چقدر مهم اجرای نما است. 10 نقل قول کارشناس

به دلیل اینکه نمای بیرونی ساختمان در معرض شرایط جوی مختلف قرار دارد، انواع آجر نما مورد استفاده برای نمای ساختمان باید از استحکام، مقاومت و دوام بیشتری برخوردار باشد. نمای ساختمان بیرونی ترین بخش ساختمان است که یکی از تاثیر گذار ترین بخش ها در هماهنگی ظاهر ساختمان با بخش های دیگر آن است و همین طور اولین قسمتی که در ببیندهی ساختمان تاثیر میگذارد نمای ساختمان است پس بسیار مهم است که نمای ساختمان را به طور مناسب انتخاب کنیم. در گذشته نمای ساختمان ها با سنگ های کوچک و سفید تزئین می شد اما با گذشت زمان و به وجود آمدن نسلی مدرن و ساده پسند این روند تغییر کرد و نمای مدرن پا به عرصه گذاشت. ساختمان یک موجود منزوی و خود بسنده نیست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند ، بلکه میبایست با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعه وحدت یافته باشد. از طرفی هم وجود نماهای مختلف در شهر از همگونی ساختمان ها و زیبایی شهرها می کاهد به همین دلیل در طراحی هر ساختمان باید به بافت آن منطقه و ساختمان های اطراف توجه بسیاری داشت تا زیبایی آن منطقه و یا شهر حفظ شود.

طراح و مجری نمای خشک

Article has ᠎been g​enerat᠎ed  with t᠎he help of behsaznama Content G en erat᠎or Dem᠎ov ersion.

از طرفی هم هر نمایی که در ساختمان ها به کار می رود بازگو کننده فرهنگ و درون آن ساختمان است از همین رو می توان با توجه به کاربری هر ساختمان نمای مناسب آن را انتخاب کرد. سابقه درخشان و دلگرمی و حمایت شما مشتریان قدیمی باعث شده تا همکاران ما با انگیزه و توان مضاعف در تامین نیازهای نمای ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، پالایشگاه ها، فرودگاه ها و پمپ بنزین و… در آخر باید بگوییم، سنگ نما پیشنهادی ما برای انواع آب و هوا، تراورتن ها می­باشند. تیرهای بزرگ سقف، سازه های روی هم و باربر، سنگ تراشی با بافت بسیار چشمگیر، ما را به داخل اتاق هدایت می کند. در ایران نیز ساختمان بانک مرکزی و باغ کتاب تهران و بازار بزرگ ایران(ایران مال) جزو پروژه های مطرحی هستند که از نمای شیشه ای استفاده کرده اند. نیز بیش از پیش احساس می شود و به همین دلیل میزان ساخت و ساز به خصوص در شهرهای بزرگ و صنعتی در قیمت اجرای نمای خشک حال افزایش است. ضروری است طرح نما حتی المقدور بیانگر عملکرد ساختمان باشد به نحوی که نوع استفاده از آن را به بیننده القا کند بطور مثال نمای یک ساختمان مسکونی در یک محله مسکونی بایستی با عملکرد ساختمان سنخیتکامل داشته باشد. C​ontent has ​be​en created  by behsaznama C on tent Gener ator DEMO​.

نمای ساختمان مانند پوسته آن است که نشان از زیبایی و مدرن بودن آن دارد. چوب یکی از متریال های زنده است به همین دلیل نمیتوان به خودی خود از آن در نمای ساختمان استفاده کرد زیرا نمای ساختمان در معرض مستقیم انواع آسیب های محیطی همچون سرما ، گرما ، رطوبت و نور خورشید قرار دارد پس متریال مورد استفاده میباسیت به اندازه کافی مقاوم سازی شده باشد. حال با توجه به زیاد شدن تقاضا در صنعت ساختمان نیاز به تنوع در اجرای نمای ساختمانی نیز حایز اهمیت می باشد. چوب یکی از منابع طبیعی است به همین دلیل در مقایسه با سایر متریال های نمای ساختمان بسیار کم هزینه تر و در دسترس تر میباشید.همچنین زمانی که نیاز به بازسازی و یا حتی تعویض نمای ساختمان خود داشته باشید این کار بدون هیچ دردسری و به راحتی انجام میشود زیرا از ویژگی های چوب تطابق و هماهنگی آن با تمام رنگ ها ، متریال ها و بافت ها مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است. از نظر کلی نمای مدرن نمایی مناسب برای ساختمان های اداری، هتل ها، مال ها و… به طور کلی در اکثر ساختمان های مسکوی متریالی که بیشترین کاربرد را دارد نمای کلاسیک و یا همان نمای سنگی و رومی است و در بیشتر ساختمان های اداری نمای مدرن به کار می رود.

پس از آن حضور شیشه در نماهای ساختمان ها پررنگ تر شد، به طوری که امروزه جزو اولین نماهایی است که برای برج های لوکس انتخاب می شود. در سایر متریال ها امواجی صوتی به راحتی از متریال عبور میکنند ولی در نمای چوب میتوان به راحتی و بدون استفاده از المان های خاصی ساختمان خود را از تبادل امواج صوتی عایق کنید.از ویژگی های چوب جذب منحصر به فرد صدا است که با استفاده از آن میتوانید فضای ساختمانیای بسیار آرام و به دور از هیاهو و آلودگی های صوتی محیط اطراف داشته باشید. نمای مدرن ساختمان با حذف جزئیات، ساده گرایی و آزادی عمل در طراحی نما توانست طرفداران بسیاری را به خود جذب نماید. اما جالب اینجاست که امروزه نیز در برخی از ساختمان های مدرن هنوز از نمای آجری استفاده میشود! محوطه یخبند میبد حوض گلی کم عمقی به مساحت تقریبی ۸۰۰ متر مربع و به عمق تقریبی نیم متر است دیوارهای بلند سایه انداز به ضخامت ۲ متر و به بلندی ۸ متر است که به چند طاق نما و ستون تقسیم شده است طول دیوار جنوبی ۴۲ متر و دیوارهای شرقی و غربی هر یک ۲۰ متر می باشد، یک درگاه اصلی به پهنای ۲و۲۰ و بلندی ۲ متر درمیان دیوارجنوبی به مخزن و گنبد راه دارد و تقریبا تمام رفت و آمدها وانبار کردن و تخلیه یخ از این درگاه صورت می گرفته است درگاه دیگری به قرینه آن در سمت شمال گنبد تعبیه شده که نقش چندانی نداشته و غالبا آنرا می بسته اند .درگاه اصلی نیز فقط در هنگام رفت و آمد باز می کرده اند مخزن قیفی یخچال را در زمین رسی سختی کنده اند ، قطردهانه این مخزن ۱۳ متر و گودی آن ۶ متراست .

دیدگاهتان را بنویسید