پاسخ های پنهان به تولید و نصب صفحات استرچ متال آشکار شد

از آنجایی که بتن نما برای سالیان متمادی زینت بخش نمای ظاهری ساختمان می باشد، از متریال و مواد اولیه باکیفیت و مرغوب تولید می گردد. این مواد به صورت مایع روی سطح بتن تر اسپری میشود و از سخت شدن لایه بالایی (معروف به ملات) جلوگیری میکند و اجازه شستشو یا براشینگ راحت آن را به ما میدهد. عمق ملات برداشته شده و مقدار سنگدانه ای که آشکار میشود، بستگی به نوع مواد کندگیر کننده ی مورد استفاده در سطح دارد. از این سرامیک علاوه براجرای طراحی نمای بیرونی ساختمان با سرامیک می توان در حیاط، پارکینگ و حتی داخل ساختمان استفاده کرد. این طرح از آجر نما در مشهد جایگاه برتری در بین طرفداران آجر دارد. بتن اکسپوز یا بتن نما exposed concreteبه پنل های پیش ساخته ی بتنی گفته می شود که امروزه در طرح ها و ابعاد مختلف برای کاربر های متنوع طراحی و تولید می شود. بتن پیش ساخته: این نوع از بتن اکسپوز معمولا در اندازه های استاندارد و نه چندان بزرگ در کارخانه های بتن سازی ساخته شده و به محل پروژه آورده می شود. سبکهای معماری متولد شده در اروپا پس از رنسانس را می توان معماری کلاسیک دانست.

نما خشک سرامیک

اقلیم گرم و خشک بخش وسیعی از کشور ایران را در بر گرفته است و به دو دسته نیمه بیابانی و بیابانی تقسیم بندی می شود ، در این اقلیم اختلاف دمای بین شب و روز زیاد است و مهمترین ویژگی این اقلیم هوای بسیار خشک و تابش نور بالا می باشد ؛ در اقلیم گرم و خشک زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک باعث شده است تا متریال و مصالحی که دارای ظرفیت حرارتی بالایی هستند ، برای طراحی نمای ساختمان های این اقلیم مورد استفاده قرار گیرد . در این روش آماده سازی و قالب بندی در خود محل پروژه انجام می شود. با این وجود، اجرای دقیق و زمان بندی برای اجرای این کار بسیار مهم است زیرا باید اطمینان حاصل کنیم که بتن به اندازه کافی سخت شده است تا بتواند سنگدانهها را داخل خود نگه دارد و فقط ملات سطحی از روی آن پاک شود. ᠎This data w as written by G​SA C ontent ᠎Gene rator ​DE​MO!

در صورتی که در زمان نادرستی عمل براشینگ انجام شود، سنگدانهها نیز همراه با ملات کنده خواهند شد. شستشو یا براشینگ ملات سطحی بتن، در اصل ساده ترین روش برای اکسپوز کردن سنگدانههای داخل بتن ریخته شده است. تا همین چند سال پیش، هنگامی که از بتن صحبت میشد، ذهن به سمت کاربردهای سازهای و مقاومت بالای آن میرفت؛ اما امروزه از این مصالح در کاربردهای طراحی داخلی ساختمان و محوطه سازی و غیره استفاده می شود وهمانطور که دیدیم، ظرفیت بالایی هم در این نوع استفاده از خود نشان داده است. افزایش و کاهش دمای هوا و شرایط جوی، از دلایل مهم برای فرسایش و فرسودگی یک بنا محسوب می شود. طرح دار کردن بتن مرطوب یک روش معمول برای ساخت بتن اکسپوز است و میتواند روشی مقرون به صرفه در جهت افزایش مقاومت در برابر لغزش باشد. استفاده از انواع بتن اکسپوز یکی از بهترین و کاربردی ترین شیوه ها برای افزایش مقاومت بنا در چنین شرایطی می باشد. استفاده از نمای سرامیک در ساختمان مزایای بسیاری دارد از جمله مقاومت آن در برابر یخبندان،همچنین سرامیک به عنوان عایق رطوبت و آتش محسوب می شود و استفاده از آن در نمای ساختمان بسیار مفید است. همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب و اتصالات تست می شود و از چهارچوب و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر نیروهای فیزیکی چون باد، طوفان و زلزله مقاومت نصاب نمای سرامیک خشک دارند. C᠎on᠎tent has been generated with behsaznama  Conte​nt Gen er ator Demov ersion.

کاربردهای متداول بتن اکسپوز از جمله موارد زیر است که به همراه نمونه ی تصویری آورده شده است. این سبک انقلابی در بین نماهای تکراری و یکنواخت این صنعت بوجود آورده که باعث زیبایی و پیشرفت صنعت ساختمان سازی شده است. با پیشرفت علم و به وجود آمدن تکنولوژی نحوه ی فراوری بتن نیز دستخوش تغییر شد و به این ترتیب با داشتن مزایای قبلی به کارایی و بهره وری آن در معماری داخلی و معماری خارجی و انواع نما سازی افزوده گشت. اگرچه می توان آن را در ترکیب با مصالح دیگر نظیر چوب نیز به کار برد. دلیل این امر این است که در اکثر موارد عملکرد قابل قبول و رضایت بخشی را ارائه میدهد. به طور معمول در این تکنیکها هدف، برداشتن یک لایه نازک از ملات رویی بتن است تا سنگدانهها به طور برجسته نمایان شوند و بتن اکسپوز سنگدانه ای به ما بدهند. استفاده از اسپریهای کند گیرکننده در سطح، روشی کنترل شده تر برای اکسپوز کردن سنگدانهها به ما میدهد. یکی از مزایای استفاده از فایبر سمنت برای نماسازی، پنلی شکل بودن آن است که سرعت اجرا تا حد زیادی بالا می برد و ظرافت اجرا را نیز بیش تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید