چرا اجرای نمای خشک در ایران تنها مهارتی است که واقعاً به آن نیاز دارید

با گذشت زمان، تحقیقات زیادی پیرامون ساختمان سازی و نما ساختمان انجام شد و نمونههای مختلفی از نما ساختمان به وجود آمدند که یکی از آنها نما سرامیک خشک یا نما پرسیلانی خشک بود. سابقهٔ قالیبافی در قم با شیوهٔ فعلی به اواخر دهه چهارم سده میلادی یعنی حدود چندین سال پیش میرسد؛ یعنی زمانی که تجار کاشان دارهای قالی را به قم برده و کار را در مقیاسی محدود شروع کردند و با گذشت ۲ سال تولید قالی قم با ابعادی تجاری آغاز شد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران کلانشهر قم دارای ۱٬۲۰۱٬۱۵۸ نفر جمعیت بودهاست و در رتبهٔ هفتمین شهر پرجمعیت ایران قرار دارد. بر این اساس ساماندهی نمای ساختمان ها نیز ضروری است و بایستی به صورت گسترده و همه جانبه تهیه و ارائه شود، ولی بعضی موارد آن کاملاً واضح و ادامه آن اصولاً باعث گسترش ناهنجاری های بیشتر است. نمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روشهای نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمیشود. وی با بیان اینکه گرایشات تخصصی اعضای شرکت در علوم برق، الکترونیک و مخابرات است، گفت: به تبع نیاز از دانش و تجربیات همکاران معتمد و متخصص در رشتههای مکانیک و عمران استفاده می­شود .

نمای سنگ خشکه چینی

نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. در طراحی ترمووود در شیراز حتما باید اجازه دهیم که هوا به صورت عمودی به پشت نما حرکت کند تا آب به پشت نما نفوذ نکند. به عنوان مثال اگر سبک مدرن انتخاب کرده اید نوع طراحی باید بر پایه سادگی و در عین حال زیبایی باشد اما اگر سبک کلاسیک انتخاب کرده اید باید به تزیینات زیاد و ستون های بلند دقت نمایید. نماهای ساختمانی عموماً به سبکهای کلاسیک و مدرن و با استفاده از متریال های مختلفی همچون آجر،چوب (ترموود) سنگ(تراورتن،گرانیت،آنتیک،مرمریت و….) شیشه، ورق های کامپوزیت آلومینیوم و… نمای رومی ساختمان برای آن دسته از افرادی که از طرفداران سبک نما کلاسیک هستند بهترین گزینه است . سرامیک به ضخامت 14 یا 15 میلیمتر می باشد که 5 میلیمتر روی آن از جنس سنگ می باشد. دراین روش سرامیکها با ابعاد مختلف برروی ریل های عمودی از جنس آلومینیوم با فواصل معینی که بسته به عرض سرامیکها متغییر می باشند بوسیله بستهای ناخنی از جنس استنلس استیل نصب می گردند.

این نوع نمای شیشهای سیستم نصب متفاوتی نسبت به کرتین وال دارد به این ترتیب که ابتدا ستون هایی از جنس استیل یا شیشه در دهانهها نصب میگردد و سپس بعد از نصب چنگک هایی از جنس فولاد ضد زنگ، پانلهای شیشهای با پیچ به این چنگکها متصل میگردند. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استنلس استیل ، بر روی رانر آلومینیومی به صورت عمودی نصب میشوند و این روش بسیار پرکارد و مورد استقبال قرار گرفته و مزیت آن سرعت بالا در نصب و امکان رگلاژ و تعویض تایل بعد از اتمام نما میباشد. یکی از مزایای نمای سیمانی آپارتمانی و یا ساختمانی، مقاوم بودن آن در برابر شرایط متنوع آب و هوایی همانند بارون، باد، برف، یخبندان و غیره است و البته لازم به ذکر است که باتوجهبه مواد تشکیل دهنده نمای سیمانی، مزیت جذاب آن این است که به مرور زمان نسبت به موقعیت آب و هوایی مقاومتر خواهند شد. پنل هایی که برای نمای خارجی ساختمان به کار می روند باید از مقاومت لازم در برابر شرایط متغیر آب و هوایی برخوردار باشد و مانع از ورود آب به لایه های زیرین سازه شود.

طراحی نمای تالار عروسی باید تابع یک سبک خاص باشد و تناسب آن با قسمت داخلی تالار عروسی و محوطه ضروری است. یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در مرحله خرید پنل بتن اکسپوز قیمت آن است، با رعایت اصول اجرایی و حرفه ای در تولید، عواملی از قبیل روشهای مختلف تولید پنل آن، نوع قالب جهت قالب گیری بتن و نیز کیورینگ مناسب، تاثیر مستقیم در قیمت تمام شده محصول نهایی دارند. سپس قسمتی از شاسی آهنی را که چسب قرار است روی آن قرار گیرد را ساب میزنیم و تایل را روی شاسی میچسبانیم. در این روش بوسیله ماشین آلات شیارهای معکوس در پشت سرامیک ایجاد می شود و سپس قطعه آلومینیومی با دو بال معکوس در این شیار بوسیله چسب مخصوص سرامیک و آلومینیوم تعبیه می شود. در بحث طراحی نما ، موضوع توجه به حریم شخصی و درونگرایی را در نظر بگیرید و از ایجاد نماهای برونگرا که حریم شخصی افراد در منزل را به خطر می اندازد پرهیز کنید . تاکید بر این موضوع به خصوص در نماهای شیشه ای به سبب بحث زلزله مورد توجه است. سیتاک مشاور شما در بحث طراحی نمای ساختمان های اداری و مسکونی است.  Th᠎is a rticle has ​be᠎en w᠎ri᠎tten ​wi th the ​he lp of behsaznama C​on te nt Genera to r  DEMO !

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید