چهار ایده‌های عاشقانه اتصالات نمای خشک

به طور کلی یکی از مناسب ترین و متداول ترین مصالح ساختمانی این نوع می باشد. همچنین مانند بقیه نماهای خشک، نسبت به مصالح هم وزن کمتری دارد و به راحتی می توان آن را روی ساختمان نصب کرد.نمای خشک آجری را می توان به روش ها دیتایل های فنی مختلفی از بازار تهیه کرد. این نما، مقاومت بالایی را در برابر حرارت های بالا چون آتش سوزی از خود نشان می دهد.همچنین این نما در برابر شرایط آب و هوایی سخت نیز مقاومت دارد.این نما مانند باقی نماهای خشک بدون ملات، و با استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات روی ساختمان نصب می گردد. وزن کم GFRC امکان اجرای آنها بر روی سطوح ساختمان را راحتتر، سریعتر و بدون چالش میکند. استفاده از چسب بتن برای نصب انواع کاشی کاری، سرامیک و دیگر نماهایی که روی سطح بتنی اجرا میشود مناسب است. این روش نسبت به روش نمایان از زیبایی خاصی برخوردار است، در این سیستم ها، پیش از نصب، عملیاتی بر روی سطح رویه انجام می شود. This content has been g᠎ener​at​ed wi​th the help of behsaznama᠎ C​on tent Gener​ator Dem oversion!

اجرای نمای خشک سرامیک

در سیستم فاوتون ابتدا ریل های آلومینیومی در زیر سازه تهیه شده و سپس سرامیک ها با کلیپس های مخصوص از جنس استیل ضد زنگ بر روی آنها قرار میگیرند. ۶. در مقابل آتش سوزی مقاوم است و تغییر شکل نمی دهد. که باعث می شود نما متوجه آن شود اما خود ساختمان آن را حس نمی کند. نمای چوب پلاست به نسبت دیگر نمای ساختمان بسیار شیک و مدرن است و به علت طرح چوبی که دارد در اولین نگاه حس خوبی به بیننده القا خواهد کرد. به طور کلی اگر سرامیک و کاشی در مکان های بدون آب پاشی مورد استفاده قرار گیرند، بهتر عمل خواهد کرد. استفاده از شیشه به جای فلز و کابل به عنوان یکی دیگر از روش های مهار نمای اسپایدر به شمار می رود که باید توسط تیم طراحی و پیاده سازی اجرا شود و هدف از این نوع اجرا داشتن نهایت دید بدون حضور متریال های غیر در افق نگاه بیننده بوده است. هدف این اشخاص از طراحی و اجرای نمای خشک ، افزایش دادن مقاومت نمای ساختمان در مقابل بادهای شدید بود. شرکتهای نمای خشک در نحوه اجرای نمای خشک ساختمان از تجهیزات خاصی استفاده میکنند.

در ایران هم، همچنین نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70شمسی مورد استفاده قرار گرفت. سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. نمای خشک ساختمان بعد از معمارانی آمریکایی که در دهه 70 میلادی تصمیم گرفتند بر روی نمای برجهای بلند، سنگ نصب کنند، وارد مرحله عملیاتی شد. این نما نسبت به محل استفاده و نوع کاربری از آن، جنس های مختلفی دارد.از جمله ویژگی های آن می توان به قیمت مناسب نسبت به کیفیت، استحکام و مقاومت بالا، داشتن انعطاف پذیری بالا، سرعت بالای اجرا، زیبایی و تنوع در رنگ، مقاومت در مقابل عوامل جوی، سایه اندازی باکیفیت بر روی آن، قابلیت آبکاری و گالوانیزه کردن اشاره کرد. به دلیل استفاده از عایقهای حرارتی در سیستم نمای خشک، این نما میتواند تا حد زیادی جلوی اتلاف انرژی ساختمان را بگیرد و باعث کلیک کاهش هزینهها شود. در مواقع آتش سوزی نمای خشک فیبر سمنت مقاومت کرده و همچنین عایق صوتی و حرارتی خوبی خواهد بود.در کنار اینها، نسبت به باقی متریال ها عایق رطوتی بهتری است.این نوع نما می تواند در شکل و طرح های مختلف طراحی و ساخته بشود و به صورت هوای خشک ساخته و به دست مشتریان برسد. ​Th᠎is data has been gener​at ed with behsaznama C onte nt Gener ator DEMO !

نمای خارجی ساختمان

2. قلعه گبری بر فراز کوهی به همین نام در مجاورت کوه خواجو از دوره ساسانی و قبل از آن. زیرسازی نما ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت زمان، انواع نمای خشک پدید آمدند که در ادامه به آنها می پردازیم. پس از آن به سرعت انواع نمای خشک ساختمان، مهر تایید استانداردهای جهانی را دریافت کرد. متریال چوب پلاست، یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن محافظت از ساختمان در برابر تغییر درجه دماست؛ نمای ساختمان چوبی که با پروفیل چوب پلاستیک اجرا شده است، به خوبی از نفوذ سرما یا گرما جلوگیری خواهد کرد. یکی از عامل های طرفداری نمای خشک کامپوزیت، سبک وزن بودن آن به دلیل استفاده از آلومینیوم در آن است.این نما به حدی سبک است که وزن آن در یک متر مربع، حدود 5 تا 8 کیلوگرم است که در برابر مصالح دیگر چون سنگ، شیشه و سیمان وزن سبک تری دارد. در حالی قیمت مصالح ساختمانی اعم از یونولیت، تیرآهن هاش ، بلوک های سقفی، انواع سیمان، رنگ، پودر بتونه،˓ چسب و حتی خدمات مهندسی طی یک سال اخیر افزایش چشمگیری یافته و هزینه ساخت را به شدت بالا برده است که هر روز وعدههای تازهای از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره تولید مسکن مطرح میشود.

دیدگاهتان را بنویسید