پایدار دلایل برای اجتناب نمای خشک

آشنایی با مزایا و معایب این متریال ها و در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه کمک میکند تا بهترین متریال را برای طراحی نما در نظر بگیریم. گرچه این مورد به منطقه و نوع آب و هوا بستگی دارد. نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علیرغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به نماهای مدرن خوبی برقرار کند. جواب این است که به منظور عدم ورود آسان رطوبت به داخل ساختمان وجود فضای خالی کافی برای تهیه ی هوا بین نما و عایق حرارتی به کار رفته در قسمت زیرین سازه اهمیت فراوان دارد. از دیگر اجزای نمای خشک، چهارچوب نگهدارنده می­باشد که به منظور نگهداری از نما به وسیله مصالح مختلفی همچون چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته می­ شود. تمهیداتی مانند آسانسورهای خاص سریع السیر، پمپ قوی آب، تاسیسات تهویه و روشنایی خاص و خدمات دیگری که در فواصل هر ده یا پانزده طبقه، به علاوه مسیرهای فرار و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی با شرایط استاندارد بالا که همگی باعث افزایش هزینه ها می گردند. Th is content has been gen᠎erated with GS​A ᠎Content Genera᠎tor DEMO.

نمای خشک کرتین وال

هزینه های این قسمت را نیز بهتر است پیش از شروع به کار محاسبه نمایید. در ادامه مبحث کوتاهی در زمینه مقایسه این دو اسکلت بتنی و برای اطلاع از اینکه اسکلت بتنی بهتر است یا فلزی خواهیم داشت. زیرا این عمل موجب بهتر تمیز شدن نما می شود. بهتر است دریافت جواز ساخت ساختمان در فصول سرد صورت گیرد و شروع پروژه در فصل گرم باشد. بنابراین از شروع طراحی نما تا انتخاب متریال نما و سبک اجرای آنها، باید نوع فعالیتی که قرار است در بنا شکل بگیرد، در نظر گرفته شود، ولو اینکه امروزه بناهای فراوانی را در سطح شهر مشاهده می کنیم که کوچکترین هماهنگی میان عملکردشان با طراحی نمای آنها دیده نمی شود. برای استفاده از این نوع از چوب در نما خشک باید با برش زدن، آن را به شکل ها و ابعاد مختلف درآورد و آن را تحت دمای بسیار بالا قرار دارد. این ورق ها دارای مزایای زیادی از جمله وزن سبک، شکل پذیری آسان، ماندگاری بسیار بالا، تنوع رنگ و طرح، نصب سریع، مقاومت در برابر شرایط جوی، نگهداری و تمیزی آسان، مقاومت در برابر آتش، قابلیت بازیافت، تعویض پنل معیوب و … در سیستم های نمای خشک نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. Po st was gener at ed  with behsaznama  Co nten᠎t Generator DEMO᠎!

انواع سیستم نما خشک که مورد استفاده قرار می گیرد به نوع و مقیاس ساختمان و الزامات برنامه ریزی محلی بستگی دارد که ممکن است در ظاهر ساختمان نسبت به ساختمان های مجاور آن تأثیر بگذارد. همه این ها در حالی است که با ارتفاع متوسط به این خدمات نیازی ندارند. با توجه به تمامی مزیت های مسکن های شهری اگر این ساختمان ها به صورت مجزا و تک به تک ساخته شوند هزینه زیادی به خود اختصاص می دهند نسبت به زمانی که مجموعه ای مسکونی ساخته شود. 7. قیمت مناسب بتن اکسپوز: با توجه به مزایایی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم، قیمت بتن اکسپوز کاملا مناسب بوده و برای تهیه یا اجرای آن به هزینه گزافی احتیاج نخواهید داشت. نمای آجری یکی از پرطرفدارترین نمای ساختمان است که از دیرباز مورد توجه معماران و مهندسان بوده است. لایه نهایی در بالای دیوار نیز از سنگهای بزرگ که سرسنگ، هِرَّّّه یا سر دیوار نامیده میشود، تشکیل گردید است. قیمت و کیفیت هرکدام از این مقاطع چون قیمت میلگرد آجدار، هزینه نهایی و کیفیت سازه را تحت تاثیر قرار میدهد. هزینه آرماتوربندی به عواملی همچون وزن میلگرد، دستمزد کارگران، نحوه بتن ریزی و حمل و نقل بستگی دارد و برآورد هزینه نهایی بایستی پس از اتمام کار محاسبه گردد.

لازم است برای ساخت خانه پس از انتخاب زمین و بررسی متراژ آن با توجه به قیمت هر متر مربع خانه که در سال جدید برای ساختمان های یک و دو طبقه متری 6 میلیون و 237 هزار تومان اعلام شده است هزینه ساخت ساختمان خود را به دست آورید و براساس آن بودجه را تعیین نمایید. این نما سالیان سال است که در ایران و جهان پیاده سازی می شود و دارای طرفداران خاص خود می باشد. در معماری غرب نما دارای حالت نمایش است، بدین صورت که در همان وهله اول کسی را که پشت آن زندگی میکند، نشان میدهد. این مجموعه دارای نمایندگی در سراسر کشور می باشد. ساختمان های کوتاه مانند خانه های دوبلکس در مقایسه با برج های مسکونی به صرفه تر می باشند. این سنگ از تنوع رنگ بالایی برخوردار است که نکته ی حائز اهمیت آن این است که هرچه رنگ سنگ تراورتن روشن تر باشد ارزش آن بیشتر و هرچه تیرتر باشد از ارزش و قیمت آن کاسته می شود که امروزه این سنگ مورد استقبال کارفرمایان به جهت استفاده برای نما خارجی ویلا و ساختمان با نمای سنگ سفید و آجر قرار گرفته است. اولین مرحله انتخاب چسب مناسب است که باید ازنظر خصوصیات فنی بررسی شود تا با نمای آجری هماهنگ باشد. C​on᠎tent has been gener᠎at ed wi᠎th G SA Conte nt Generator DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید