چقدر مهم نمای خشک است. 10 نقل قول دانش

امری که این روزها در نما ساختمانها به کرات به چشم میخورد، نورپردازیهای جذاب در آنها است که زیبایی بصری خاصی را پدید میآورند. ما هر ماه اطلاعات کارشناسان خود را هم از نظر معماری و مهندسی و هم در سنگ شناسی تقویت کرده و خود را به روز میکنیم تا بتوانیم به هنگام خرید و یا حتی دادن مشاوره ای ساده به مشتریان خود اطلاعات مفیدی را از سنگ ها در اختیارشان بگذاریم. مشورت با مهندسین و تیم طراحان بناباما، افق روشنی در برابر دیدگان شما باز خواهد کرد تا در زمینه طراحی بنای خویش بهترین تصمیم را بگیرید. از آن جایی که نیازی به استفاده از ملات برای نصب سرامیک وجود ندارد، شما به سادگی می توانید از این متریال در ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز استفاده کنید. وجود سایه بان و طراحی ایوان های طاق دارد در نمای منازل گرم و خشک به دلیل مقابله با نور خورشید است.

جزئیات اجرای نمای خشک

نمای سرامیک خشک از انواع سیستم های نما بوده و برای اولین بار در سال 1970 در کشور ایالت متحده آمریکا اجرا شده است . اجرای این نما به این معنا است که شما می توانید نمایی سازگار تر با محیط اطراف و تغییرات شرایط دمایی داشته باشید که در نهایت می توان شاهد افزایش امنیت و پایداری ساختمان در برابر عوامل خارجی همچون زلزله و… یکی از تفاوت هایی که در این نما وجود دارد، عدم استفاده از ملات و یا فعالیت همزمانی چندین گروه نصاب است که این موضوع در نهایت می تواند باعث سرعت 50 درصدی کار شود و زمان اجرای پروژه را به این میزان کاهش دهد که این موضوع خود از ویژگی های موثر و منحصر به فرد این نما است. وجود همين سوراخها در بدنه سراميك درصد قابل توجهي از حجم و وزن نما را ميگيرد. یکی از شهرهای موفق در زمینه توجه به بافت منطقه در ایران شهر کاشان است که از آجرِ نما بیشتر در طراحی نمای ساختمان استفاده می کنند .

فریم نگهدارنده: برای ساخت و نصب چهارچوب و یا فریم نگهدارنده از پروفیل های فلزی و یا چوب اشباع شده استفاده میشود که مهمترین مورد در طراحی و نصب آن اجرا در فواصل مناسب است به گونه ای که فریم نگهدارنده نما مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی و نیروهای وارده داشته باشد. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از نمای خشک ساختمانی، مقاومت بسیار بالای آن در مقایسه با سایر نماهای دیگر است. در صورت استفاده از نمای تر، به میزان 10 الی 15 سال پس از نصب باید تخریب و یا بازسازی مجددی صورت بگیرد تا عمر ساختمان افزایش پیدا کند اما این در صورتی است که عمر مفید نماهای خشک به بیش از 50 سال می رسد. با استفاده از روش نمای خشک، می توان شاهد کاهش وزن ساختمان به میزان 80 تا 100 کیلوگرم به ازای هر متر مربع بود که این موضوع می تواند نیروی ویرانگر زلزله را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای تمیز کردن لوسترها از یک دستمال نمدار استفاده نمایید و سعی کنید هفتهای یک بار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

مواد ضد شوره در مرحله اول باید شوره های آجرنما را کاملا ازبین ببرد و در مرحله بعد آن را کاملا آب گریز کند تا از شوره زدن مجدد جلوگیری شود. وجود داشتن خلل و فرج و سطح ناهموار در بغضی از سنگ های نما مانند سنگ تیشه ای – و بادبر و نداشتن سطح سیقلی باعث میشود تا کثیفی و گردوغبار را به خود جذب کنند و الودگی در انها نفوذ کند. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا از این نکات آگاه شوید. یادتان باشد که انتخاب متریال شما با مسیر ورودی ، حصار و محوطه سازی هماهنگ باشد زیرا همه این عناصر باید در کنار هم قرار بگیرند تا تصویری هماهنگ از نمای بیرونی خانه به وجود بیاورند. تا اینجا به مزایا و ویژگی های مثبت نمای سرامیکی اشاره کردیم ولی باید بدانید اجرای نمای سرامیکی با معایبی نیز همراه است. Con te᠎nt was g enerat​ed by behsaznama Content Gener ator DE MO.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد قطعات نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید