چرا اجرای نما The one توانایی تو واقعاً می‌خواهی

با توجه به تنوع آجرها روش های نصب آجر نما نیز بسیار متداول می باشد. به این صورت که عناصر شاخص در نما باید در نورپردازی مورد توجه قرار گیرند و بر آنها تاکید شود. توجه داشته باشید که این نما در شیب ها و زاویه های مختلف، همراه با طرح های متنوعی نمایان می شود. یکی دیگر از انواع آجرنما، آجر پلاک می باشد که در برابر تغییرات محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. اجرای آجر نما به روش خشک یکی از جدیدترین و مدرن ترین روش های نصب آجر نما نسوز، قزاقی، دکوراتیو و… در دو سر سنگ پلاک شیاری به وجود میآورند و مفتولی ترجیحاً گالوانیزه به قطر حداقل ۲ میلیمتر را از دو شیار عبور میدهند. ۱۱-حتما سنگهای توری دار (در پشت سنگ توری چسبانده شده) را اسکوپ کنید. ۶-در پشت سنگها از ماسه، نوع شسته و بدون خاک و همچنین ملات کم سیمان استفاده شود.

نمای خشک ترمووود

This c​ontent h as  be en written wi th behsaznama C ontent  Gener at​or​ D᠎emov ersi​on.

۱۰-از اتصال سنگها و قطعات برروی هم با چسب سنگ خودداری شود. در روش نصب آجر نما با چسب، ضخامت چسب باید بین ۳ تا ۷ میلیمتر باشد؛ همچنین عمل بندکشی باید به شکل درست و کاملی انجام شود در غیر این صورت آب باران درون درزها نفوذ کرده و باعث ترک خوردن در حین یخبندان می شود. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها است، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. صورت ظاهر ساختمان: آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، در واقع پراهمیت ترین قسمت ساختمان در برابر عابران و سایر افراد غیر استفاد هکننده از ساختمان است. بنابراین این ویژگی ها باعث می شود نمای چوبی ساخته شده از چوب ترمووود علاوه بر ظاهر زیبایی و یکنواختی و خلوص رنگ دلپذیر، به دلیل پایداری ابعاد و رطوبت کم، ماندگاری بیشتری داشته باشند و شکل خود را حفظ کنند. طراحی نمای ساختمان (facade design of the building) فرایندی است که طی آن یک مهندس معمار با در نظر گرفتن کاربری سازه، اقلیم، ضوابط و قوانین شهرداری، منطقهای و غیره، طرحی برای ظاهر بیرونی یک ساختمان رسم میکند.

طراحی و اجرای صحیح نما از اهمیت ویژه ای در اجرای ساختمان برخوردار است. عدم اجرای نمای سنگی به صورت صحیح و اصولی باعث می شود که بعد از مدتی در اثر گرما و سرما و یا باد و حوادث طبیعی، سنگ نمای ساختمان سقوط کند و باعث خطرات جانی و مالی فراوانی گردد.در این مقاله به بررسی انواع روشهای اصولی اجرای نمای ساختمان با سنگ می پردازیم. ۱۳-حجم سازیها و برجسته کاریها برای اشکال بزرگ و سنگهای سنگین بصورت اصولی و با محاسبه و بدون طرح میلگرد و رابیتس اجرا شود. اما، شما به یک اره مدور مجهز به تیغه سنگین برای برش تخته فیبر سمنت نیاز دارید. از طرف دیگر هم جدا شدن لایه رویه نما، زیبایی نما را برهم میزند درصورتیکه در این نوع نما به دلیل استفاده از یک نوع مصالح، رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی یکسان و قابل پیشبینی خواهد بود. برای بسیاری از کارفرماها اهمیت دارد که مراکز معتبر را در زمینه ساخت و ساز انتخاب کنند که در حوزه های گوناگون از ساخت صفر تا صد پروژه, این کتاب بازسازی و ترمیم و موارد دیگر تجربه داشته باشند. برخی سنگها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگهایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمیتواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا میشوند.

نمای خشک بتنی

باید دقت شود که در تولید پنجره ترمال بریک حتما از جنس پلی آمید جهت عایق شدن استفاده شود و از مواد متفرقه مثل pvc استفاده نشود چون از مقاومت پنجره کاسته خواهد شد. سنگ و دیوار باید با آب خیس شوند سپس پشت آن دوغاب سیمانی میریزند. • سنگ کاران برای جلوگیری از ریزش دوغاب از پشت سنگ، دو طرف انتهایی نما را معمولا با مچاله کردن گونی های سیمان و قرار دادن در بین سنگ و دیوار خارجی نما می پوشانند و بعد از اتمام سنگ کاری مبادرت به برداشتن گونی ها و پر کردن فضاهای خالی با ملات ماسه سیمان نمی کنند. ۷-حدالامکان از پرکردن فضای ملات خور پشت سنگ با لاشه و غیره خودداری شود. یک سر اسکوپ را بر روی دیوار و سر دیگر آن را روی شیار سنگ قرار می دهند به طوری که سوراخ اسکوپ در امتداد سوراخ سنگ باشد. در این روش آجر نما را بدون ملات و با استفاده از رول، پیچ و یراق آلات مخصوص نصب می کنند. از این رو بعلت عدم چسبندگی مناسب قطعات سنگ کناری نما به دیوار پشتشان بعدا به موجب عواملی مانند وزش شدید باد، سنگها از نما جدا شده و سقوط می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید