همه نمای خشک را دوست دارند

سیستم نمای خشک از نظر اجرایی و با توجه به نوع قرارگیری اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمایان و غیره نمایان دسته بندی می شود؛ که در ادامه توضیحی مختصر از هر یک را بیان خواهیم کرد تا شناخت دقیق تری درباره این نوع نما داشته باشید. در واقع باید هنر و دانش را در طراحی نمای خارجی ساختمان به گونهای به کار گرفت تا این طراحی از هر فاصلهای نظر مخاطب را جلب نماید. نصب آجر به روش خشک باعث می شود تا وزن ساختمان و اسکلت نسبت به اجرای آجر نما دوغابی کمتر شود. ۱۴-ضخامت سنگها در نمای سنگ می بایست حدالامکان یکسان و مابین ۱.۵ تا ۲ سانتیمتر بوده و از سنگهایی با ضخامت متفاوت و یا ضخامت کمتر از ۱.۵ سانت پرهیز شود. پس از برش، قواره ها را به همان ترتیب چسب زده و به سمت پشت کاغذ دیواری از دو طرف تا می کنیم به طوری که قسمت های چسب خورده روی هم قرار گیرند.

اجرای نمای خشک آجر

لازم به ذکر است نمای فایبر سمنت علاوه بر زیبایی، بهره وری انرژی را به همراه دارد؛ نمای سمنت برد عملکرد حرارتی خوبی دارد و مستقیما مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با توجه به فاصله ای که بین ساختمان و نما قرار میگیرد جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و صوت صورت میگیرد. یک سر اسکوپ را بر روی دیوار و سر دیگر آن را روی شیار سنگ قرار می دهند به طوری که سوراخ اسکوپ در امتداد سوراخ سنگ باشد. برخی سنگها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگهایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمیتواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا میشوند. قابل ذکر است نمای کامپوزیت دوام پایینی داشته و قیمت خرید بسیار بالایی را دارد. سنگ نما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر عوامل جوی (آفتاب، باران، یخبندان و باد) و آلایندهها دوام بیاورد. This data was c reat​ed by GSA Con tent Generator D​em​over sion.

نمای خشک کورتکس

معماران و مهندسان تلاش میکنند تا با نماکاری درست و مناسب، بتوانند هدف از آن ساختمان را به مخاطب بفهمانند. در این مرحله به وسیله ریسمان کشی طرح نما با ساختمان تراز شده و با اتصال نبشی ها به بنای سازه عملیات نازک کاری نما آغاز می گردد. غالباً در شبکه زیرسازی نصب ورق های کامپوزیت از پروفیل های (40×20) آهنی و در مدول بندی های با ابعاد کوچکتر ازپروفیل های (40×20) آهنی استفاده میگردد و در صورت بالا بودن وزن طراحی انجام شده ، ابعاد پروفیل کمربندی سازه که نقش پیوند دهنده و انتقال دهنده نیروی وزن نماید به سازه اصلی ساختمان را دارا می باشند ،بزرگتر طراحی می گردد. یکی از مهمترین مواردی که در طراحی و ساخت ساختمانهای ویلایی مورد توجه قرار دارد، اجرای بالکن یا تراس است؛ زیرا علاوه بر نمای خاصی که به سازه میبخشد، بسیار کاربردی نیز هست. که با زیبایی بی انتهای خود باعث تبدیل فضای خانه به فضای مورد علاقه شما میشود.در این مقاله ما قصد داریم ۵ روش نصب سنگ های تراورتن را قبل ازاینکه مراحل نصب را شروع کنید به شما آموزش بدهیم پس با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که اندازه ماله مورد استفاده بستگی به اندازه سنگی که نصب می کنید دارد .

This post has been c​reat ed ᠎by behsaznama Co᠎nt​en t Generato᠎r DEMO!

۴- عدم چسبندگی مناسب به دیوارهای پیرامونی.

فرم درخواست خدمات را پر کنید و از 5 دقیقه مشاوره رایگان استفاده نمایید. از این روش برای اولین بار جهت نصب سنگ در برجهای بلند در آمریکا استفاده گردید. این روش برای سنگهایی که دارای امکان به وجود آوردن شیار در قطر سنگ هستند، مناسب است. برای هر سنگ ازماله مناسب آن استفاده کنید. ۴- عدم چسبندگی مناسب به دیوارهای پیرامونی. امروزه در ساخت ساختمان های مدرن از شیشه های دوجداره یا سه جداره نشکن استفاده می شود که منجر به عدم هدر رفتن و اتلاف انرژی می گردد. عدم اجرای نمای سنگی به صورت صحیح و اصولی باعث می شود که بعد از مدتی در اثر گرما و سرما و یا باد و حوادث طبیعی، سنگ نمای ساختمان سقوط کند و باعث خطرات جانی و مالی فراوانی گردد.در این مقاله به بررسی انواع روشهای اصولی اجرای نمای ساختمان با سنگ می پردازیم. ۱۲-بلافاصله بعد از خشک شدن ملات در اتمام کار هر قسمت یا چند ردیف سنگ، بندکشی صورت پذیرد. • سنگ کاران برای جلوگیری از ریزش دوغاب از پشت سنگ، دو طرف انتهایی نما را معمولا با مچاله کردن گونی های سیمان و قرار دادن در بین سنگ و دیوار خارجی نما می پوشانند و بعد از اتمام سنگ کاری مبادرت به برداشتن گونی ها و پر کردن فضاهای خالی با ملات ماسه سیمان نمی کنند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای مدرن.

دیدگاهتان را بنویسید