چهار راه‌های خلاقانه برای بهبود نمای سرامیک خشک

این نوع از نمای آلومینیوم کامپوزیت بیشتر در شهرهای کوه پایه ای و شهر هایی که گرد و غبار و آلاینده ها در آن زیاد است بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. این نمای زیبا ی شبیه چوب، به جهت طراحی الهام گرفته شده از طبیعت بیشتر در ویلا ها مورد استفاده قرار میگیرد و مهندسین در شهرهایی با شرایط آب هوایی جنگلی برای ساخت خانه های ویلایی از این کامپوزیت نما استفاده میکنند. ورق های کامپوزیت آلومینیومی طرح سنگ ، زیبایی طبیعی انواع سنگهای رایج نما را با خصوصیات منحصر به فرد ورق های کامپوزیت آلومینیوم تلفیق و ظاهری ممتاز را در نمای خارجی و دکوراسیون داخلی ایجاد می نماید . بطور کلی استفاده از آن برای دکوراسیون داخلی مناسب و به صرفه میباشد. این رنگ مقاومت بالایی در برابر شستشو دارد و به راحتی میتوان آن را شست بدون اینکه رنگ پریدگی یا تغییر رنگی در آن ایجاد شود. ورق های آلومینیوم کامپوزیت طرح چوب ، در طی فرایند پیچیده تکنولوژی رنگ فلوروکربن تولید شده و تمامی مزایای دیگر ورق های کامپوزیت آلومینیومی را دارند.

نمای سرامیک خشک: دوباره به مبانی

در اجرای نمای سرامیک خشک به روش نمایان اگر از دور به نمای ساختمان نگاه کنید، می توانید وجود این اتصالات را تشخیص دهید که البته می توان کلیپسهای نگه دارنده سرامیک را با رنگ کوره ای همرنگ سرامیک در آورد. ورق کامپوزیت جهت پوشش نماي بيروني و يا دکوراسيون داخلي ساختمان ها با پانل های بزرگ يا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت ۴ میلی متر به صورت ديواره ، پارتيشن و سقف کاذب کاربرد دارند و اصطلاحاً (Aluminum Composite Panels) – پانل های ترکیبی آلومینیوم خوانده میشود. آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. در اصول طراحی نمای خارجی ساختمان به موقعیت ساختمان در خیابان بسیار توجه میشود. با ظهور مدرنیسم در معماری استفاده از مصالح پیشرفته بیش از پیش مورد توجه طراحان و مجریان ساختمانی قرار گرفت و استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی به عنوان یکی از اصلیترین مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمانی تمام شهر های کشور مبدل گردیده است.

امروزه نمای خشک سرامیک جز بهترین و محبوبترین نماها محسوب می شود، هم به دلیل زیبایی و یکدست بودن آن و هم به دلیل مقرون به صرفه بودن در مبحث انرژی. در این مطلب به معرفی اصول طراحی نمای ساختمان مسکونی 1 طبقه پرداختیم. خُب با این اوصاف متریال به کار گرفته شده در اجرای نمای سرامیک خشک چیست؟ لازم به ذکر است که دتایل اجرای نمای خشک سرامیک با توجه به نمایان یا غیر نمایان بودن آن متفاوت است. در اجرای نمای ساختمان باید به فرهنگ منطقه و همچنین مصالح موجود در آن منطقه توجه شود. این ورق نما از هسته پلاستیکی نسوز و دو لایه ورق آلومینیومی و هسته ای مقاوم در برابر آتش، ساخته شده به همین جهت مقاوم حریق است. رنگ نهایی ورق کامپوزیت مقاوم ترین و پیشترفته ترین تکنولوژی رنگ در دنیا است و حداقل دوام آن در برابر اشعه آفتاب 15 سال میباشد. اما در مقابل رطوبت مقاوم نیستند و میتوانند بعد از گذشت زمان آسیب ببینند. در بعدازظهر یازدهم اردیبهشتماه ۱۳۳۱ آرامگاه سعدی با حضور دکتر محمود حسابی که در آن زمان وزیر فرهنگ بود و علیاصغرخان حکمت و تعداد زیادی از شاعران، نویسندگان، بازرگانان و صاحب منصبان افتتاح شد.

نمای سرامیک خشک

یکی از سنگ های طبیعی که انسان در زمان های قدیم از آن برای انواع منظور ها استفاده می کرده، سنگ تراورتن است. بسیاری از ویلاها و ساختمانها دارای یک ایوان جلویی با ارتفاع کامل هستند که در بالای آن یک سردر کلاسیک قرار دارد. پرسلان، دارای برتری نسبت به برخی از انواع سنگ خصوصا گروه سنگ های مورد استفاده در نماسازی ساختمان می باشد .ویژگی عدم جذب آب در پرسلان، حاصل میزان بالای زجاجیت و مقدار قابل توجه فاز شیشه در بدنه این نوع سرامیک می باشد. وقتی شما به ساختمانی نگاه می کنید چیزی که اولین توجه شما رو به خود جلب می کند چیست؟ در یک طبقه پارکینگ، در دوطبقه غرفههای تجاری و ۷ طبقه دیگر مربوط به ادارات است. به طور معمول برای نما از ورق کامپوزیت با ضخامت ۳۰ میکرون و برای تابلو و امور دیگر از ورق کامپوزیت زیر ۳۰ میکرون استفاده می شود. رایجترین دستهبندی سرامیک خشک نما بر اساس نحوه تولید ، ضخامت ، سیستم های زیر سازی اجرا ی انها می باشد. رنگ سطح ورق با تکنولوژی های متفاوتی برحسب نوع کاربرد و محل نصب ورق اجرا می گردد که به صورت زیر تقسیم بندی می شود. اشاره کرد. به نظرتان اجرای نمای مدرن سرامیک خشک چه معایبی دارد؟ This was c᠎reated by behsaznama  Conte nt Generato​r  DEMO !

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کلیک کنید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید