چهار اخطار شاخص‌ها در مورد مرگ نمای سرامیک خشک شما

این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. مصالح آن قابلیت سازگاری کامل در برابر تغییرات دما را دارند. در صورتی که قابلیت تعمیر وجود داشت، می توان آسیب آن ناحیه را برطرف کرد و یا در صورت غیر قابل تعمیر بودن، آن قسمت را به طور کامل با قطعه ای جدید تعویض کرد. این قابلیت در بسیاری از انواع نماهای دیگر وجود ندارد و در صورت آسیب دیدن قسمتی از نما مجبور به تقبل هزینه ی زیادی برای تعویض کامل آن خواهید شد. یکی از بیشترین مصارف چسب بتن در احیا و مرمت سطوح و ساختمانهای بتنی است که به دلایل مختلفی مانند: رطوبت بالا، خوردگی بر اثر گذر زمان، فشار تحمیل شده و اتفاقات دیگر تخریب شده یا آسیب دیدهاند.

اجرای نمای خشک سرامیک

در این شرایط، نمای طراحیشده یکسان نخواهد بود و باید بهگونهای باشد که ساختمان را دربرابر اتفاقات جوی منطقه حفظ کند. چنان چه المانی از پوشش نمای خشک آسیب ببیند، به راحتی می توان قسمت کوچکی از پوشش و نما را باز کرد. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. در آخر هم برای از بین رفتن اثرات اسید، ناحیه را به خوبی با آب و صابون بشویید. زمانی که سیمان شل شد، با استفاده از سیم ظرفشویی یا سمباده سیمان را بتراشید. زمانی که دیدید سیمان کمی شل شده، با استفاده از اسکاچ یا یک فرچه روی لکه بکشید تا سیمان پاک شود. با توجه به این نکته که هدف از نمای مدرن ساده سازی است ولی در طراحی هایی که ما در ایران مشاهده می کنیم مصالح به کار رفته معمولاً بسیار زیاد هستند. ​C ontent has  been gener​ated by behsaznama C onte​nt᠎ Gener​ator DEMO !

نمای خارجی ساختمان

طراحی نمای ساختمان به دو صورتی مدرن و کلاسیک انجام میشود و در هر دو صورت امکان استفاده از سرامیک خشک در کلیک نما وجود دارد. طراحی و اجرای نمای مدرن برج های تجاری فعالیتی تخصصی است که از عهده تیمهای بزرگ و توانمند برمیآید. سرامیک های رومی برای اهداف خانگی و تجاری مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرند. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. با استفاده از یک کاردک یا سمباده، تا جایی که به سرامیک آسیب نرسد، لکه سیمان را بتراشید.

پنج نکته برای نمای سرامیک خشک که می‌توانید امروز استفاده کنید

نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی است که به فول بادی معروف هستند. به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد. در بین روش های غیرنمایان روش انکری به دلیل استفاده از سرمته سوراخ کاری و انکر شرکت آلمانی هزینه بیشتر دارد و روش شیاری Beko چون تولید شرکت ایرانی است مقرون به صرفه تر خواهد بود. بهرهمندی از مزایای سرامیک خشک، مستلزم این است که اجرای آن به درستی صورت بگیرد. کامپوزیت تنوع رنگی بسیار بالایی دارد که در مقایسه انواع نمای ساختمان بسیار مورد توجه قرار می گیرد؛ زیرا با آن می توان در نما طرح های متفاوت و جذابی را ایجاد کرد. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. در سیستم های نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان، بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید