همه چیزهایی که درباره نمای خشک سرامیک یاد گرفتم از Potus یاد گرفتم

در سال های اخیر در ساختمان های بلند به عنوان یکی از بهترین روش ها محسوب می شود. میلیونها سال است که ما به عنوان بخشی از طبیعت در حال تکامل هستیم و با رشد ارگانیسم های بیولوژیکی، اصول بصری نیز دستخوش تغییراتنی شدهاست؛ و در حال حاضر مغز ما، که درک سریعی از محیط اطراف خود دارد، با هندسهی طبیعت سازگاری پیدا کرده است. نحوه اجرای سنگ ها در نمای خشک بدین صورت است که از گیره هایی بر روی پروفیل آلومینیومی جهت نصب افقی سنگ ها استفاده می کنند. با توجه به نوع گیره هایی که در هنگام نصب سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نحوه اجرای نما را به دو گروه کلی تقسیم کرد. در مجموعه اسپرلوس با توجه به تمامی این عوامل مناسب ترین قیمت برای اجرای نما ارائه می گردد. نا گفته نماند که کیفیت شیشه و ضد عایق صوتی و حرارتی بودن آن در قیمت آن نیز تاثیر دارد. در صورت نادیده گرفتن سایر جنبه های نما پوسته ای غیر کاربردی ایجاد می شود که با اقلیم، عملکرد سازه و دیگر اجزای ساختمان در تضاد است. سیستم های Betopan حاوی مواد مضر نیستند ، بو ندارند و حتی اگر برای مدت طولانی در آب بمانند ، خراب شدن ساختار آنها بسیار دشوار است. Th is ᠎data was created by behsaznama᠎ Con tent Generat or DEMO!

نمای سرامیک خشک

حفره تخلیه هوایی تعبیه شده در سیستم به این معنی می باشد که آب باران به درون حفره نفوذ نمیکند و در نتیجه سطح مقاومت خوبی در مقابل از خود بروز می دهد. سنگ باید دارای مقاومت و دوام باشد منظور از دوام سنگ مقاومت سنگ در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی میباشد عواملی که میتوانند در مقامت و دوام یک سنگ نقش داشته باشد، ساختار تشکیل دهنده آن ، بافت سنگ ، ترکیبات آن میباشد. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته می شود که جهت اتصال مصالح ساختمانی مانند: سنگ, آجر,آلومنیوم و موارد دیگر از هیچ نوع ملاتی استفاده نمی کنند و تمامی اتصالات به صورت مکانیکی انجام می شود. در روش غیر نمایان, گیره های فلزی نگهدارنده بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی قرار می گیرد و در میان شیار های جانبی نصب می گردند، این اتصالات داخل سنگ مخفی باقی می مانند. در این روش ها گیره های فلزی نگهدارنده بر روی پروفیل های فلزی قرار می گیرند, این مطلب اما پس از اتصال سنگ به گیره بر روی سطح کار نمایان می شوند. اگر اجرای این سنگ ها بر روی نما به شکل دقیق صورت بگیرد، یک نمای کاملا صاف و یکدست ایجاد می گردد. در ضمن اگر قصد دارید نمای جدیدی برای ساختمان اجرا کنید، حتما متریال نمای قبلی را از ساختمان جدا کنید.

اتصالات نمای خشک

نمای کامپوزیت با استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیوم اجرا می شود که ورق ها حاوی دولایه ورق از جنس آلومنیوم و یک لایه از مواد پلی اتلین می باشد که کل ضخامت ورق های کامپوزیت به 4 میلی متر می رسد و بسیار سبک هستند. اندازه حفره ها حداقل ۲ میلیمتر باشد، عمق و ضخامت سوراخ ها باید متناسب با بست و پیچ در نظر گرفته شود. هزینه های مربوط به اجرای نمای خشک متناسب با نوع متریال و نحوه اجرا متفاوت است. ضوابط اجرای نما در شهرهای مختلف و بر اساس بافت شهر می تواند متفاوت باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی در منطقه اصفهان که از آب و هوای گرمی برخوردار بوده و میزان بارش باران کم، اجرای نمای خشک مناسب است. میزان برشکاری با توجه به انتخاب قطعات سنگ و نوع اجرای نما, تغییر پیدا می کند. امروزه تنوع سنگهای ساختمانی بسیار بالا میباشد و هر کدام از سنگها با توجه به قابلیتهای خود برای بخشی از ساختمان مناسب هستند .در چند دهه اخیر غالباً برای نمای بیرونی ساختمان از سنگ تراورتن استفاده میشود زیرا ویژگیهای این سنگ آن را به بهترین گزینه برای استفاده در نمای ساختمان تبدیل کرده است ، اما در نما داخلی یا خارجی از سنگهای دیگر نیز استفاده میشود که در ادامه با انواع آنها به طور مختصر آشنا خواهیم شد .

تا پایان همراه ما باشید.

مرحله سوم یا مرحله نهایی نصب سنگ است که باید دقیقا محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص گردد. آماده کردن سطح دیوار نما برای اجرا به گونه ای که سطح دیوار کاملاً تمیز و خشک و عاری از هرگونه گرد و خاک باشد. بهتر است برای اجرای دقیق از گوشه سمت چپ یا راست دیوار آغاز به سوراخ کردن نمایید. روف گاردن یا بام سبز از جمله عواملی است که در طراحی نمای بیرونی ساختمان ها طرفداران زیادی دارد. نماهای سنگی به دلیل جذابیت و زیبایی سنگ ها و همچنین تنوع بالای آنها, گستره عظیمی دارند. ما بر زیبایی ، پالت مواد خارجی ، تنظیمات پنجره / درب و طراحی سقف تمرکز می کنیم. تا پایان همراه ما باشید. نمای خشک در ساختمان سازی های مدرن مزیت های متعددی به دنبال دارد که شناخت آنها موجب می شود تا افراد در هنگام انتخاب مصالح برای نما و روش های اجرایی آنها بهترین تصمیمات را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید