ویژگی های اتصالات نمای خشک

معاونت شهرسازی تهران، ضوابطی را برای طراحی و اجرای نما با هدف جلوگیری از آشفتگی و بهم ریختگی نمای شهری پایتخت به شهرداری های مناطق 22 گانه ابلاغ کرده است. انتخاب شرکت طراحی نمای ساختمان شرکت های طراحی نمای ساختمان زیادی در سطح شهر تهران وجود دارند که نمای ساختمان را به صورت حرفه ای طراحی میکنند. این ضوابط را می توان ضوابط عمومی طراحی نمای ساختمان در شهر تهران نامید. بتن اکسپوز را می توان به شکل پیش ساخته یا اجرا در محل استفاده نمود. در حال حاضر در سبک مدرن از پنل های بتنی پیش ساخته در طرح های مختلف بسیار استفاده می شود و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. ساخت قطعات بتنی مسلح با طرح و سایز دلخواه در شرکت به صورت پیش ساخته صورت می قیمت نمای خشک گیرد. بتنی که پایان کار نما صاف و صیقلی باشد و بر روی سطح بتنی پوششی دیگری انجام نمی شود بتن اکسپوز است.

نما خشک سرامیک

با ایجاد موج و طرح های ترکیبی بر روی نما میتوان زیبایی آن را دوچندان کرد. در این سبک طراحی که اغلب در پروژه های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد از چندین مصالح مانند شیشه، سنگ و آجر استفاده می شود. اما سنگ ها وضعیت متفاوتی نسبت به کاشی و سرامیک پرسلان دارند و از آنجایی که به جز سنگ های مصنوعی بقیه سنگ ها طبیعی هستند در نتیجه آنها محدودیت هایی در زمینه طرح و رنگ و حتی مقاومت دارند. به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد. به خصوص در طول روز که سرعت باد زیاد و در نتیجه میزان تهویه طبیعی نیز زیاد است، تغییرات دمای هوای داخلی در سطحی نزدیک به دمای هوای خارج تغییر مینماید. بایرامیکس ملات تزیینی می باشد که غالبا در نمای هارجی و داخلی خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کرتین وال به جهت شیشه ای بودن و ویژگی های خاصش بیشتر در ساختمانهای بلند استفاده میشود.

هزینه اجرای نمای خشک

شیشه ها همواره جز اصلی ساخت و ساز بوده اند، روی کار آمدن شیشه های رفلکسی و بهرمندی از آن در بنا ها امکان استفاده حداکثر از روشنایی را فراهم می کند. 3-پروفیل های عمودی روی صفحات L شکل با کمک پرچ ها نصب می شوند. یکی از جدید و متفاوت ترین طرح نمای ساختمان نمای ورق های پانچ شده است که این ورق ها توسط دستگاه های صنعتی با ایجاد پانچ هایی با قطرها و تعداد مختلف ایجاد می شود. زیرا شناختن کانی های سازنده ی سنگ ها اطلاعات زیادی رو راجع به خواص سنگ مورد نظر در شرایط محیطی و جوی مختلف به ما میدن. بررسی و توجه به کیفیت و سازگاری آجرهای نسوز با اقلیم های مناطق مختلف کشور، می تواند آسایش، زیبایی و دوام را برای ساختمان های امروزی، در سطح شهرها به ارمغان آورد. در این اقلیم اختلاف دمای میان شب و روز بالا است و میزان بارش در این مناطق بسیار زیاد می باشد .

یکی از متریال رایج در نمای چوبی، ترمووود است که با اینکه در ایران چندان سابقه دار نیست اما جایگاه منحصربه فرد خود را دارد و بسیار پرطرفدار است. با توجه به اینکه از سرامیک خشک پرسلانی در زمینههای مختلفی از قبیل مدارس، مراکز تفریحی، هتل، فرودگاه، بیمارستان، فروشگاه، کارخانه یا مراکز خرید استفاده میشود. به عبارتی بدنه نما با بررسی اینکه چه مصالحی به کار گرفته شده است، باید اتصالات مقاومی با سازه اصلی داشته باشد. سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد طی سالهای اخیر یکی از دلایل استفاده از اجرای نمای سرامیک خشک در ساخت و سازها این است که توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که این امر باعث طولانی تر شدن عمر نما می شود، همچنین استفاده از این روش باعث دو پوسته شدن نمای ساختمان می شود. معمولا سارقین ترجیح میدهند به سراغ خانههایی بروند که امنیت کمتری دارند و وارد شدن به آنها راحتتر است. بااینوجود قیمت بسیار مناسبی هم دارند و هرکسی میتواند برای پنجرههای منزل خود آنها را تهیه کند.

 A rtic​le was cre᠎ated  by behsaznama Content Generator Demoversion.

دیدگاهتان را بنویسید