همه چیز شما می‌خواستید درباره بدانید نمای سرامیک خشک و بودمخجالت میکشیدم بپرسم

4. نمای خشک مورد استفاده درقابهای آلومینیومی قرار داده میشود و از هر چهار طرف درزگیر قرار میگیرد. نمای خشک همراه با گردش جریان هوا یک سیستم ساختمانی است که در کشورهای اروپای شمالی در طی دوران تکمیل شده و استحکام یافته است و تنها در دهه های اخیر در دیگر کشورها به خاطر بهینه سازی مصرف انرژی درحال استفاده روزافزون قرار گرفته است. یکی از مهمترین مصالحی که در نمای خشک امروزه به کار می رود و طرفداران بسیاری دارد کرتین وال می باشد، چرا که زیبایی و استحکام این مصالح بسیار عالی می باشد. اگر دسترسی ندارید می توانید از یک مسواک قدیمیکه دیگر احتیاجی به آن ندارید استفاده کنید. اسکوپ سنگ همچنین می تواند برای نصب سنگ نما روی هر زیر لایه مانند دیوار بتنی ، چوبی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول ، نصب از گوشه سمت چپ یا گوشه سمت راست دیوار و با فاصله حداقل 2 میلی متر شروع می شود. روکش های سنگی مدرن جذاب و با دوام هستند و تعمیر و نگهداری به مراتب راحت تری دارند. هر کدام از نماهای ساختمان مزایا و معایبی دارند که بهطور مختصر در این بخش از مقاله شما را با مزایا و معایب انواع نمای ساختمان که در بالا به آنها اشاره کردیم و تا حدودی با هر کدام از آنها آشنا شُدید میپردازیم.

نمای خشک سرامیک

لوورهای متحرک نیز با طراحی خاصی که دارند به وسیله ریموت کنترل حرکت میکنند و میتوان متناسب با زاویه تابش خورشید، زاویه آنها را نیز تغییر داد. همانطور که گفتیم، هزینه نصب با توجه به نوع پروژه شما متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر هم جدا شدن لایه رویه نما، زیبایی نما را برهم میزند درصورتیکه در این نوع نما به دلیل استفاده از یک نوع مصالح، رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی یکسان و قابل پیشبینی خواهد بود. ارتباط درون و بیرون که دو جهان و دو حال و هوای متفاوت را تداعی میکنند آنقدر مهم بود که باعث شد هم ورودی و پنجره و هم نما نیز در ذهن انسان نقش یک مفصل را بازی کرده و هرکدام از آنها تبدیل به مکانی خاص گردند. سنگ های رودخانه ای دارای انواع مختلفی می باشد و تقسیم بندی براساس رنگ آن یکی از مهم ترین تقسیم بندی ها می باشد. اولین سنگ طبیعی را جاگذاری می کنند و پیچ ها و میخ را محکم می کنند. برای اتصال خشک سنگ به دیوار نما به بست سنگ نما یا اسکوپ سنگ ، میخ ، پیچ و در صورت لزوم تکیه گاه برای پشتیبانی و نصب اسکوپ سنگ و تیوب پلاستیکی محافظ نیاز است.

پس از آماده سازی مواد ، پاکسازی سطح دیوار از خاک و گرد وغبار انجام می گیرد. مراحل اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است. اگر دیوار به تازگی ساخته شده باشد باید از خشک شدن آن اطمینان حاصل نمود ، به طوری که میخ بتواند به خوبی در سوراخ حفاری شده محکم و ثابت شود. اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. با توجه به اندازه میخ ، سوراخ با عمق و ضخامت مناسب این کتاب حفاری می شود. آشنایی مختصر با اجرای نمای خشک؛ درباره اجرای نمای خشک!

اتصالات نمای خشک

آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد. وظیفه خاص بندها، ایجاد شرایطی برای حرکت آزاد تکه های پوشش نما که حاصل تغییر درجه حرارت یا نشست بار ساختمان یا مکانیزم های نصب، می باشد. پاک کردن درزها یا دوغاب کاشی نیز بخش مهمی از نظافت است که سبب می شود کاشی های شما تمیز به نظر برسند. نمای خارجی میتواند به کم کردن قبضها به طور قابل ملاحظهای کمک کند. یکی دیگر از انواع نماهای ساختمانی که قابل پیاده سازی در نمای ساختمان می باشد، نمای بسیار زیبای مونولیت است. در پروژه های نوسازی، نمای ساختمان خود را به دست مهندسین معماری یا شرکت های ساختمانی و دکوراسیون داخلی بسپارید و از نقاط مثبت و منفی و همچنین چالش های پیش رو قبل از اجرای طرح با خبر شوید. ​Content h​as  be​en gener​at ed wi​th the he lp of behsaznama C​on​te nt Gene​ra tor  DEMO​.

دیدگاهتان را بنویسید