هفت روش‌ها برای ساده‌سازی نمای خشک سرامیک چیست

البته ناگفته نماند که پیش از همه این موارد در انتخاب سنگ نما باید به مواردی از قبیل شرایط آب و هوایی و… اما در رو نصب تر از آنجا که وزن نمای رومی به تنهایی بالا است، با ملات وزن آن نیز دوچندان می شود که از نظر اصول ساختمان سازی چندان مناسب نیست. زیرا از آنجا که نمای رومی دارای جزییات و اجزای مختلفی مانند ستون ها و سرستون ها،صراحی، گل ها و طرح های از پیش ساخته شده سنگی زیادی است، و سنگ تراورتن هم علاوه بر چسبندگی بالا از تراش پذیری خوبی نیز برخوردار است و در برابر ضربه و تراش خوردن مقاومت خوبی دارد و نمی شکند و بهترین گزینه برای ساخت این جزییات(در واقع مصنوعات سنگی)، می باشد. علت آن هم علاوه بر پایین بودن مقاومت تراورتن موج دار در برابر برش خوردن و ابزار زدن، از آنجا که نمای رومی خود دارای جزییات و پیچیدگی های زیادی است و بهتر است سنگ به کار رفته در آن بی موج باشد . البته بین این دو رنگ، اگر دقت کرده باشید اکثر نماهای رومی از رنگ کرم استفاده کرده اند شاید علت اون هم این باشد که این رنگ جزییات نما را زیباتر به نمایش می گذارد و تمایزی بین نمای رومی سنگی و سیمانی ایجاد می کند. ᠎Data was cre​ated by behsaznama Content Gen er᠎at or DEMO!

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

همچنین اگر عملیات شاسی کشی به درستی و با استفاده از مصالح خوب انجام شود؛ به انعطلف پذیری ساختمان کمک کرده و به مقاومت ساختمان در برابر زلزله می افزاید. هر محصولی که در بازار وجود دارد قیمت های خاص خودش را دارد و این هم شامل حال قیمت بتن اکسپوز نما خواهد شد این متریال با توجه به چند ویژگی قیمت جدید را به خود خواهد گرفت و قیمت آن تحت تاثیر چند المان است نخست انکه مواد اولیه که تنها ترین نشان آن بتن و سیمان در بازار است اگر ثبات قیمتی داشته باشد ما هم سعی میکنیم قیمت را در طول سال به صورت یک دست نگه داریم. هر چقدر جزییات و المان های بیشتری در طراحی آننمای رومی ساختمان در نظر گرفته شود، نما پیچیده تر، با شکوه تر و در عین حال پر هزینه تر خواهد شد. آنها سست و زهوار دررفته با تعداد زیادی رخنه به نظر میرسند که مانع دام (و انسان) در جهت تلاش برای ورود به آن میشوند. حال به نظر شما در نقشه نمای رومی چه مواردی تعیین می شود؟

آجر نمای سنتی از میان انواع مختلف آجر این قابلیت را دارد تا با رنگ بندی متنوع خود زیبایی بخش سازه، با وزن کم خود موجب مستحکم شدن هر چه بیشتر سازه و در نهایت با قیمت مناسب خود موجب اداره هزینه های پروژه می شود. این رنگ مناسب برای دیوار حیاط و نمای ساختمان است و برای رنگ مخصوص آجرنسوز نمای ساختمان از رزین سنگ استفاده میکنند که علاوه بر جلادهدندگی، عایق رطوبتی آن از شوره زدن آجر جلوگیری میکند. با این وجود ممکن است تاکنون شاهد نماهای رومی با سنگی مانند سنگ مرمر نیز بوده باشید. به این ترتیب بهترین سنگ برای نمای رومی، سنگ تراورتن است. به طور کلی اولین مرحله جهت ساخت نمای ساختمان علی الخصوص نمای رومی، تهیه نقشه آن است. در نمای رومی، علاوه بر توجه به اجرای صحیح نصب سنگ، نصب اصولی و صحیح ابزارهای آن علی الخصوص سرستون ها نیز حائز اهمیت است.

علاوه بر این با اجرای شاسی مهندسان قادر به اجرای هر نوع طرح و شکلی در نمای ساختمان می باشند. برای خرید پانل های این نوع بتن، ابتدا باید به فضای مورد نظر، کیفیت بتن و برند کارخانه تولیدی آن توجه داشت زیرا قیمت آن ها نیز به همین عوامل ذکر شده بستگی دارد. جهت اندازه گیری متراژ سنگ موردنیازنمای رومی(که اغلب در ابعاد طولی است) علاوه بر اندازه گیری مساحتی که باید نما شود، باید به جزییات نمای رومی نیز توجه داشت. علاوه بر سنگ های معرفی شده در این قسمت، سنگ های دیگه ای هم برای نماکاری ساختمان استفاده میشن که به دلیل کاربرد کمتر و یا تشابه به ویژگی های این سنگ ها، از بحث ما خارج هستن. نماهای خشک قابل بازیافت هستند ، بدین ترتیب می توان پس از نصب آن ها بر روی نمای ساختمان ، آن ها را جمع آوری کرده و مجددا مورد استفاده قرار داد که این کار موجب کاهش حجم ضایعات ساختمانی خواهد شد .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای مدرن لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید