چرا نمای خشک یک تاکتیک است نه یک تکنیک

باید در نظر داشت که در سیستم نمای خشک، متریال نما توسط اتصالات نمای خشک و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که همین امر باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب درست و صحیح این اطمینان را می دهد که در شرایط سخت نیز به هیچ عنوان سقوط نخواهد کرد. از طرفی هم با توجه به گران شدن متریال و مصالح مورد نیاز سرعت در اجرای ساخت و سازها از اهمیت بسیاری بالایی بهساز نما برخوردار است. شرکت مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران درزمینهٔ طراحی، نظارت و اجرا و مشارکت در ساخت فعالیت میکند. در ساخت برخی از مدل های این نوع آجر از فناوری نانو استفاده می شود و همین امر باعث بالا رفتن استحکام و مقاومت آن ها در برابر شرایط محیطی متفاوت می شود. پنجرههای ترمال بریک در زمستان از خروج هوای گرم داخل ساختمان و ورود هوای سرد بیرون از ساختمان جلوگیری میکند.

اجرای نمای خشک سرامیک

به دو صورت می توان از سرامیک در نمای ساختمان استفاده کرد، یکی به روش نصب مهار و دیگری چسب. نمای سرامیک خشک باعث کاهش وزن نما و درکل وزن ساختمان و بعبارتی سبک سازی سازه می شود و همین موضوع باعث افزایش مقاومت ساختمان دربرابر نیروهایی مثل زلزله شده بصورتی که در زمان زلزله حرکت نما و قطعات آن بطور جداگانه انجام شده و خسارت و تلفات جانی و مالی ناشی ازسقوط قطعات را بطور چشمگیری کاهش می دهد. ازآنجاکه در سالهای گذشته با توجه به اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری نما اهمیت دوبارهای پیداکرده است، طراحی و اجرای نما بر اساس تفکرات معماری مدرن بیش از هر زمان دیگر موردتوجه معماران قرارگرفته است. این مجموعه با تکیهبر دانش و تجربه گروهی از مهندسین، اساتید و صاحبنظران فعال در صنعت ساختمان باهدف طراحی، اجرا، نظارت و ارائه کلیه خدمات مهندسی شروع به کارکرده است تا پاسخگوی نیاز پروژههای عمرانی و ساختوسازهای اصولی درراستای بهینهسازی زندگی شهری باشد. شرکت مهندسین مشاور رایان سازه درزمینهٔ طراحی، نظارت و اجرا و با بهرهگیری از ابزارهای نوین حضور فعالی در عرصههای مختلف ساختمانی و طراحی پروژههای لوکس، مدرن و خلاق داشته است.

نمای خشک در معماری

مهندسین مشاور ارتباطات و معماری نوین از سال 1364 فعالیت خود را درزمینهٔ معماری و شهرسازی و نظارت شروع کرده است. دقت در جزئیات اجرایی، استفاده از مصالح بهینه، شبیهسازی و طراحی قبل از اجرا، مهندسی ارزش، کنترل، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای صحیح نما ما را دررسیدن به ایجاد نمای مطلوب، باصرفه اقتصادی و کارآمد یاری مینماید تا مثل گذشته درزمینهٔ صنعت ساختمان قدمی ارزشمند برداشته باشیم. این مجموعه درزمینهٔ طراحي و نظارت معماري، محاسبات، تأسیسات برقي و مكانيكي پروژههای ساختماني و صنعتي فعالیت دارد. در طی سالهای متعدد، ما توانستیم تا خدمات مهندسی و مشاوره را برای پروژههای زیادی درزمینهٔ های مختلف معماری، سازه، سیویل، تأسیسات، ژئوتکنیک و … در طراحی ساختمان، طراحی نما به دلیل اینکه مشخصکننده چارچوب کار برای دیگر اجزای ساختمان است مهمترین بخش به شمار میآید. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش کلیدی را در این صنعت ایفا می کند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. پنجره ها نقش مهم و موثری در ساختمان ایفا می کند، پنجره ها باعث ارتباط درون و بیرون ساختمان می شوند و تهویه و نور طبیعی فضا را فراهم می آورند.  Data has  be en gen᠎erated by behsaznama Conte᠎nt  Ge᠎ne᠎rator DE​MO.

گروه مهندسین آرکاور جاوند افتخار این را دارد که با بهرهگیری از مجموعهای از مهندسین متخصص و مبتکر و گروههای اجرایی و نظارتی باتجربه در راستا و با نگرش اصولی به خدمات مهندسی به ایفای نقش خود صنعت ساختوساز بپردازد. در مقابل پنجره های ساخته شده از نرمال آلومینیومی این ویژگی را نخوهند داشت. در ادامه مقاله به بررسی انواع قاب پنجره آلومینیومی خواهیم پرداخت و به تفاوت پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال خواهیم پرداخت. انواع سنگ های موجود که به صورت کلی این مواد در مقایسه با سایر متریال قیمت بالایی دارند. قیمت آجر نسوز با توجه به استفاده ازخاک نسوز در متریال آن از بقیه آجرها بیشتر است. با سلام خدمت شما ، بله ، ویژگی ترمال بریک برای درب و پنجره های آلومینیومی استفاده می شود تا از انتقال حرارت در این متریال جلوگیری شود . این قطعات از جنس استیل 304 و ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر فشار و همچنین تماس با مواد خورنده دارند. پنجره هایی که از جنس آلومینومی ترمال ساخته می شوند به طور معمول دارای این ویژگی می باشند که از اتلاف انرژی تا حد بسیار بالایی جلوگیری می کنند. امروزه نمای خشک و مدرن یکی از پرطرفدار ترین نماهای ساختمانی شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید