلی هزینه ساخت و اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به روشهای دیگر پایینتر است و در صورت آسیب به هر بخش آن امکان تعویض وجود دارد و نیاز به تخریب و اجرای مجدد کار نیست.

حداکثر ابعاد ساخت نمای خشک به صورت پنلی

باید کلیه ی ویژگی های هر کدام را متناسب با سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید با یکدیگر مقایسه کنید و آنچه را که به هدف شما نزدیک تر است را انتخاب کنید. از سوالاتی همواره وجود دارد این است که آیا بتن اکسپوز نیز میتواند متنوع باشد و یا تنها طرح خاص از آن وجود دارد .در پاسخ به این سوال باید مطرح کنیم که انواع بتن اکسپوز بنا بر انواع قالبی که یک کارگاه میتواند تولید کند متفاوت بوده و از نظر تنوع شما دست باز در انتخاب دارید . با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند. برای خیلی از مردم نحوه ی استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی و چگونه رسیدن به نتیجه ای عالی سوالی است که همواره از ما پرسیده می شود .فی الواقع دوستان انتظار ندارند که با استفاده از بتن اکسپوز در طراحی داخلی خود نمای زیبایی را در کنار وسایل یا دکوراسیون تعبیه شده داشته باشند و گاها به نظرشان بتن اکسپوز به کلی متریالی سرد بی روح و بدون زیبایی خاصی است .ولیکن برخلاف انتظار دوستان بسیاری از طراحان داخلی از بتن اکسپوز در طراحی داخلی مکان های متفاوتی مانند منازل مسکونی نیز استفاده میکنند این باور که بتن اکسپوز تنها برای نمای خارجی یا بیرونی هر ساختمان یا محیط استفاده می شود کاملا غلط است و با دانستن مزایای استفاده از بتن اکپوز در طراحی داخلی قطعا باقی دوستان نیز به استفاده از آن جذب خواهند شد . This art icle was do᠎ne ​with the help  of GSA Content Generator  DEMO​!

پنج پیش‌بینی در نحوه اجرای نمای سنگ خشک در 2023

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از قیمت اجرای نمای خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید