وقتی حرفه ای ها با روش های اجرای نمای خشک, این است کاری که انجام می دهند، با مشکلات مواجه می شوند

این سیستم از مجموعه کاملی از اجزاء با عملکردی استاتیکی جهت اتصال پوشش خارجی نما به سازه بنا و نهایتا” تحمل بارهای وارده بالاخص نیروی باد ساخته شده است. این نما دوام بالایی دارد ولی وزن سازه را افزایش میدهد. این امر بویژه در سازه های عمومی و سازه های معماری نقش خود را بیشتر نمایان می کند. نمای یک ساختمان معرف کاربرده آن ساختمان می باشد نمای ساختمان در سطح شهر به عنوان عنصر تاثیر گذار ایفای نقش میکند و از این رو طراحی نما حائز اهمیت هس برای طراحی نمای ایده آل به کار گرفته شود وبا اطلاعات کافی به سمت طراحی بروید. از یک سو به دلیل کاهش وزن ساختمان دراین نماسازی خشک و از سوی دیگر به دلیل نوع طراحی زیرسازی در هنگام وقوع زلزله، جابجایی بخشهای مختلف نما به طور جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد. در نماسازی خشک، از یک سو به علت کاهش وزن و حجم اسکلت نسبت به نمای اجرا شده به روش دوغابی، هزینه های تمام شده کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل نصب آن به روش صنعتی، هر کدام از اجزای نما اعم از فلزات زیرسازی و خود متریال پوششی، در صورت آسیب دیدگی به طور مستقل و جداگانه قابلیت تعویض دارند و نیاز به تخریب واصلاح تمامی نما نیست وهزینه های ترمیم به طور چشمگیری پایین خواهد آمد.

انتخاب های برتر سنگ نمای خشک

به این صورت که زیرسازی شاسی کشی می شود. شیوه ساختمان سازی بلوک سیمانی سهم اندک ولی نسبتا ثابتی دارد که یکی از دلایل این موضوع استفاده از این شیوه در مناطق خاصی از کشور می باشد. نمای بتن اکسپوز ماهیت سرد داشته و به فضا چه از لحاظ بصری و چه ماهیت فیزیکی، سردی خاصی می بخشد. نمای بتن اکسپوز ، در ساختمان هایی با طرح های مجسمه مانند و فرم های مختلف منحنی قابل اجراست. در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با کلیپس مخصوص بر روی پروفیل های آلومینیومی عمودی قرار می گیرند و پروفیل های آلومینیومی نیز به زیر سازی آهنی متصل می شوند. در این روش ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی در دو جهت معکوس تعبیه می شود سپس کلیپس ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند و سرامیک ها از طریق کلیپس بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند. بتن پیش ساخته از نظر بصری یکپارچگی بتن ساخته شده در محل را ندارد. برای نماسازی و یا طراحی معماری فضاهای داخلی از روش خشک برای اتصال بتن اکسپوز استفاده می بیشتر بخوانید شود.

۸- از آنجا که در عرض عای جغرافیایی بسیارزیاد، نوسان دما هوا در مقایسه با بوردت و انحراف آن از منطقه آسایش بسیار ناچیز است،استفاده از مقاومت حرارتی مصالح تنها راه کنترل هوای داخلی است. نازککاری، از روشهای آمادهسازی نمای خارجی یا داخلی ساختمان است که در آن، یک لایه به عنوان نما بر روی لایههای دیگر قرار داده میشود. اجرای آن، هم به صورت VISIBLE و هم به صورت INVISIBLE امکان پذیر است. این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور 100 درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت آنها نفوذ نمی کند. درست است که آجر، یک متریال سنتی است، اما این دلیل بر از مد افتاده بودن آن نمی شود اگر راستش را بخواهید، این روزها بسیاری از طراحان، نه تنها در ایران و بلکه در سراسر جهان از آجر برای خلق نماهای متفاوت و زیبا بهره می گیرند. برای طراحی نما یک ساختمان می توانید از انواع نماهای کلاسیک ، مدرن و ایرانی استفاده کنید که انتخاب هر یک از نماهای خارجی ساختمان سلیقه ای است. Th is po᠎st was created wi th behsaznama C ontent Gene᠎ra to᠎r  DE​MO!

نمای خشک تراکوتا

در این قسمت از کلید املاک قصد داریم به انواع نمای ساختمان پرداخته و مزایا و معایب آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. اما با توجه به تکنولوژی بتن های هوشمند و با کارایی بالا، شرکت فنی مهندسی دها بتن زیست قابلیت توانایی بتن های مشبک را انواع طرح ها و ضخامت های مختلف را دارا است. این گروه از پنل بتن اکسپوز تا کنون بیشتر در قالب جی اف ار سی عرضه می شوند. به عبارت دیگر این حجم ماتریس بتنی کاملا متراکم است و این حفرات به دلیل نوع قالب و روغن قالب تنها در سطح پنل بتن اکسپوز پدیدار می شوند. پس از خشک شدن بتن ، قالب جدا می گردد و به قسمت بالاتر منتقل می شود تا بتن ریزی انجام شود. برای جلوگیری از این مشکل پس از اتمام شستشو از مواد نانو برای ضد آب کردن سطح استفاده میکنیم. بتن اکسپوز بام، یکی دیگر گزینههای موجود برای اجرای بامهای شیروانی با استفاده از مواد بتنی است. در صورتی که بخواهید این دو رنگی را به حداقل برسانید و نمای تایل بتن اکسپوز یکنواخت تر باشد، بهتر است از سیمان سفید استفاده شود. فارغ از نیروی انسانی زیادی که این کشور در اجرای پروژهها به کار میگیرد، میتوان به این شکل به ماجرا نگاه کرد که بعضی از روشها نیز روی کاهش زمان اجرای پروژهها تاثیر زیادی میگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید