ویژگی های نمای خشک

از میان سبکهای مختلف معماری که برای طراحی نما مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای نمای سنگی ساده و آجری، کم هزینهتر است. آلیاز آلومینیوم با کد ۶۰۶۳ ذاتا مقداری نرم است از این رو جهت استفاده در ساخت درب و پنجره ترمال بریک ، طی فرایندی به نام ایجینگ ، برسختی آن افزوده میگردد تا استحکام مناسبی جهت استفاده در سطح نمای ساختمان ها داشته باشد . به دلیل مشکلاتی از قبیل استحکام که در استفاده از برخی سنگ­ ها وجود دارد سبب شد تا شرکت ایناب درصدد ساخت نوعی از سنگ ­ها برآید که علاوه بر دارا بودن مزایای سنگ طبیعی از استحکام بالایی نیز برخوردار باشند. شرکت نگین ارم یکی از بزرگترین و قدیمیترین کارخانجات استخراج و برش سنگ در ایران است که بیش از ۳۰ سال سابقه دارد. یکی از این موارد که سبب زیبایی بیشازحد نمای ساختمان شما می­شود، استفاده از سنگ نما در ساختمان است.

نمای خشک کورتکس

آجر لفتون در نمای ساختمان و ساخت دیوار چینی استفاده میشود. یکی از انواع سبک های معماری پایدار، معماری Bioclimatic است که به طراحی ساختمانها بر اساس شرایط اقلیمی منطقه گفته میشود. طراحی نما یکی از مهمترین و اصلی ترین عناصر برای ساختمانهای مسکونی است. استفاده از مصالحی که ضخامت شان زیاد است موجب گرم شدن انواع ساختمان ها می گردد. مهمترین تفاوتی که نما خشک نسبت به نما ملاتی دارد این است که برای اجرا و نصب آن از ملات استفاده نمیشود. به عنوان مثال یکی از محدودیت ها این است که نمی توان با سنگ ها طرح و اشکال دلخواه را بدون محدودیت طراحی و اجرا کرد. یکی از انواع نماهای سبک ساختمان؛ که از ترکیبات سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز و رنگ­ های طبیعی ساخته شده است. یکی از مهمترین وجه تمایزهای این نما نسبت به نمای ملاتی این است که برای اجرای آن نیاز به ملات نیست. در جایجای ایران مسیرهای طبیعتگردی منحصربهفردی وجود دارد که پیمایش آنها، فعالیتی مفرح و سرشار از تجربههای گوناگون است. ᠎This content w as w᠎ritt en by behsaznama Conte nt Generator DEMO!

ازجمله تمهیدات دیگر در سنگ نمای ایناب وجود اسکوپ ­های مخصوص در پشت آن است که این اسکوپ ­ها از سقوط سنگ نما جلوگیری می­کند. این روش بیشتر برای پروژه های خاص با طرح های متفاوت است. نوع روش اجرای نما (اجرا با ملات ماسه سیمان، خشک و یا با چسب). در نماهای اسپایدر، هیچگونه سازه عمودی یا افقی بر صفحۀ شیشه دیده نمیشود. برای اجرای اسپایدر، نیاز به محاسبات و کنترل توسط مهندسان عمران است. از مهم ترین دلایل گسترش این فعالیت کیفیت مناسب کامپوزیت در اجرای طرحهای مدرن است. به همین دلیل اجرای نمای کامپوزیت به سرعت انجام می­ شود. هزینه نمای کامپوزیت شامل نوع ورق کامپوزیت، قیمت پروفیل (به عنوان شاسی) و هزینه نصب ورق کامپوزیت میباشد. قیمت پروفیل آلومینیوم (در مورد اجرای نمای کامپوزیت). در واحد تولید ابتداً نقشه ها در نرم افزار مربوطه وارد می شود تا آنالیز برش پروفیل ها بر روی شاخه های 6 متری پروفیل پنجره ترمال بریک صورت پذیرد و اپراتور و تکنسین های هر دستگاه بتوانند با توجه به اطلاعات داده شده در مورد پنجره ها وظایف خود را به درستی انجام دهند. اجرای سیلر بر روی سطح سنگ تراورتن بسیار آسان است و باید در هنگام نصب و بعد از آن به صورت دوره ای ( معمولا هر ۳ تا ۵ سال) اجرا شود.

هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. استفاده از سنگ طبیعی بهعنوان روکش نما طی سال­ها پیشرفت فنی بسیار خوبی را از خود نشان داده است. خب سنگ ارزان قیمت در بازار موجود است و اینطور نیست که بگوییم سنگ طبیعی ارزان قیمت یافت نمی شود. اما سنگ های طبیعی به دلیل بافت و خصوصیاتی که دارند نمی توانیم با قیمت ارزان سنگی با کیفیت بالایی را خریداری و مصرف کنیم. سنگ نمای ایناب مقاومت خود را از ترکیب دوباره­ ی سنگ­دانه­ های طبیعی مقاوم با پیگمنت ­های معدنی و مواد پلیمری به دست می ­آورد. فرق آن با دیگر نماهای شیشه ای این است که بالاترین نسبت شیشه به بدنه را دارد. اولین نکته خوب پخته شدن آجر است. نکته قابل ملاحضه این طرح ، مدت زمان انجام آن است. نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابانها یا میدانها که در آن قرار گرفته است می گذارد.

نمای اقلیم گرم و خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک سنگ.

دیدگاهتان را بنویسید